Jammer dat je het zo druk hebt ervaren. Kost ook veel energie als je mensen niet kunt inhalen. Toch heel knap van je pr! Zeker op dit parcours!
Oh niks bijzonders Hoor! Gewoon een strakke korte maarja dat zit als een soort boxershort. Of soms van die losse en daar zit gewoon een onderbroek in zegmaar. Vind dat korte broekjes ook minder schuiven dus heb dan nergens last van.
Hoe gaat het hardlopen bij jullie met dit weer?
Bij mij ligt niet heel veel sneeuw. Vandaag maar op een goed stukje fietspad op en neer gegaan voor interval. Gelukkig was daar bijna geen fietsverkeer. Wel andere hardlopers met hetzelfde idee
Ik durf het niet aan. Er zitten zulke gladde stukken bij. Sla met moeite deze week even over en dan vanaf volgende week of dit weekend weer gaan!
Officieel gaat onze training door, maar om een andere reden kon ik sowieso niet. Als ik wel had gekund, weet ik eerlijk gezegd niet of ik dan wel was gegaan.
Hier wordt gewoon gestrooid overal dus nergens last van in principe! Tempo’s aanpassen evt. en goed kijken waar je loopt.
edit: oh en er is geen sneeuw gevallen
Gisteren heerlijk in het bos door de sneeuw gelopen. En het meeste is nu weer weg hier en gelukkig verder bijna niet glad.
Same. Ik zou eigenlijk gister gaan, maar toen ik uit mn werk naar huis fietste zag mn geplande hardlooprondje eruit als ew ijsbaan. Dus toch maar niet gegaan. Ik hoop dat het ergste vrijdag een beetje weg is, zodat ik dan weer kan
Nou mij niet vragen deze week
Ik heb ook een loopband maar de sneeuw is een excuus om helemaal niet te rennen…
Heb wel nieuwe schoenen gekocht (trail schoenen) dus zodra de sneeuw weg is wil ik wel naar buiten!
Met die trailschoenen kun je nu al naar buiten toch? Daarmee heb je grip!
Ja, loop al hele week gewoon door in de sneeuw/kou en in het bos (op trail schoenen), het is prachtig.
Van die verse sneeuw vind ik ook wel fijn lopen juist! Aangekoekte ijzige stukken zijn dan weer minder leuk
Ik meld me graag aan in dit topic! Ik loop momenteel 5km in 40 minuten en mijn doel is om 10km te lopen binnen 1u voor de zomer. Nu loop ik nog op gevoel (zonder horloge), want ik weet dat wanneer ik mijn snelheid continue kan tracken dat ik me heel slecht ga voelen over hoe traag ik loop. Herkent iemand dit gevoel?
Voor mij was het een kwestie van loslaten op termijn en daarnaast werken aan mijn tempo. Ik ben ook begonnen met hardlopen op gevoel en toen na ong. een jaar een sporthorloge genomen.
Oh ja hoor, ik had dit toen ik -na een onderbreking- het hardlopen weer oppakte. Dacht ik een lekker tempo gelopen te hebben, maar zag ik vervolgens mijn min/km en was ik teleurgesteld.
Is nu gelukkig een heel stuk minder. Als ik een keer tegenvallende tijden heb denk ik: Nog altojd beter dan wanneer ik op de bank was blijven hangen.
Enkele tussendoelen zijn inderdaad een goed idee! Ik probeer nu zo veel mogelijk een bepaalde tijd vol te houden, dat werkt voor mij beter dan een afstand want dan wil ik er zo snel mogelijk mee klaar zijn.
@Keroppi exact dit gevoel heb ik ook. Ik overschat steeds men eigen tempo
Ik heb iets vreemds met mijn gemiddeld tempo. Ik loop via de app van start to run maar heb runkeeper ook lopen op de achtergrond. En nu verschilt bij beide mijn gemiddeld tempo. Bij de ene is het bijvoorbeeld 9 en bij de ander is het 6. Weet iemand hoe dit kan?
Edit: denk dat ik het al zie. De ene is per uur en de ander per min. Of maakt dat geen verschil? Haha ik voel me kippig nu
Ik denk dat het verschil ‘m zit in minuten per km (bv 6 minuten per km) en km per uur (bv 9 km per uur). Volgens mij zou je het in de instellingen van je app wel ergens moeten kunnen aanpassen. Ik loop altijd volgens minuten per km, vind dat fijner om mijn tempo in de gaten te houden.
Hier ligt geen sneeuw en wordt overal goed gestrooid dus heeft me nog niet tegengehouden om te gaan lopen. Volgend weekend na 14 weken trainen m’n eerste wedstrijdloop van 5k sinds lange tijd. Héél veel zin in!
Vind dit ook een best optimistisch doel haha. Kan je nu al wel verder dan 5km? Anders vraag je van jezelf om en de afstand te verdubbelen en om het tempo te versnellen van 8min/km naar 6min/km. Dat is vast niet onmogelijk, maar wel optimistisch voor de zomer. Zeker als je zo streng voor jezelf bent wat betreft je tempo zou ik het iets gematigder aanpakken.
Over het trainen om sneller/verder te lopen. Is het handiger om eerst mijn snelheid op te bouwen, of eerst mijn afstand?