Vandaag de halve marathon van Egmond gedaan en het ging super goed! Heb ook volop genoten ook al was het best zwaar op sommige stukken. Iemand anders hem ook gelopen vandaag?
Ik heb de kwart marathon gedaan. Mijn eerste editie. Het stuk bij de strandafgang vond ik een beetje naar, het was druk, mensen gingen wandelen en er was bij mij geen ruimte om in te halen. Ondanks dat en het regenbuitje wel erg blij met de race. Ik heb een PR op de 10K gelopen, dus daar ben ik enorm blij mee!
Je hebt niks aan mijn antwoord want ik loop altijd in mijn ‘normale’ string die ik op dat moment al aanhad.
Maar wel een eyeopener voor mij want soms schuift die heel vervelend en heb ook al een paar keer schuur plekken gehad downunder.
Wat voor broekjes draag jij in de zomer? Ga het ook eens zonder proberen.
Knap van je! Mijn vriend heeft hem ook gelopen. Wat hadden jullie een pech met het weer, volgens de voorspelling zou het droog blijven, maar toch flink wat buien. Ik vond het wel leuk om te zien dat er zo veel verschillende mensen meededen. Zelfs een dame die blind is en aan een koord met iemand mee liep (had een vriendin van me gezien).
Ja! Mensen van Running Blind doen vaak mee, heel knap vind ik dat altijd!
Ik zag ook een man lopen op blote voeten, dat lijkt me altijd zo naar op die harde stenen paden. Asfalt is dan nog vlak en glad maar deze paden hebben van die nare bakstenen met reliëf ![]()
Wow flinke afstand voor blote voeten! Ik zie wel eens een hardloopgroepie bij mij in de buurt en daarvan loopt een man heel af en toe op blote voeten. In een grote stad, op tegels dus. Krijg er altijd de kriebels van haha
Jammer dat je het zo druk hebt ervaren. Kost ook veel energie als je mensen niet kunt inhalen. Toch heel knap van je pr! Zeker op dit parcours!
Oh niks bijzonders Hoor! Gewoon een strakke korte maarja dat zit als een soort boxershort. Of soms van die losse en daar zit gewoon een onderbroek in zegmaar. Vind dat korte broekjes ook minder schuiven dus heb dan nergens last van.
Hoe gaat het hardlopen bij jullie met dit weer?
Bij mij ligt niet heel veel sneeuw. Vandaag maar op een goed stukje fietspad op en neer gegaan voor interval. Gelukkig was daar bijna geen fietsverkeer. Wel andere hardlopers met hetzelfde idee ![]()
Ik durf het niet aan. Er zitten zulke gladde stukken bij. Sla met moeite deze week even over en dan vanaf volgende week of dit weekend weer gaan!
Officieel gaat onze training door, maar om een andere reden kon ik sowieso niet. Als ik wel had gekund, weet ik eerlijk gezegd niet of ik dan wel was gegaan.
Hier wordt gewoon gestrooid overal dus nergens last van in principe! Tempo’s aanpassen evt. en goed kijken waar je loopt.
edit: oh en er is geen sneeuw gevallen ![]()
Gisteren heerlijk in het bos door de sneeuw gelopen. En het meeste is nu weer weg hier en gelukkig verder bijna niet glad.
Same. Ik zou eigenlijk gister gaan, maar toen ik uit mn werk naar huis fietste zag mn geplande hardlooprondje eruit als ew ijsbaan. Dus toch maar niet gegaan. Ik hoop dat het ergste vrijdag een beetje weg is, zodat ik dan weer kan
Nou mij niet vragen deze week ![]()
Ik heb ook een loopband maar de sneeuw is een excuus om helemaal niet te rennen…
Heb wel nieuwe schoenen gekocht (trail schoenen) dus zodra de sneeuw weg is wil ik wel naar buiten!
Met die trailschoenen kun je nu al naar buiten toch? Daarmee heb je grip!
Ja, loop al hele week gewoon door in de sneeuw/kou en in het bos (op trail schoenen), het is prachtig.
Van die verse sneeuw vind ik ook wel fijn lopen juist! Aangekoekte ijzige stukken zijn dan weer minder leuk
Ik meld me graag aan in dit topic! Ik loop momenteel 5km in 40 minuten en mijn doel is om 10km te lopen binnen 1u voor de zomer. Nu loop ik nog op gevoel (zonder horloge), want ik weet dat wanneer ik mijn snelheid continue kan tracken dat ik me heel slecht ga voelen over hoe traag ik loop. Herkent iemand dit gevoel?
Voor mij was het een kwestie van loslaten op termijn en daarnaast werken aan mijn tempo. Ik ben ook begonnen met hardlopen op gevoel en toen na ong. een jaar een sporthorloge genomen.