Eet je iets van snelle suikers voordat je gaat lopen, beetje pindakaas of een banaan? Ik herken het namelijk wel, voel me dan ook wat futloos maar wat suikers helpen me meestal wel!
Probeer niet te veel te focussen op je snelheid komende week, zeker als je merkt dat je soms wat pijntjes hebt. Ook is het logisch dat je snelheid wat afneemt als je een tijdje niet hebt gelopen. Tijdens de Stevensloop is je snelheid waarschijnlijk al weer wat hoger door de hele entourage eromheen en andere mensen die om je heen lopen. Qua eten kun je van tevoren een banaan eten of misschien kun je een gel of energiereep proberen? Een gel zou ik dan wel eerst even testen. Sommige mensen krijgen wel eens last van hun buik/darmen door zo’n gel.
@Nashville ja ik eet wel vaak een banaan van tevoren! Pindakaas is ook wel een goede.
Ga deze week zeker niet meer op m’n snelheid letten en zondag zie ik het ook wel, doe het gewoon op mn gemakje! Gaat me ook meer om of ik het haal dan m’n snelheid hoor. Maar vind het wel frustrerend dat ik alleen maar langzamer word terwijl ik nu al zeker een half jaar consequent 2/3x per week loop (op 3 weken door een operatie en 1 week wintersport na haha).
Frustrerend kan het ook zijn, zeker als je zo goed aan het trainen bent. Maar ook met hardlopen gaat het niet altijd goed en kun je wel eens een dip hebben. Misschien deed je het al, maar een intervaltraining per week helpt echt met het verbeteren van je snelheid.
Pindakaas zijn echt geen snelle suiker maar vooral vetten.
Net als ik wil gaan hardlopen begint het te regenen 🫠
Gewoon gaan! Ik vind lopen in de regen best lekker.
Ja ik ben gegaan, het houdt me ook niet tegen, maar dit was echt een nare miezer recht in m’n gezicht. Maaaar na 5 minuten kwam de zon en 5 minuten daarna was het bewolkt hahaha. Verder wel gewoon prima gelopen
Hahaha oeps, dan is het in mijn geval vaak placebo en zit ik hier onzin te verkondigen
Een pet helpt me altijd grotendeels tegen regen in m’n gezicht. Ik haat dat gevoel dus draag dan een pet.
Ik heb een hardloophorloge gekocht en ben een programma via Garmin coach gestart voor 10k. Moest net 40 minuten licht hardlopen op een “lekker tempo”, geen idee wat dat betekent dus heb geprobeerd in hartslag zone 2 te rennen maar mijn hemel dat is bijna niet te doen ben heel laag in zone 3 gaan zitten en heb geprobeerd mn hartslag onder 163 te houden en dat is gelukt, maar ik kwam voor mijn doen dan bijna niet vooruit. Wel makkelijk vol te houden zo alleen spelen m’n schenen wel weer op.
Iemand nog tips voor een (semi) goedkope sneldrogende hardlooplegging die niet afzakt?
Ik heb er 1 van de scapino. Was denk ik nog geen 25 euro. Super fijn. Niet eens een touwtje nodig
Oh dit is hem denk ik Osaga Dry dames hardloopbroek zwart online bestellen | Scapino
Echt heerlijk gelopen vandaag met het zonnetje
Ik heb best lang last gehad van blessures dus ben ik een paar weken terug begonnen in de sportschool om m’n spieren sterker te maken en merk wel echt het verschil nu al. Ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt de komende tijd.
Ik zweer bij de leggings met zakken van de h&m maar denk dat het van je figuur afhangt wat wel/niet werkt
Er hangt echt een hardloopsfeertje in Rotterdam. Normaal zie je nauwelijks mensen met een hardloopvest, maar nu ineens echt heel veel. Gok zo dat het voor de marathon is, heb er al zin in!
Mijn lange loop vandaag ging best lekker. Hoe hebben jullie gelopen?
Ja dat merk je echt elk jaar in aanloop naar de Marathon . Volgens mij hebben ook veel mensen nu de 35k in hun schema staan
Ja wel goed! Sneller dan ik had verwacht! Had het wel zwaar en m’n benen zijn spaghetti. Maar blij dat het erop zit.
Ja ik zie hier in de stad ook veel meer mensen hardlopen! Zal wel een combi zijn van het mooiere weer en de wedstrijd die er in mei aankomt.
Ik ben gisterochtend gegaan, mijn doel was om rustig te lopen en kijken hoe ver ik zou komen. Uiteindelijk heb ik 8 km gelopen op een heel lekker tempo. Mijn verste afstand hiervoor was 6, dus ik ben heel blij! Heb er nu zeker vertrouwen in dat ik voor mei 10 km ga halen.