Hardlooptopic (Deel 1)

Niks van aantrekken! Ik zou het alleen maar tof vinden als mijn collega’s in de pauze even gaan hardlopen of een andere sport doen :smile:

1 like

Welke oordopjes gebruiken jullie bij het lopen? Heb nu een goedkoop setje van action, gewoon met kabeltje. Maar misschien zijn draadloze wel fijner.

QCY T9S - QCY Nederland - QCY Nederland heb ik (zie dat deze er niet meer zijn) maar ik had eerder een ander model van QCY en deze bevielen erg goed. Apple oordopjes (niet de airpods) blijven slecht in mijn oren zitten of vallen uit maar deze zitten als een huis! (je moet er niet mee willen bellen dan ben je niet te verstaan)

Ik ben gestart met de Garmin coach om 10km binnen 1u te kunnen lopen! Na 1 week vind ik het al verslavend om al je trainingen en vooruitgang te kunnen bekijken. Hopelijk hou ik dit 20 weken vol!

Ik kijk vooral al uit naar langere dagen, zodat ik niet meer in het donker hoef te lopen.

5 likes

Als het iets later was dan had ik me ervoor opgegeven!

Heb nu ingeschreven voor de Cruijff run (14 km) omdat een collega die dit jaar toevallig gaat lopen. Beide runs zijn op dezelfde dag namelijk :grimacing:

Wat een heerlijk zonnetje vanmorgen! Ik vond het ook echt best warm.

Geen zon gezien, wel lekker gelopen.

Vandaag in Antwerpen ook geen zon gezien, helaas. Veel wind, maar wel een heerlijke ronde gedaan van zo’n 11km. Ik had via Komoot een route gemaakt langs verschillende forten in de buurt. Ik vind het zo fijn om de seizoenen zo te zien veranderen dankzij het hardlopen.

2 likes

Ik heb me net ingeschreven voor Alkmaar city run! Heb die zelf nog nooit gelopen, maar hoor er wel altijd goede verhalen over.

Gaan meer mensen hier die lopen?

1 like

Yes ik! De 5km, mn eerste run :grimacing::smile:

1 like

Gisteren heb ik voor het eerst met een Spotify lijst van 175BPM gelopen en wat ging dat goed! Tijdens een vorige loop sessie had ik ontdekt dat ik bij 1 bepaald lied (Fred again - leave me alone) perfect op de maat kon lopen en daardoor echt lekker vooruit ging. Daarom gisteren een hele spotify lijst met dezelfde BPM nummers gemaakt. Eindelijk kan ik opgaan in de muziek en denk ik niet meer heel de tijd aan opgeven :sweat_smile:

7 likes

@Luipaard Leuk! Ik ga de 10 doen, heb in 2021 al een keer de 5 gedaan en dat was heel leuk. Veel gezelligheid langs het parcours, maar wel aardig druk. Dus mensen inhalen en/of een PR lopen is wel wat lastiger.

@5HT Wat chill, ik ken dit concept nog helemaal niet. Maar ik ga het dit weekend gelijk proberen! Ik vind Summer Renaissance van Beyoncé ook heel chill om op te lopen. Dus misschien heeft deze lijst hetzelfde effect.

1 like

Ik ga ook 10 doen idd! En ik verwacht ook wel drukte, dus heb geen ambitie om een PR te gaan lopen ofzo haha!
Ga denk ik ff wat supporters zoeken, wel leuk om mensen te vragen of ze komen kijken.
Weet jij toevallig of 10 een ‘eigen’ rondje is of loop je 2x het rondje van 5km?

1 like

Je loopt een eigen rondje!

1 like

Oh top! Beter. 2x 5 vind ik mentaal zo zwaar haha! Denk ik dat ik er bijna ben, moet ik nog een keer diezelfde afstand :joy:

vandaag 30 km gerend, verste afstand ooit. ging goed, heb niet eens 1 blaar :raised_hands:t2: wat betekent dat ik voor het eerst in 10 jaar ofzo de juiste hardloopschoenen heb gevonden. halleluja

33 likes

Is dat dan met de schoenen ook? Ik zit te twijfelen of het t waard is om te doen

1 like

Ik heb ook wel eens zo’n loopanalyse laten doen. Vind het ook altijd wel handig.
De laatste keer dat ik het deed vroeg die ook of ik nog doelen had en ging die tips geven hoe ik dat dan kon halen.

Ik koop ook wel eens soortgelijke schoenen in de sale, zodat het niet elke keer als ik nieuwe schoenen moet zo duur is

1 like

Oh hier schrik ik wel van. Ik zat toen live te kijken toen hij het wereldrecord verbrak. Was echt benieuwd naar wat hij nog meer zou bereiken.

Ik vind dit ook echt super treurig nieuws. Vaak raakt het overlijden van een bekend persoon me niet maar hierbij heb ik wel echt het gevoel van ongeloof. Zo ontzettend bizar en onwerkelijk.