Hardlooptopic (Deel 1)

Ik heb vandaag nieuwe schoenen aangeschaft en meteen weer een rondje gelopen! Had een tijd terug last van mijn hiel en ben toen gestopt en dacht dat het aan mijn schoenen lag, oud en versleten. Dus de knoop doorgehakt en nieuwe gekocht. En weer gestart met week 4 van start to run. Voelt goed!

4 likes

Ik ben al jaren lid en betaal 1x per jaar dus ik “merk” het niet echt eigenlijk.

Met name routes maken gebruik ik bijna wekelijks en heb echt al vaak gehad dat mijn routes leuker zijn dan die van anderen die het ergens anders hebben gemaakt. Vooral door de heatmaps van Strava kun je echt de beste paden vinden. Komoot heb ik zelf nog nooit gebruikt maar ik denk dat ik dan nog steeds Strava zou prefereren door de heatmaps.

En ik gebruik de trainingsanalyses vaker dan die van Garmin + ik stel kilometerdoelen om constant te blijven lopen. Oh, en de app Recover Athletics wil ik weer gaan oppikken. Je kunt daarin pre-hab workouts vinden per spiergroep om blessures te voorkomen.

Voor een kleine 6 euro per maand heb ik dat er wel voor over!

1 like

Net mijn eerste loopje van het jaar gehad!

Hebben jullie nog doelen voor dit jaar?

Bij mij vooral blessurevrij opbouwen naar minimaal 15 km.
De trailrun van 11 km die hier in het dorp georganiseerd wordt. Die wordt twee keer per jaar gehouden. Denk dat maart nog net te vroeg voor me is, maar september moet zeker lukken!
En als het écht lekker gaat, wil ik in het najaar nog een halve marathon gaan lopen.

8 likes

Leuk! Ik wil graag opbouwen naar 10 km. Er is in mei een wedstrijd in de stad waar ik aan mee wil doen, dat lijkt me wel haalbaar! Ik loop nu 5, dus het begin is er.

7 likes

Mijn eerste loopje zit er ook alweer op!

Dit jaar wil ik mezelf weer pushen tot intervaltrainingen zodat ik sneller word. Als ik sneller ben (helemaal subjectief dit) wil ik me aansluiten bij een loopgroep. Ook wil ik 4 keer een halve marathonafstand lopen, waarvan hopelijk 2x tijdens een evenement.

4 likes

Dat gaat je sowieso lukken!

1 like

Mijn doelen voor dit jaar zijn mijn tweede marathon uitlopen (hopelijk Rotterdam) en iets sneller worden. Lijkt mij ook leuk om van de zomer op mooie locaties elders in Nederland te gaan lopen.

4 likes

Happy New Running Year!

Was druk vandaag met renners door goede voornemens en het mooie weer. Voelde wel gezellig eigenlijk!

Ik had vorige week als doel bedacht om weer te trainen voor 10k na 9 maanden alleen 5K’s te rennen.
Maar dat doel heb ik vandaag al behaald haha.
Dan maar doel om 10k binnen 60 minuten te doen. (Nu nog 70 minuten voor nodig)

4 likes

Mooi doel! En leuk dat je mee wil doen met een trailrun!
Over twee weken doe ik mee met de halve marathon van Egmond en daarna heb ik nog geen doel. Misschien het verbeteren van mijn snelheid op de 10km om zo ook weer sneller te worden op langere afstanden.

1 like

Ik ben nu nog op vakantie maar ga het hardlopen aankomend weekend weer oppakken. Dan is het inmiddels al weer 6 weken geleden dat ik heb hardgelopen, maar heb wel wat andere dingen gedaan qua conditie dus hopelijk valt het mee.

Mijn doel voor 2024 is sowieso opbouwen naar de 10 km. Daarnaast wil ik 2 keer meedoen aan een wedstrijd, waarvan in ieder geval één keer een 10 km.

2 likes

Oh ik vond het juist vrij rustig tijdens mijn rondje vanmiddag. Wat wielrenners en een enkele hardloper.

1 like

Leuk om al jullie plannen voor aankomend jaar te lezen!

1 like

Goedemorgen,

Mijn plan gaat zijn om een marathon te lopen

Tijd etc maakt me niet zoveel uit maar ben blessure gevoelig ( zal wel ouderdom ofzo zijn) dus wil graag gaan trainen om een marathon te gaan lopen en dit allemaal blessurevrij te laten verlopen!

Heb me in mei ingeschreven voor een halve en oktober voor de hele.
Dus heel rustig aan trainen.

6 likes

hebben jullie (ervaring met) een hardloopvest? aan- en afraders?
ik zie op insta iedereen met zo’n ding van salomon dus die zijn iig populair
ik wil hem gaan gebruiken voor m’n marathon(training). 4-8 liter inhoud lijkt me genoeg voor mij

bij mij is hardlopen de afgelopen maand helemaal ingekakt, met name omdat ik een leuke sportschool in de buurt heb gevonden en ik vind ook gewoon te veel leuk om te doen. Ik doe aan bootcamp (buiten, dus dat is ook wat minder geweest afgelopen periode ivm het slechte weer), zwemmen, dansen, HIIT, bodypump (alle 3 in de sportschool) en dan dus ook nog hardlopen ergens bijproppen en dat schiet er dan vaak het eerste bij in.
:thinking: ik moet keuzes maken.

De laatste keren dat ik een rondje liep ging ik wel een stuk sneller dan een half jaar geleden dus ik wil dat voortzetten! Ik loop nu 5km in 27 minuten en bij 8.5 km ga ik ook nog 5:55/km dus dan moet 10 km onder het uur ook lukken
en ik wil, los van de tijd, ook vaker “gewoon” 12-15 km lopen, niet perse tijdens een wedstrijd/evenement

3 likes

Ik heb die Van Lululemon. Denk dat het allemaal een beetje op hetzelfde neerkomt. Je moet bedenken of je zo’n waterbak op je rug wilt of voorin en of er een zakje met een rits in zit!

1 like

Ik heb deze van Decathlon en die bevalt me heel goed. Trailrugzak 5 liter | EVADICT | Decathlon.nl

nou weet ik niet? sommige zijn wel fijner dan andere lijkt me. die van lululemon lijkt me ook wel wat ja.

@Nashville ja die heb ik ook op het oog maar die is uitverkocht al een tijdje :smiling_face_with_tear: en past je telefoon daar wel in?

Ik heb een iPhone 13 en die past erin. Er zit een zakje met een rits en daar is genoeg ruimte voor mijn telefoon. Zie nu pas inderdaad dat hij niet op voorraad is. Ik denk dat het wel snel wordt aangevuld. Toen ik hem wilde kopen was het ook niet meer beschikbaar, maar even later weer wel.

Ik heb er ook een van de dechatlon. Prima ding!