Hardlooptopic (Deel 1)

Ik doe eigenlijk elk jaar wel mee. Zwangerschappen en pandemiën uitgezonderd. Een aantal jaar vlak naast de start gewoond, dat was zo relaxed :slight_smile:

1 like

Als je nog twijfelt: lees verder in de spoiler voor ongevraagd advies :wink:

… doe dan volgend jaar en niet de komende editie! Je hebt dan nog even de tijd om de halve goed te leren en er meerdere te lopen voor een goede basis. Met één halve marathon is je lichaam nog niet gewend aan de belasting om het straks vanaf januari 3 maanden lang bijna wekelijks te moeten doen.

Maar ff serieus he die marathon gewoon alweer ongeveer voor de helft uitverkocht! Ze spelen het ook wel slim door die verschillende tarieven te doen terwijl het eigenlijk maar een paar euro’s scheelt. 22,50 verschil in het eerste tarief en het laatste tarief en ze zitten iedereen gewoon gek te maken waardoor al die mensen meteen gaan inschrijven en het meteen vol zit.

Over een paar maanden kunnen de lopers hun startbewijzen aan de straatstenen niet meer kwijt en wordt er massaal mee gefraudeerd. Alleen maar omdat de organisatie nu iedereen gek maakt om snel te moeten inschrijven voordat het vol zit of duurder wordt waardoor het een vicieuze cirkel is eigenlijk.

Ik zelf zou gewoon alles voor één prijs doen en dan bijvoorbeeld het shirt en medaille er optioneel tegen een meerprijs bij doen. Dan kunnen ze daar sneaky de prijs mee verhogen zonder dit gekkenhuis. En ik vraag me ook af of het evenement nog kan groeien qua deelnemers. Volgens internet mogen er 17.000 lopers meedoen en ik had eigenlijk in mijn hoofd dat het er veel meer waren. 50.000 dacht ik :sweat_smile:

Ik wil zelf misschien ook meedoen maar ik ga pas later besluiten…

3 likes

Ik heb afgelopen april de business estafette gedaan bij de Rotterdam marathon, ik hoop eigenlijk dat volgend jaar weer te doen! Ik deed toen het laatste stuk van 12.5 km, dat is sowieso het leukste stuk vd marathon
Ik had afgelopen editie 3 weken ervoor corona gehad dus was niet op mn best dus hopelijk dit jaar wat beter in vorm

Ik vind het best knap hoe ze het hypen inderdaad.
Ik kijk wel op tv, deze wil ik niet lopen (te druk voor me en te veel prikkels en te duur en asfalt :grimacing:).

Haha ja daarmee ben ik het ook wel eens! Maar voor mij is het al een jaar of 6 geleden dat ik Rotterdam voor het laatst liep en in de tussentijd heb ik zoveel andere leuke dingen gedaan waarbij Rotterdam toch ook wel bleef kriebelen om nog een keer te doen en dan serieus voor een tijd te gaan.

Mensen die ik ken gaan weer voor de Zestig van Texel, ga je daar weer aan meedoen? Of misschien de 120? :smirk:

Oh nu zit ik trouwens te twijfelen of ik me dan niet toch eerder moet inschrijven omdat ik een wedstrijdlicentie heb en ik niet weet of ik dan nog voor het NK kan meedoen (en vooraan staan ook al win ik toch never nooit niet maar dan is het rustiger op het parcours hoop ik). Straks is het uitverkocht en kan ik een overgenomen startbewijs niet meer omzetten naar een NK nummer. Hmmm. :roll_eyes:

2 likes

Ja, al ingeschreven voor de 60, was vorige keer mijn 1e ultra dus wil mezelf graag verbeteren (moet goed lukken met hoe ik nu getraind ben!). Nee, 120 word doel voor 2026 dan wil ik wel 100km Winschoten (in 2025) lopen om aan eis te voldoen. Inschrijfeis voor 120 is streng.

7 likes

Ja bizar hoe hard de tickets gaan! Ik heb zelf nog niet besloten of ik de kwart of hele ga doen, maar voel mij zo opgehaast dat ik mij toch misschien voor de hele ga inschrijven. Nou, zal vast niet de enige zijn… Zo is de boel snel uitverkocht. :sweat_smile:

3 likes

Volgens mij kan je een overgenomen inschrijving tot 17 maart personaliseren maar t staat een beetje vaag op de site dus weet niet of je dan je licentienr nog kan opgeven. Misschien zou ik het daar idd niet op gokken! Ik heb ook een licentie, maar mijn verwachtte eindtijd komt niet in de buurt van de NK tijden gok ik zo dus durf dan niet hahaha.

