Hardlooptopic (Deel 1)

Heeft iemand toevallig tips voor een paar shorts dat aan deze eisen voldoet:
Legging, hight waist, met telefoon en sleutelzakje, inseam langer dan 4 inch / 10 cm ivm chafing, maar wel kort en niet tot m’n knieën. En als het kan geen 50 euro en geen megagroot logo erop.

Edit: of gewoon tips bij welke merken ik nog kan kijken?

Misschien Fusion? (Wel iets boven je budget)
Bijvoorbeeld deze:

1 like

Is de perfecte lengte ja! En logo kan ik nog mee leven.
Ik ken dit merk helemaal niet, thanks!

die van fusion is mijn favoriet!
heb ook iets vergelijkbaars van nike en h&m maar die hebben maar 1 vakje dus als ik daar mn telefoon in heb zitten dan moet ik mn huissleutel aan mn veters vast maken - is wel prima maar soms vind ik dat irritant

1 like

Ninepine?

3 likes

Wow ik weet niet of het door de twee intervaltrainingen of m’n cadans kwam maar ik heb net 5km met een tempo van 5:24 gelopen (zonder pijn!)! Terwijl ik twee weken terug nog met moeite een 5km liep met een tempo van 5:57.

Geen idee wat m’n cadans nu was, of wat het hiervoor was, heb het gewoon “op gevoel” gedaan. Goeie ervaring, echt leuk :)))

6 likes

Mensen hier die de Dam tot Dam lopen? Ik heb maandag nog een startnummer over gekocht. Ga hem als training lopen. Wel heel zuur vind ik dat ze met 24 graden de tijds registratie al uitzetten. Ik bedoel, ja, er lopen altijd heel veel ongetrainde mensen rond, maar denk dat wel erg overdreven is. Vind 28 graden al een ander verhaal.

3 likes

Ja ik vind het echt belachelijk. Ben best al een tijdje aan het trainen en ga echt mn best doen voor tijd. Neemt eigenlijk het hele idee van zo’n run een beetje weg. Als het 30+ was had ik echt begrip, maar we hebben afgelopen weken allemaal lopen trainen in 25+ graden en nu bij minder nemen ze al deze maatregelen… Ik ren zelfs al redelijk vroeg het gaat dan echt rond de 20 zijn.

3 likes

Ik ben vooral benieuwd of zo’n maatregel nou echt werkt eigenlijk. Nog niet eerder gehoord!

1 like

Ja ik loop ook. Baal dat m’n start nog later is. Het is niet eens zo warm en denk dat deze maatregel weinig uitmaakt. Iedereen heeft toch een horloge/app tegenwoordig. Dus je kan het alsnog bijhouden. Snap dat het een event is met veel ongetrainde mensen (business). Een waterpost bij 15 km extra kan ook beter eerder ingezet worden

@Fitgurl ben benieuwd hoe jij hier over denkt

2 likes

Ja ik dacht ook al; veel mensen hebben sowieso wel een horloge of telefoon waarmee ze hun tijd bijhouden. En ik heb die editie meegedaan die eerder is stop gezet en daar heb ik ook wel mensen gezien waarbij het probleem 'm veel meer zat in dat ze überhaupt meededen aan deze afstand en dat dat weinig te maken had met nog net even wat sneller willen zijn voor een bepaalde tijd oid

2 likes

De voorspellingen worden ook steeds minder warm, staat nu in mijn app op 23 graden. Nou daar hebben we een hitteplan voor nodig jongens.

1 like

Precies dit. Juist de onervaren lopers moet je meer beschermen in die zin, maar dat zijn (aanname) niet de mensen die zich stuk gaan lopen op een streeftijd. Vaak zijn dat de mensen die allang blij zijn dat ze de finish halen, omdat ze maar tot 8km hebben getraind oid.
Baal wel echt want inderdaad de voorspelling is nu 23 graden, echt een overdreven maatregel. Kan me haast niet voorstellen dat ze niet na afloop alsnog alles online zetten.

Hardlopen maakt me echt wat rustiger merk ik. Zo fijn.

8 likes

Ik ga morgen voor het eerst de Dam tot Dam doen. Wel jammer dat de tijd uit gaat, betekent dat ook dat je achteraf niet via die chip je tijd op de website af kunt lezen?

Al denk ik dat m’n tijd belabberd zal zijn want heb niet echt getraind. Ik gok op 1.45 :grimacing:

6 likes

Hardlopen is therapie en een medicijn. Wat fijn dat je dit effect hebt. :green_heart:

3 likes

Dat kan inderdaad niet meer volgens mij. Ik wilde mn medaille laten graveren, maar dat kan ook niet meer ):

Mijn snelste tijd was 1u40u, maar vind het toch aan de warme kant dus verwacht dat ik dat ook niet ga redden. Nouja, en anders met de bezemwagen naar de finish haha :troll:

3 likes

Oh, kan medaille graveren ook niet meer? Daar had ik ook voor betaald :smiling_face_with_tear: jammer zeg.

Succes morgen!

Ik was al benieuwd hoe ze dat zouden doen! Zonde zeg. Krijg je dan wel je geld terug?

Morgen doe ik ook mee en heb er zin in! Succes allemaal morgen! Doet er vanavond iemand mee met de Dam tot Dam by night?

1 like

Heb het misschien iets te stellig gezegd. Op hun instagram vroeg iemand of de gravering dan nog wel kan en daarop reageerden ze een beetje vaag dat ze hierop nog zullen terugkomen bij de deelnemers die de gravering geboekt hebben. Misschien interpreteer ik dit te negatief, maar klinkt voor mij een beetje alsof dat ook niet meer kan en er compensatie komt, maar kan er ook helemaal naast zitten.

Jullie ook succes!

1 like