Hardlooptopic (Deel 1)

Heerlijk gelopen vandaag! Ben alleen niet helemaal gewend aan de kou… mijn handen zijn nog steeds koud. :smiling_face_with_tear: Maar heel fijn gelopen en ook een nieuwe route uitgestippeld.

Zijn jullie vandaag ook geweest en hoe was het?

Ook met sporthandschoenen nog zo koud?

Hier ook gelopen vandaag! Was ook lekker. Ik heb deze week m’n eerste intervaltraining gedaan en merkte nu met mijn reguliere rondje dat het moeilijk is juiste tempo aan te houden. Ging veel te snel de eerste kilometer denk ik dus was wel wat dood na 5 kilometer (had 20 seconden versneld elke kilometer, dus van 6:25 naar 6:05 gemiddeld :sweat_smile:)

1 like

Mooi!

Ja, ook met sporthandschoenen nog koud. Zijn wel een beetje versleten, dus misschien tijd voor nieuwe.

Ik had een duurloop van 19 km. Ik had het alleen koud aan mijn benen en kreeg door de kou mijn ademhaling niet goed op peil waardoor ik in relatief hoge hartslag heb gelopen. Maar al met al een heerlijke mooie ronde door bos en duinen!

3 likes

ik heb hem op vinted gevonden :partying_face: ben heel blij!

1 like

Ik heb me ingeschreven voor een marathon! Is begin oktober dus heb nog even om te trainen. Ben sinds oktober afgelopen jaar weer fanatiek en minstens 2 keer per week aan het lopen. Had het al opgebouwd tot 14km maar heb nu last van een blessure en baal zo erg. Mn vriend is fysio en die zegt minimaal 3 tot 4 weken niet hardlopen en als ik dan nog niet klachtenvrij ben nog langer wachten. Maar dan is al m’n opgebouwde conditie weg.
Volgens m’n vriend is het dus quadricepspeestendinopathie. Hele mond vol. Iemand wel eens last van gehad? En hoe lang was je uit de running? Mis het hardlopen zo, wil zo graag weer rennen.

2 likes

A balen een blessure! Iets te snel opgebouwd?

Ik heb me aangemeld voor de kwart marathon van Rotterdam :nerd_face: ook als stok achter de deur om eens verder te gaan dan mijn gebruikelijke 2x in de week 5km rondjes

8 likes

Ik ben even benieuwd
Doe je een warming up?

• Altijd
  • Soms
  • Nooit

0 stemmers

Zo ja, hoe lang?

• Paar minuten
  • Tussen paar en vijf minuten
  • Langer dan vijf minuten
  • Langer dan 20 minuten

0 stemmers

1 like

Enkel als ik interval ga doen, dan loop ik eerst 15minuten warm en begin dan pas aan de tempo’s.

2 likes

Gisteren mijn PR op de 5km verbroken op een plaatselijke wedstrijd, goed begin van het jaar :smile:
Blij dat alle trainingen toch zijn vruchten afwerpen. Ik wil ook graag mijn tijd op de halve marathon verbeteren dit jaar, alleen twijfel ik nog tussen Nijmegen (17/03) of Gent (24/03).
Iemand ervaring met Nijmegen halve marathon?

6 likes

Warming up is een groot woord voor wat ik doe denk ik. Ik begin namelijk niet meteen met rennen, maar spring eerst ± 15 seconden op en neer, paar keer door mn knieën/op mn hurken, beetje zwaaien met mn ledematen, beetje huppelen, etc.
Duurt bij elkaar sowieso niet langer dan een minuut en het ziet er vast gek uit maar ik heb wel het gevoel dat het “moet” om lekker te kunnen lopen. Zit misschien tussen mn oren, maar ach het werkt :joy:

Ik heb wel vrijwel altijd een negatieve split, dus misschien is dat eigenlijk mn warming up (tweede helft vd loop sneller gaan dan de eerste helft)

2 likes

Eigenlijk alleen tijdens evenementen, als ik toch in het startvak niks doe. Anders begin ik rustig en ga na een kilometertje of zoiets naar mijn normale tempo.

1 like

Altijd loopscholing, dynamisch stretchen en een paar korte versnellingen, ook voor een duurloop. Heb het mezelf aangeleerd en ook nooit loopblessures dus vind dat genoeg motivatie het altijd te doen.

5 likes

Ja dat denk ik idd, te snel opgebouwd. Maar t ging ook zooo lekker. Nu op de blaren zitten.

1 like

Het was zo koud tijdens het hardlopen, pas halverwege kreeg ik het een beetje warm :expressionless:

Als ik met mijn hardloopgroepje (onder leiding van een trainer) train lopen we eerst circa 15 minuten in, dan warming-up oefeningen en dan nog eens loopscholing.

Als ik zelf loop dribbel ik 50 meter rustig en dan begin ik direct.

Groot contrast :see_no_evil:

1 like

Wat had je aan? Ik twijfel zo wat ik aan moet doen. Ben meestal na 1,5 km wel warm maar dit is wel echt vrij koud.
Handschoenen nodig? Muts noodzakelijk?
Zaterdag was het nog wel te doen zonder maar nu weet ik het niet meer

Sportshirt, gewone trui en dun vestje. Lange broek. Handschoenen (doen!!) En een hoofdband (maar twijfelde over een muts, zou daar voor kiezen volgende keer).
Zaterdag ben ik ook geweest, toen had ik het lamg niet zo koud als vandaag :sweat_smile:

Haha top! Hier kan ik wel wat mee

1 like