Hardlooptopic (Deel 1)

Ik snap je twijfel maar ik zou wel naar een Run2Day, Hardloopwinkel oid gaan.

Je krijgt dan verschillende paren aangemeten die passen bij je voet(stand). Bij mij zat er veel verschil tussen de paren. Op sommige liep ik heerlijk op andere voelde het gewoon moeizaam. Vaak heb je ook een hele andere (grotere) maat nodig dan jezelf denkt.

Als jij weer gaat beginnen maar je loopt op een suboptimale schoen, kan dat misschien juist een reden zijn om weer eerder af te haken?

3 likes

Dit is een 13, maar lijkt me wel heel leuk!

Volgens mij kun je bij Circuit Zandvoort ook 16 doen in het voorjaar.

1 like

Thanks! Ik zie ook een 12 km, weet even niet hoe snel ik kan opbouwen naar een 16 km (10,5 km is mijn verste afstand tot nu toe) in een kleine twee maanden. Kende beide niet, goed om te weten!

Johan Cruijff run 14 km begin april!

1 like

Ik weet niet waar je woont maar Zorg en Zekerheid circuit loopjes hebben ook meestal een 15km :smiley:

En @anon81378386 Jeej, wat goed!! Gefeliciteerd!

Ik heb ook weer 25km gelopen vandaag, wat een cadeautje dit weer🤩

Vandaag weer eens gelopen na zo’n 5 weken. Had een peesblessure en duurde echt lang. Vandaag nog niet pijnvrij gelopen maar als de pijn onder de 5 (op schaal van 10) bleef was t okĆ© volgens mn vriend (hij is fysio). Wel maar 2km gelopen, liep hiervoor zo’n 10 km dus dit was echt een rondje van niks. Was daarna helemaal hyper en blij door de endorfine en wilde zo graag doorrennen. Nu de truc om niet weer gelijk te snel opbouwen.

6 likes

De Nescioloop! Lekker kneuterig verenigingsloopje

2 likes

Ugh, ik zou met een vriendin komend weekend aan een 5K event meedoen. Ik vroeg een tijdje terug al of we ons niet al in moesten schrijven, maar nee, was volgens haar niet nodig. Nu keek ik net even op de site omdat ik hierboven las over andere events, en is de inschrijving al vol en geen wachtlijst. Ik baal hiervan, ik was juist gemotiveerd om dit jaar meer events mee te doen zodat ik ook leuke motivatie hou voor het hardlopen.

Ik hoorde van iemand uit mijn hardloopgroepje dat heel veel evenementen (incl kneterloopjes die nog nooit uitverkocht waren) nu opeens helemaal vol zitten.

Geen idee wat de verklaring daarvoor is.

Ik merk dat ook! Na corona was er eerst een dip en waren veel evenementen niet uitverkocht die normaal voor corona altijd wel vol raakten, maar nu is alles weer echt aan het opkomen en vaak ook eerder uitverkocht dan voorheen! Heel stom ook, want ik kan nooit zo ver vooruit plannen vanwege mijn werk.

Ja die dip na corona was heel opvallend. Maar waarom verkoopt bijv de marathon van Rotterdam nu opeens zo razendsnel uit? Ik kan daar echt geen verklaring voor bedenken :slight_smile:

Ik merk dat het lopen van een marathon voor heel veel mensen ineens een bucketlist ding is. Omdat bekende mensen (vloggers etc) dat doen en vastleggen willen andere mensen dat ook doen. Met die algoritmes van nu krijg je ook continu die content als je meerdere van die filmpjes hebt bekeken natuurlijk. Meer publiciteit is natuurlijk meer interesse.
Geldt ook voor triathlons (over de halve/ hele afstand). Sinds afgelopen jaar meerdere mensen bij mn eigen club gehad die zich zonder ervaring of racefiets überhaupt voor een full distance hebben ingeschreven :joy:. Maar goed, ook weer veel mensen die dat doen komen er onderweg achter dat het best ver is en haken dan weer (al dan niet geblesseerd) af.

1 like

Oh wat stom! Misschien Ticketswap in de gaten houden, of eens vragen op een lokale facebook groep oid mocht je fb gebruiken? Zijn altijd veel mensen die op het laatste moment toch niet meedoen, misschien kun je een ticket overnemen? Je weet maar nooit.

Ik zit altijd in de knoei met wanneer ik ga lopen. Ik vind in de ochtend voor werk echt vreselijk, alsof ik mezelf aan het straffen ben dus dat doe ik niet meer. Hou dat ook niet vol. Savonds vind ik het 100 x leuker maar dat is zo lastig met eten en bedtijd. Wil niet op een lege maag gaan, maar ook geen volle, en vlak voor bed word ik er veel te alert van om nog te kunnen slapen. savonds komt er ook veel makkelijker iets anders tussen.
Nu bedacht ik net dat ik eigenlijk makkelijk over de middag kan in m’n lunchpauze, we hebben douches op mijn werk en heb vrij flexibele uren. Maar ik moet alleen even de moed vinden om met m’n loopkleren en bezweet terug binnen te wandelen… Onze douches zitten echt aan de receptie/cafetaria. Stom dat ik dit genant vind eigenlijk, maar ik voel me dan zo’n aansteller? Zo van hallo ik ben beter dan jullie want ik ga hardlopen in m’n pauze!!! Terwijl ik gewoon heel sloom 5km loop en helemaal niet zon fitgirl ben verder…

3 likes

Niks van aantrekken! Ik zou het alleen maar tof vinden als mijn collega’s in de pauze even gaan hardlopen of een andere sport doen :smile:

1 like

Welke oordopjes gebruiken jullie bij het lopen? Heb nu een goedkoop setje van action, gewoon met kabeltje. Maar misschien zijn draadloze wel fijner.

QCY T9S - QCY Nederland - QCY Nederland heb ik (zie dat deze er niet meer zijn) maar ik had eerder een ander model van QCY en deze bevielen erg goed. Apple oordopjes (niet de airpods) blijven slecht in mijn oren zitten of vallen uit maar deze zitten als een huis! (je moet er niet mee willen bellen dan ben je niet te verstaan)

Ik ben gestart met de Garmin coach om 10km binnen 1u te kunnen lopen! Na 1 week vind ik het al verslavend om al je trainingen en vooruitgang te kunnen bekijken. Hopelijk hou ik dit 20 weken vol!

Ik kijk vooral al uit naar langere dagen, zodat ik niet meer in het donker hoef te lopen.

5 likes

Als het iets later was dan had ik me ervoor opgegeven!

Heb nu ingeschreven voor de Cruijff run (14 km) omdat een collega die dit jaar toevallig gaat lopen. Beide runs zijn op dezelfde dag namelijk :grimacing:

Wat een heerlijk zonnetje vanmorgen! Ik vond het ook echt best warm.

Geen zon gezien, wel lekker gelopen.