Ik heb net zo lekker gelopen! Had een training bedacht op basis van dit filmpje van the running channel (echt een leuk kanaal ook vind ik):
3x 10 minuten elke interval iets sneller. Ging goed, iets te voorzichtig gestart denk ik maar het versnellen elke 10 minuten is wel gelukt
Vraagje, lopen jullie met een hartslagmeter en lukt het jullie om op ontspannen loopjes je hartslag ook laag te houdenā¦? Ik heb altijd gehad dat als ik ga rennen mān hartslag echt binnen een paar minuten boven de 160 is en na 5-10 minuten standaard rond de 170. Dan naar 175 en dat houd ik wel een tijdje vol - maar het is niet bepaald een ontspannen loop dan. Ik ben nu weer aan het opbouwen, maar ik herinner dit mij ook van toen ik een paar jaar geleden fitter was en meer liep.
Ook als ik flink langzaam ga lukt het mij voor geen meter om bijvoorbeeld onder de 160 te blijven. Ik heb het idee dat langzamer gaan ook minder efficiĆ«nt/krampachtig/sterk is en mān houding minder goed en eerder pijn etc. Maar hoe ik het dan wel kan doen?
Ik wil op den duur wil richting halve marathon afstand trainen en ik denk niet dat dat te doen is als mān hartslag na 10 minuten 175 is dus hoe train ik dat?