Vivoactive 4s heeft wel 2 knopjes aan de zijkant?
Oh, dat is idd een goede om rekening mee te houden. De forerunner was mijn eerste optie, maar vind hem wat duur, daarom keek ik nog even naar alternatieven. Ga het nog even goed checken wat betreft de bediening.
Zo koud vandaag maar ik loop echt een stuk beter daardoor heb ik het idee!
Ik heb me net weer ingeschreven voor 1/4 marathon van Rotterdam
Ik heb ook het idee dat ik sinds het kouder is een heel stuk makkelijker loop. Zeker met die warmte vond ik het soms afzien (en dan startte mijn training pas om 19.00).
Ik had niet gedacht hier weer te gaan meeschrijven, maar ik ben er weer! Het gaat lekker met me, ik wandel weer heel veel (dat zal toch altijd mijn grote liefde blijven), en doordat het zo goed gaat kwamen ook de hardloopkriebels weer. Dus ik heb het gewoon voorgelegd bij de orthopeed, en die gaf groen licht om in ieder geval weer rustig op te bouwen tot een kilometer of vijf, en daar ben ik al heel blij mee. Dus mijn eerste rondjes zitten er weer op! Echt weer helemaal op beginnersniveau, maar wat lekker!
sinds de halve marathon in oktober is mijn tempo/fitheid echt gekelderd, heel gek. ik heb toen een paar weken niks gedaan ivm blaren en teennagels (ik bespaar jullie de details), daarna weer begonnen met 2 x 10km per week op rustig tempo. en net probeerde ik weer eens 10km te rennen in 50 min, iets wat me in augustus/september makkelijk af ging, en ik redde het gewoon niet haha. naja, komt wel weer. eerst maar eindelijk eens de juiste schoenen vinden, man wat een strijd en ik ben er al jaren mee bezig
@anon81378386 hoe gaat het met jou?
Heeft iemand een fijn adresje voor een goede hardloopanalyse icm nieuwe schoenen? Ik heb niet de makkelijkste voeten en ben dinsdag naar een winkel geweest waar ze voor mijn gevoel niet zo goed wisten wat ze ermee moesten (de verkoopster was er na 4 paar schoenen redelijk klaar mee). Dus dat was niet zoân prettige ervaring en zonde van mijn geld. Het liefst in Zuid-Holland, maar mag ook verder als het goed bereikbaar is met ov
Run2day vind ik top (Meent Rotterdam)
Maar is wel een bekende dus weet niet of je daar dan net toevallig geweest bent, zou goed kunnen natuurlijk.
Ik vind de All4Running in Alkmaar erg fijn, maar dat is wel een eind weg voor jou. De baan waar je overheen rent om de schoenen te testen âleestâ ook hoe je loopt en waar je eventueel extra steun nodig hebt in de schoenen. Mijn vriend heeft laatst nieuwe schoenen gekocht en een stuk of 6 paar getest voor hij eruit was. Ik denk dat de verkoper hem zo nog 10 paar had laten passen als hij dat had gewild.
Je neemt de schoenen daar echter niet gelijk mee, ze hebben alleen demo modellen om te testen. Het paar dat je wilt hebben laten ze dan bij je thuis bezorgen.
Ja daar heb ik ze ook vandaan, hele fijne service. Ze nemen echt alle tijd voor je.
Sportlab in Waddinxveen of 5Dlab in Purmerend (dat is niet Zuid Holland, maar ze zijn wel heel goed!) Zijn uitgebreide analyses maar heb je je leven lang plezier van. Je koopt daar alleen niet je schoenen, die kan je obv de analyse gewoon bestellen
Bedankt voor de tips! Ik zal er even induiken, welke het beste bij mij past.
Ik ben bijna klaar met mijn couch to 5k, zit in de laatste week nu dus het zijn alleen nog 30min runs (waar ik nog lang geen 5k in ren met mân slakkentempo trouwens haha), maar de vorige keer tegen het einde aan ging ik opeens helemaal bad dus nu durf ik eigenlijk niet meer . Nog aanraders van wat ik kan eten/meenemen om te voorkomen dat ik helemaal licht in mân hoofd word? Ik eet zo denk ik voor het rennen een extra banaan en wat crackers voor de zekerheid.
Als je 30 minuten sport zou je niet echt extra eten hoeven mee te nemen om ter plekke aan te vullen. Ik ben zelf best wel gevoelig voor genoeg (langzame) koolhydraten eten gedurende de dag - en dan niet alleen vlak er voor maar gewoon bij al je maaltijden. Dus bijvoorbeeld havermout of volkoren brood als ontbijt etc en volkoren pasta/couscous/rijst bij avondeten.
Het kan ook dat het tussen mân oren zit hoor. Maar als ik toevallig weinig koolhydraten Ăźberhaupt heb gegeten of alleen snelle koolhydraten van wit brood bijvoorbeeld, dan raak ik snel heel slap en trillerig.
Dus ja, mijn advies is gewoon goed (normaal, maar misschien met aandacht voor volkoren producten) eten en eventueel half uur tot een uur van te voren een banaantje.
@boonie @monkeyslut ja, eens - 30 min is ook lang niet genoeg om tussendoor aan te vullen. Denk dat het ook net die run was, het was koud en had een stressvolle dag dus misschien was dat vooral waardoor ie niet zo lekker ging. Ben wel iemand die ook van tevoren vaak niet zo goed eet (doe mân krachttraining meestal ook op nuchtere maag) dus denk dat het indd vooral zit in ervoor goed eten (goede tip om dan op volkoren te focussen denk ik!). Thanks!
En als je je lekkerder/zekerder voelt als je toch iets mee zou hebben voor de zekerheid, je hoeft niet meteen energiegels oid te nemen, een paar winegums werken prima loop ze!!
Ik doe ook een opbouwprogramma voor de 5k (Evy) en het gaat echt best wel goed, maar ik merk dat ik echt nog heel erg uitkijk naar die 2 min lopen tussentijds. Ik loop nu bv 13-2-13-2-8 dus qua minuten rennen gaat het wel goed, maar over een week of twee moet ik 30 min aan een stuk en ik ben er echt best wel bang voor dat ik dat niet trek. Iemand die ervaringen hierover wil delen?
Waar ben je nu geweest? De meeste speciaalzaken zouden wel voldoende aanbod moeten hebben voor verschillende voettypen.
Het valt echt mee en klinkt enger dan het is. Ik had een schema waar ik van 3x 8 min hardlopen en 1 min wandelen meteen naar 30 min ging. Nou dat dacht ik dus ff niet dus deed eerst 3x10 min hardlopen en 1 min wandelen, toen 12, toen 5 km met 1 min wandelen na 3 km en daarna doorgetrokken naar de volledige 5 in een keer. Dus eigenlijk zat er niet veel tussen (want deed al deze trainingen maar 1x) en lijkt het op jouw schema en het was eigenlijk echt prima te doen? Bij de 4e kilometer had ik het even pittig (maar ik heb ook hoogtemeters in mn parcours die dan wel ff bijtende kuiten geven) maar de high is echt enorm daarna!
Nou ja lang verhaal kort, klinkt echt enger dan het is, maar je kunt altijd gewoon langzaam verder blijven opbouwen hè? Niemand straft je als je er zelf tussenstappen inbouwt!
Ben nu bij dezelfde week als jij, net deze laatste gehad van deze week. Wat mij vooral helpt is echt langzamer ârennenâ snelheid komt later wel.
Ben zelf bang dat als de lessen klaar zijn dat ik minder motivatie of doeln heb.