Mij lijkt het een duur schema dat je ook gratis op internet kan vinden. Met wat extra’s zoals iedere dag haar dagboek lezen
Ik vraag me vooral af of iemand er ervaring mee heeft. Is het idd eenzelfde schema als je overal vindt, of is het wat ‘leuker’ en afwisselender? Heeft het je geholpen om het samen te doen en in een groep te zitten, als stok achter de deur?
Ik heb al vaker opgebouwd met schema’s van internet (tot een halve marathon). Ben nu wel benieuwd naar iets om meer ‘samen’ te doen, maar een echte looptraining komt op dit moment niet goed uit. Daarom leek dit me wel een mooie middenweg.
Ik ken het schema niet, maar voor zover ik weet is zij gewoon zelf hardloopster en geen trainer oid met opleiding? Dan lijkt me dat eerlijk gezegd het geld niet waard als er ook gratis schema’s zijn die door professionals gemaakt zijn.
Het schema wordt samen met haar man gemaakt, die is wel al jarenlang trainer.
Met hardlopen met Evy, redt je dit ook en is ook voordeliger.
Ja, dat weet ik wel, maar ik ben nu dus op zoek naar iets anders en naar ervaringen.
Suzanne Brummel heeft meerdere gratis schema’s online staan, ik heb een keer haar snelle halve marathonschema gevolgd en vond dat een leuk schema! Afwisselender dan die van runnersworld of run2day (maar die vond ik eigenlijk ook prima haha). Misschien nog een idee als je de gok niet wil nemen
Ik heb het een aantal jaar geleden gedaan. Was opzich prima, maar heb nu een trainer die meer persoonlijke schema’s maakt
Ahhh… ik heb mijn startnummer voor de halve marathon van Eindhoven binnen. Nu wordt het echt Laatste maand matig getraind door allerlei excuses (waarvan 2x echt goed ziek). Heb nu geen enorm lange afstanden gelopen (2x16 en dat ging eigenlijk echt prima). Denk dat als ik mijn eigen tempo vanaf het begin goed aanhoudt dat het goed gaat. Maar toch spannend!!
Wat ik dus wel echt heel stom vind is dat de start pas om 14:30 is, dat is zo laat op de dag!
Zo te zien is de marathon van Rotterdam nu al uitverkocht. Wel bizar snel dit jaar
Wauw, uit mijn hardloopgroepje waren 10+ mensen van plan om mee te doen, hoop dat iedereen zich tijdig ingeschreven heeft.
Ik doe de kwart
wat
kut nu heb ik spijt dat ik het niet heb gedaan haha
Je kan gewoon gaan trainen en dan kan je 100% zeker een startbewijs overnemen van iemand die niet meer kan of wil lopen hoor! Als je training dan minder gaat dan gehoopt ben je er ook het geld nog niet aan kwijt
Zaterdag was plan 51km te lopen, maar rond 6km voelde ik mijn hamstring knappen. Dus uitgestapt…
Vandaag was er pas plek bij huisarts en die wil toch echo laten doen, daar is pas volgende week plek… huisarts vermoed dus ook wel (kleine) spier scheur.
Pijn word ook niet echt minder en heb ook nog zwelling @Hippe_kikker
Pas na echo kan goed plan worden opgesteld met fysio voor herstel en weer kunnen lopen.
Ik mis lopen nu al, maar wandelen gaat al met moeite/pijn/probeer been te ontzien/meer pijn achteraf dus ben voorlopig hier wel even mee bezig…
Helaas, zou volgende week mijn 2e keer 100km lopen maar dat is van de baan. Ik was zo klaar ervoor, had er ook zin in.
Ik vraag me of hoe ik mentaal zonder lopen ga kunnen, weet nu al niet wat ik moet met al die uren die ik niet loop. Maar gebruik lopen echt als therapie en medicatie. Lopen is wie ik ben zeg maar. Besef nu pas hoeveel en hoelang ik echt intensief train, en misschien overbelasting heb genegeerd met dit als gevolg. Ik liep echt heel veel. Meh
Ja, ik heb wel andere hobby’s maar dat is niet hetzelfde haha. Ik mis echt het effect van hardlopen. Fietsen is helaas ook wat pijnlijk dus durf ik niet zo goed. Ik kan wel nu mooi extra tijd aan core/kracht geven, dus misschien daar wat meer moeite in steken dan. Het is iets…
Nee, het is vooral domme pech. Huisarts zei dat als je zo getraind bent en het gaat zolang goed dan is het gewoon pech. En juist daarom is de echo ook wel van belang. Ik ben gewoon heel (af)getraind en een verkeerde aanpak kan veel fout doen. Zeker als lopen mentaal zo belangrijk is, is het goed dit verstandig aan te pakken.
Huisarts neemt het daarom wel serieus dus wel fijn!
Hopen op snel herstel.
Ahh, wat balen en frustrerend!!! Hopelijk herstel je voorspoedig!
Annemerel deelde vandaag een story met het verschil tussen haar programma en gratis programma’s. Vooral dat ze zelf meedoet en updates geeft.
Ik twijfelde zelf ook om mee te doen, maar denk dat ik een gratis schema ga volgen.
Ik heb een keer het sneller worden op 5/10 km gedaan bij Annemerel. Heb het programma niet afgemaakt dus dat zegt misschien al genoeg.
Trainingen waren voor mij te lang (heel uitgebreide WU en CD); we ontvingen daarnaast je elke week een ’magazine’ met hardloop tips, recepten en een dagboek van haar trainingsweek.
Het is iets te lang geleden om de details precies te herinneren. Maar op dat moment zat ze niet heel goed in haar vel volgens mij en dat schemerde in de dagboeken ook door als in trainingen overslaan, ze had zelf weinig motivatie. Daardoor ging het voor mij meer op een verdienmodel lijken. Is het natuurlijk ook, maar dat hoeft niet zo overduidelijk door te schemeren.
Anyway de schema’s zelf zijn volgens mij wel prima omdat ze door Arthur gemaakt worden, maar voor alles eromheen zou ik het zelf niet nog een keer doen en dan heb je voldoende gratis alternatieven.
Ook is er wel een Strava groep met de rest van de deelnemers wat je kan motiveren, maar dat heeft voor mij niet genoeg meerwaarde.
Wat vervelend! Wellicht kun je gaan zwemmen? Dat is altijd wel een fijne sport tijdens blessures. Ook al kan dat niet het hardlopen vervangen, maar dan hou je wel je conditie op peil. Hopelijk valt het mee en kun je snel weer hardlopen!
Echt zo rot voor je