Hardlooptopic (Deel 1)

Ja dat zou wel kunnen inderdaad. Ik merk dat ik in aanloop naar die halve marathon toch meer gefocust ben op de langere afstanden. Het is de tweede keer dat ik meedoe aan een wedstrijdrun, dus ik ben nog een beetje een groentje hierin. Ik denk dat ik moet waken voor de beginnersfout om teveel te trainen en te weinig te rusten inderdaad.

1 like

Nog een andere mogelijke oorzaak: Heb je (ook tijdens het lopen) genoeg gedronken? Het was afgelopen weekend erg warm in vergelijking met afgelopen weken en dit heeft direct impact op je vochtverlies en wat je weer moet aanvullen :slight_smile:

Ik heb vandaag voor het eerst langer dan 1u hardgelopen en ben zo blij dat ik dit heb volgehouden! Lekker in het park met een vriendin die met me mee fietste. Alleen zou ik het nooit gehaald hebben

11 likes

Nee, tijdens het rennen niks gedronken. Hier ga ik op letten, thanks!!

1 like

Startbewijs voor Rotterdam opgehaald net. Het was al aardig druk daarnet! Zin in zondag :muscle::star_struck:

14 likes

Veel plezier morgen!

En iedereen die meeloopt aan de marathon of de 10km, veel plezier!

6 likes

Pff was echt behoorlijk druk ja. Maar startnummer voor de kwart opgehaald en een nieuwe Flipbelt gekocht. Een met hysterische kleuren, mooie afwisseling voor mijn saaie zwarte.

Had eigenlijk nog wel even wat uitgebreider willen kijken naar de Shockz die niet met een band achter je hoofd gaan, maar alleen in je oren zitten. Maar we hadden ook onze kinderen bij ons en kwam gewoon niet echt lekker uit.

Mijn Samsung galaxy buds vallen tijdens het lopen uit mijn oren. Dus ga of zonder muziek of moet ze met (sport)tape soort van vastplakken.

2 likes

nou ik ben onderweg, jezus wat ben ik zenuwachtig :sweat_smile: echt slecht geslapen ook. ik ga maar proberen ervan te genieten. ‘je eerste marathon ren je maar een keer’ is mn motto

37 likes

Zet 'm op bij #demooiste! Publiek is altijd geweldig dus die sleept je er wel doorheen.

Veel succes en vooral veel plezier vandaag aan de mensen die gaan lopen!!

Afgelopen 2 jaar ook zelf gelopen (1/4 en estafette) en vind het echt jammer dat ik er nu niet bij zijn, juist ook om aan te moedigen het is zo leuk!!

Toitoitoi aan alle lopers!

Ik ga vandaag voor de eerste keer meedoen met een trailrun. Vind het heeeel spannend. In mijn uppie naar een andere stad. Wil ‘m gewoon uitlopen, heb geen specifiek tijdsdoel voor ogen.

14 likes

Succes vandaag voor wie gaat lopen!

Veel plezier!! mijn ervaring bij trailruns is dat de sfeer superrelaxed is en dat de tijd ook totaaaaal niet uitmaakt dus dat komt vast goed!

3 likes

Tot de start had ik er niet zo’n vertrouwen in. Recent weinig getraind, bij het (rustig) inlopen het gevoel dat je buiten adem raakt en in het startvak ontdekte ik dat mijn oordopje niet wilde connecten met mijn telefoon.

Maar het ging best aardig! Heb zoveel mogelijk km’s geprobeerd om < 6.00/km te lopen. Behalve km 7 t/m 9 is dat gelukt.

27 likes

Ik heb ook de kwart gelopen! Ik vond het echt veel te warm en heb langzamer gelopen dan vorig jaar (boeit me vrij weinig want ik ben sowieso een erg langzame loper :snail:) maar ik heb er wel echt veel meer van genoten! Echt een leuke dag gehad.

17 likes

Hopelijk hebben jullie allemaal een mooie dag gehad in Rotterdam!!! Hoe ging het bij de andere marathonlopers? Ik heb een vriendinnetje gepaced voor haar eerste en heel lekker gelopen, dus helemaal blij! Blijft een eind, wel een mooi eind.

8 likes

ik ging echt lekker, was echt aan het genieten, het klopt helemaal wat jullie zeiden: het publiek loodst je er doorheen. bij 33km kreeg ik het heel zwaar, ik wist echt niet hoe ik bij de finish moest gaan komen. twee vriendinnen hebben me er doorheen gesleept (en cameo van @ellegirltalk haha). eindtijd 4:37, ik ben tevreden. het was onvergetelijk en ik doe het nooit meer (maar vraag het me over een paar dagen nog eens)

42 likes

De marathon was fantastisch! Had heel erg last van verzuring waardoor het minder snel ging dan gehoopt, maar alsnog ontzettend blij met mijn tijd. Bijna half uur sneller dan vorig jaar. :grin:

32 likes

Ik heb ook genoten gisteren van m’n eerste trailrun! In het Zoniënwoud in Brussel, heel mooi daar! Ik had het gevoel dat na 500m de eerste klim al begon, wel pittig want ik doe eigenlijk vrij weinig hoogtetraining. Goed gedoseerd want de laatste 5km kon ik er nog wat snelheid uit krijgen waardoor ik érg blij ben met mijn resultaat. Het was ook echt ideaal hardloopweer gisteren hé?

Next up: great breweries marathon binnen 3 weken! Wat is jullie volgende doel?

6 likes

Ik vond het ook weer heerlijk, de sfeer in de stad! Heb nog een meisje op weg geholpen dat bij het 40km waterpunt neerstortte, kreeg van alle kanten eten voor haar: chips, stukje banaan, een gelletje… mocht je hier toevallig zitten: hoop dat je hem hebt uitgelopen!

5 likes