Als je nog twijfelt: lees verder in de spoiler voor ongevraagd advies 
… doe dan volgend jaar en niet de komende editie! Je hebt dan nog even de tijd om de halve goed te leren en er meerdere te lopen voor een goede basis. Met één halve marathon is je lichaam nog niet gewend aan de belasting om het straks vanaf januari 3 maanden lang bijna wekelijks te moeten doen.
Maar ff serieus he die marathon gewoon alweer ongeveer voor de helft uitverkocht! Ze spelen het ook wel slim door die verschillende tarieven te doen terwijl het eigenlijk maar een paar euro’s scheelt. 22,50 verschil in het eerste tarief en het laatste tarief en ze zitten iedereen gewoon gek te maken waardoor al die mensen meteen gaan inschrijven en het meteen vol zit.
Over een paar maanden kunnen de lopers hun startbewijzen aan de straatstenen niet meer kwijt en wordt er massaal mee gefraudeerd. Alleen maar omdat de organisatie nu iedereen gek maakt om snel te moeten inschrijven voordat het vol zit of duurder wordt waardoor het een vicieuze cirkel is eigenlijk.
Ik zelf zou gewoon alles voor één prijs doen en dan bijvoorbeeld het shirt en medaille er optioneel tegen een meerprijs bij doen. Dan kunnen ze daar sneaky de prijs mee verhogen zonder dit gekkenhuis. En ik vraag me ook af of het evenement nog kan groeien qua deelnemers. Volgens internet mogen er 17.000 lopers meedoen en ik had eigenlijk in mijn hoofd dat het er veel meer waren. 50.000 dacht ik 
Ik wil zelf misschien ook meedoen maar ik ga pas later besluiten…