1 like

Wat bedoel je met frauderen?

haha thanks voor het advies! zo had ik het nog niet bekeken, ik denk er nog over na!

1 like

Ik ga zondag meedoen met een 5 km loop in de stad waar ik woon. In eerste instantie baalde ik een beetje dat de 10 niet ging lukken wegens een blessure, maar inmiddels heb ik er echt zin in!

Hierna ook maar eens kijken naar een 10 km loop. Dat leek me wel wat voor december maar dan is er niet zoveel geloof ik

7 likes

Al die Marktplaats oplichters die dan zogenaamd startbewijzen verkopen maar nooit iets leveren. Niet echt fraude eigenlijk maar gewoon oplichting :sweat_smile:

1 like

Oh zo. Omdat je het daarvoor had over ‘aan de straatstenen niet kwijtraken’ dacht ik niet dat je hier op doelde. Maar duidelijk, haha!

Ik wilde vandaag 21km lopen, als laatste echte voorbereiding op de halve van Amsterdam. Ik was te warm aangekleed en werd onderweg misselijk, dus het was al niet echt succesvol, word ik daarna gewoon expres van m’n sokken gereden door een arrogante oude kutbes in een scootmobiel. Ze schreeuwde daarna iets naar me wat ik niet kon verstaan dus heb iets onfatsoenlijks teruggeschreeuwd. Het was een super breed gedeeld voet/fietspad, dus echt totaal onnodig en super zuur maar ze vond volgens mij dat ik niet in de tegenovergestelde richting mocht lopen. Nu zit ik met een pijnlijke enkel doordat ik m’n evenwicht verloor en me verstapte in een diepe berm. We hadden al een tijdje oogcontact dus ze had wat mij betreft al lang wat naar me kunnen gebaren of schreeuwen als dit voor haar zo’n probleem was, dan was ik zelf zonder problemen aan de andere kant gaan lopen. Echt zo onnodig dit, en door een fucking scootmobiel ook echt, moet er om lachen en huilen tegelijk :mad:

1 like

Heb je wel 21 gelopen uiteindelijk? Stom van die vrouw!

Ik wilde 20 lopen, maar ik na 15 km kreeg ik ineens last van m’n buik en toen deed m’n hele lijf zeer. Heb een shortcut naar huis genomen. :pensive: Maar volgens mij hoort het er een beetje bij dat de generale repetitie niet top gaat.

1 like

Nee, ik liep niet meer lekker dus ben na 8km gestopt. Vond het een beter idee om m’n benen te sparen zodat ik het ergens komende dagen een tweede poging kan doen. M’n enkel lijkt nu in rust en bij rondlopen in huis gelukkig wel mee te vallen, hopelijk blijft dat ook zo bij het lopen van een langere afstand deze week.

Ook balen dat het bij jou niet gelukt is, maar 15km is ook al netjes en een goede voorbereiding denk ik!

5 likes

Ik wilde vandaag even kijken of ik 4 mijl kon rennen zonder te lopen.
Struikel ik niet na een kleine 6 km keihard over een boomwortel.
Ugh.
Dit was mijn generale…

Wat een pechdag voor jullie! Maar ze zeggen vaak: “een slechte generale is een goede finale”. Hopelijk houden jullie niet te lang last van de pijn. Laat je vooral ook niet tegenhouden door een minder goede training. Dat hoeft niets te betekenen voor de wedstrijd.

Ik heb vandaag meegedaan met een 5km loop, was echt heel leuk! Wel ontzettend warm maar ik ben alsnog heel tevreden met m’n tijd.

Nu wil ik proberen vol te houden en te blijven trainen

7 likes

Heeft iemand al eens meegedaan aan een programma van Annemerel? Ze gaat deze week starten met een programma om voor 2024 5 km te lopen. Ik wil weer opbouwen na mijn bevalling, dus pas goed in de doelgroep. Bem benieuwd of iemand ervaring heeft met een programma van haar en of het bevallen is.

1 like