Goed gedaan hoor! Tempo aanpassen is een goed idee, heel rustig beginnen! Zeker met de DTD als voorbereiding ga je het wel halen. Bij de halve is het naar mijn ervaring altijd wel heel druk dus in jouw geval vooral niet gaan inhalen. ![]()
@ezw ik heb de halve een paar keer gedaan jaren geleden en vond het altijd wel heel erg druk.
Ook veel toeristen die de regels niet kennen qua rechts lopen links inhalen. Dus ik zou proberen om op de expo bij het wedstrijdsecretariaat te vragen of ze je startvak kunnen wijzigen. Soms kan het wel, soms niet (nog nooit in Amsterdam geprobeerd). En anders gewoon accepteren en zeker de eerste kilometers niet als een gek je overal tussen willen wurmen. Uiteindelijk kost dat meer energie en het is fijner als je die energie overhoudt voor wanneer er wel meer ruimte komt. Die paar seconden die je dan soms verliest doordat je even achter een groepje blijft totdat je erlangs kunt die kun je de laatste kilometers dan heel goed terugpakken! En je hebt dan een mooie negatieve split.