Ik heb vanmorgen een ronde van 21 kom gelopen. Mooie omgeving! Lekker gelopen.
Ugh ik ben net weer uit m’n winterdip geklommen en regelmatig gaan hardlopen, krijg ik last van m’n onderrug
Ik heb mijn hardlopen schoenen al een aantal jaar dus ze zijn echt aan vervanging toe. Ik hoop dan stiekem ook dat ik iets sneller kan lopen maar volgens mijn vriend ligt dat niet aan schoenen. Wat is jullie ervaring?
Voor mijn gevoel zit er wel verschil in.ene schoen is zwaarder dan andere schoen.
Schoenen kunnen wel verschil maken (door demping/gewicht) maar je gaat er niet ineens met dezelfde effort veel harder van lopen. Behalve op schoenen met een carbonplaat (eigen ervaring) maar die zijn echt niet duurzaam en daar kan je dus niet op trainen. Voor blessurepreventie sowieso een goed idee om nieuwe schoenen te kopen!
Ja als de demping op is moet je harder werken. Een nieuwe schoen (ook zonder carbonplaat) heeft meer energieteruggave dus je gaat sowieso makkelijker lopen en dan misschien ook sneller.
ik heb gisteren een kaartje overgekocht voor de marathon in rotterdam, maar nou zit ik me helemaal druk te maken over het reizen en de tassenafgifte enzo. die zat niet bij het kaartje namelijk en ik kom uit amsterdam, ik zag dat de start ook superver van cs/de tassenafgifte/de finish liggen (die drie liggen dan weer redelijk dichtbij elkaar). hoe moet dat dan? moet iedereen dan met de metro vanaf de tassenafgifte naar de start? en wat moet ik met mijn tas aangezien ik er ook geen tassenafgifte meer bij kan kopen sorry eerste marathon en ik vind het allemaal nogal spannend
Ahhh vet leuk! Ik heb zelf geen afgifte omdat ik zelf dichtbij woon, maar misschien kan ik je vragen een beetje beantwoorden.
Ik denk met die korte afstanden dat mensen vanaf Rotterdam CS naar de tassenafgifte lopen en vanaf daar door naar de start. Vanaf de afgifte is het maar 1 korte halte met de metro (die tijdens de marathon heel vol kunnen zijn en dus niet per se aan te raden).
De eerste ingang van de startwaves was vorig jaar thv het Maritiem Museum. Dat is ong 1,5 km vanaf Rotterdam cs vandaan. En zelfs nog dichterbij als je uitstapt bij Rotterdam Blaak.
In de buurt van CS heb je best veel sportscholen. Ben je toevallig lid van eentje? Dan kan je misschien wel een tas daar in een kluisje stoppen.
Ik heb tassenafgifte erbij genomen maar ik ga die niet meer gebruiken omdat mijn vriend meegaat en dus de spullen bij zich houdt. Je kan hem misschien wel van me overnemen? Ik heb ook de 10km
thanks! 1,5 km valt inderdaad best mee eigenlijk. ik ben geen lid van een sportschool maar dat is misschien voor iemand anders wel een goeie tip!
@rasmus oh dat zou ik echt superfijn vinden! ik stuur je wel even een pb
Haha ik ging wel sneller met nieuwe schoenen. Denk alleen dat het meer mentaal was dan echt de schoenen zelf
Eventueel een locker huren op het station kan ook, maar ik zou bang zijn dat die vol zijn (of je moet heel vroeg gaan).
Maar je hebt al een betere oplossing via @Rasmus dus dat is ook super fijn!
En het is inderdaad niet ver lopen, wave 5 het meest dichtbij! En juist wel fijn dat het niet meer op de Coolsingel is want het spreidt de massa ook wat meer. Het voelt dan minder druk denk ik en je kan je makkelijker van locatie naar locatie begeven.
Loop jij ook mee? Dacht dat je eerder zei dat je het overwoog
Klopt, ik heb het overwogen! Maar uiteindelijk gekozen voor iets anders
Ik heb een (kleine) operatie gehad aan mijn voet en ben waarschijnlijk niet op tijd genezen voor de 1/4 van Rotterdam echt jammer
Vandaag was de zestig van Texel en ik wilde me zo graag verbeteren ten opzichte vorige editie.
Uiteindelijk mezelf goed verbeterd!!
Heee wat goed, gefeliciteerd!!!
Ben net voor het eerst sinds 10+ jaar klachten naar de fysio geweest (thanks @ezw) turns out dat ik geen shin splints heb maar gewoon slechte techniek, waarschijnlijk!
Ben eigenlijk heel blij want de fysiotherapeut klonk heel optimistisch over de toekomst
oh haha grappig ik was daar ook net. moet je nu je pasfrequentie gaan ophogen?
ik heb voor het eerst dryneedling gehad in m’n kuit, wow wat een raar en naar gevoel was dat. been voelt nu heel beurs, maar denk wel dat het helpt.
ooh grappig! hij heeft nu aan één kant m’n kuit/scheen heel erg pijnlijk gemasseerd, en volgende keer moet ik dan volgens mij gaan rennen zodat we gaan kijken naar m’n techniek. grote kans dat ik m’n pasfrequentie moet gaan ophogen inderdaad of anderzijds anders moet gaan lopen, maar ben benieuwd. hij zei in elk geval wel dat het met een paar sessies losmaken en met verbeteren van hardlooptechniek eigenlijk goed te verhelpen moet zijn, ben daar super blij mee! al zal het aanpassen/verbeteren van techniek waarschijnlijk ook niet super makkelijk gaan