Hardlooptopic (Deel 1)

Wauw! Echt zo enorm knap!

1 like

Zo knap! Echt fijn dat het zo goed gaat.
Ben wel benieuwd, hoeveel mensen doen er ongeveer mee aan zo’n loop?

Ligt heel erg aan het evenement! Er zijn grote wedstrijden maar ook kleine locale loopjes. Of er is een maximum aantal deelnemers omdat meer niet mag vanwege bijv. Staatsbosbeheer. Maar ook of het een ultra is op asfalt of door de natuur. Asfalt ultra’s zijn vaak rondjes die je heel vaak moet lopen en hebben dan volgens mij niet echt beperkingen. Het kan echt variëren van 100 tot 1000 of meer.

1 like

Zo knap @anon81378386!

Ik liep gisteren m’n eerste halve marathon. Wat heb ik afgezien, haha. De eerste 11 kon ik aansluiten bij een georganiseerde run en ging ook door gebouwen, dus vaak wel pauzemomenten. Lagen ook 3 bruggen op de route. Daarna nog 10 door het bos, met mijn zus die naast me fietste en aanmoedigde. Ik was wel héél blij toen ik kon stoppen.

Volgende doel is mijn 5k versnellen!

19 likes

Super gedaan! :clap:

1 like

Ik heb vanavond weer eens een evenement gelopen, Alkmaar city run
Was mijn eerste event sinds 5 jaar denk ik. En ik had een matige voorbereiding, dus ik was behoorlijk zenuwachtig.
Maar ik heb echt lekker gelopen! Voor mn gevoel iets sneller dan wat ik dacht aan te kunnen, dus ik was de eerste km’s een beetje bang dat ik ergens na 5km een terugval zou krijgen en zou moeten gaan wandelen ofzo. Maar uiteindelijk de hele 10km op ongeveer hetzelfde tempo gelopen en net over t uur gefinished.
Ik vond het ook echt een heel leuk evenement! Deze ga ik zeker vaker doen.

22 likes

Gefeliciteerd! Wat een drukte hè, wel heel gezellig. Ik heb de 5km gedaan, mijn eerste run ooit. Vond het best pittig maar achteraf super trots. Zelfs een kleine pr gelopen :joy::partying_face:

9 likes

Ja heeeel druk haha maar wel heel leuk!
Jij ook gefeliciteerd! Op naar meer evenementen lopen :clap::tada:

Leuk! Ik heb ook de 10 gelopen, het was echt leuk en gezellig met alle muziek en lichtjes. Ik heb heel lekker gelopen, mijn doel was om hem uit te lopen en dat is in ieder geval gelukt! Toen ik het bord met 5 km zag was ik ook echt verbaasd dat ik al halverwege was en ik er juist net lekker in zat, dus dat hielp ook.
Nu ga ik het lopen lekker volhouden en dan volgende keer eens focussen op een mooie tijd.

5 likes

Ik heb dit weekend voor het eerst 10 km gerend :v:
Ik zweet alleen echt als een otter, heeft iemand nog tips voor een fijne pet/zonneklep met zweetband?

13 likes

Ik heb dit weekend voor het eerst meegedaan aan een trail run. Was zo leuk om te doen! Veel hoogteverschil en best wel warm, maar het was een prachtige omgeving en de sfeer was heel goed. Zeker voor herhaling vatbaar!

Nu op zoek naar een nieuwe 10 km wedstrijd zodat ik een stok achter de deur heb.

9 likes

En ook ik heb dit weekend iets voor het eerst gedaan, een halve marathon (die van Leiden). Was daar ook heeel warm. Heb hem heel rustig gelopen en daardoor wel echt kunnen genieten gelukkig. Onderweg stonden er een heleboel mensen met tuinslangen en waterpistolen, dat was superfijn. De 10 km zou s middags van start gaan maar die hebben ze afgelast vanwege de warmte. Maar goed ook denk ik want heb veel uitvallers gezien, echt sneu.

8 likes

Ik heb vandaag gelopen in mijn lange broek en dat was natuurlijk niet te doen haha. Ik ben dus erg hard opzoek naar een fijne korte broek. Heb dit topic doorgespit en zag dat onderstaande van de Decathlon werd getipt. Is dit nog steeds een topper of zijn er inmiddels al nieuwe favorieten? Ik heb stevige bovenbenen en wil dus niet dat mijn broek gaat opkruipen want dan krijg ik schuurplekken.

Ik heb een korte broek van de HEMA. Met een hele grote zak aan de zijkant, vind ik ideaal voor telefoon en tissues.

Edit: hij heet fietsbroek op de site, 25 euro

2 likes

Ik heb 2 van deze en vind ik nog steeds chill idd! Kruipen bij mij niet omhoog. Volgens mij past alleen je telefoon er niet in, maar die doe ik zelf altijd in zo’n armding

1 like

Dat klinkt goed! Vind de prijs ook leuk. En telefoon heb ik ook in zo’n armding haha. Dankjewel!

1 like

Ik heb hem ook! Bij mij past mijn telefoon er wel in!

1 like

ik heb deze en wil er meer van. Hij kruipt niet op en zit gewoon fijn. Alleen mijn telefoon past er niet in, daar heb ik een Flipbelt voor.

2 likes

Leuk artikel!

Runners high

Hebben jullie weleens een runners high?

Heeft iemand hier ervaring met de Miiego Boom Mini als koptelefoon voor tijdens het hardlopen?

1 like