Hardlooptopic (Deel 1)

Dat lijkt me heel normaal toch, dat je door dat soort dingen langzamer wordt. Probeer het te accepteren en gewoon lekker te lopen, je komt vanzelf terug op je oude niveau!

De laatste twee trainingen gingen echt lekker bij mij! Morgen ga ik intervallen en in het weekend een duurloopje denk ik. Ook maar eens een wedstrijd uitzoeken voor in september of oktober.

2 likes

Zijn hier meer meiden die meedoen aan de Disney Run in september? Ik doe mee aan de 10k. En er gaan vrienden mee die de volledige 36k challenge gaan doen.

De medailles zijn iig net bekendgemaakt. Zo moooi!

4 likes

Ik wil ook zo graag! Ik hoop volgend jaar.

1 like

Vandaag de ladiesrun in Rotterdam en meteen mijn eerste 10K ooit.
Zijn er nog anderen die ook de run doen?

3 likes

Succes je kunt het! Ik heb vorig jaar meegedaan. Vandaag loop ik een andere run.

1 like

Veel succes en plezier! Je kan het! Ik loop ergens anders 10km vandaag. Er zijn aardig wat hardloopevenementen vandaag geloof ik, voor iedereen die vandaag een run doet; succes en geniet ervan. :hugs:

4 likes

Jaa zijn er echt veel!
Ik heb nog overwogen in Amersfoort mee te doen of de urban trail in utrecht maar heb maar besloten verstandig geen wedstrijd te doen vandaag :sweat_smile: Heb vrijdag al een 5km in t dorp van mn ouders gedaan dus ja haha

Het blijft me wel echt tegenvallen die benauwdheid trouwens :cold_sweat:

2 likes

Succes vandaag allemaal! Ik heb lekker in de polder gelopen en ga nu heerlijk een sprintte trekken naar de UB :shushing_face:

3 likes

Vandaag een 8km wedstrijd meegelopen. Ging best vlot, ik merk wel dat de extensieve duurlopen werken om snelheid te maken tijdens een wedstrijd. Mijn eindtijd was 40min44sec :slight_smile:

9 likes

Yes, ik doe de 36k challenge, vorig naar ook gedaan, toen waren de medailles minder mooi. Dus blij!

1 like

Leuk al die wedstrijden!

Ik heb een lekkere week gehad, drie keer hardgelopen. Ik ben al blij als ik twee haal, dus drie is top! Hopelijk krijg ik het voor elkaar om dit ritme erin te houden.

4 likes

Was echt prima te doen, uurtje over gedaan. Hoe is het bij jou gegaan?

1 like

Ik ga deze week beginnen. Ik heb al weleens hardgelopen maar zonder specifiek doel waardoor ik afhaakte. Nu wil ik gaan trainen voor de Run for KiKa in Amsterdam in oktober.
Dus als iemand goede tips heeft voor beginners, graag!

Wat leuk dat je weer gaat beginnen en gelijk met een doel. Dat werkt altijd beter. Ik zou gewoon rustig aan opbouwen via een schema, zodat je lichaam er weer aan kan wennen.

1 like

Jaaa prima! Warm, dus daardoor best pittig, en ook omdat ik deze afstand al tijden niet gelopen had. Maar ben tevreden!

1 like

Doen jullie naast hardlopen ook aan krachttraining oid?

Ja ik wel, ik sport 3-4 dagen nog in de sportschool naast hardlopen, doe daar krachttraining en yoga en/of pilates.

Ik heb gisteren voor het eerst samen met mijn moeder hardgelopen en heb nu al zin om morgen weer te gaan. Ik merk dat ik nu veel gemotiveerder ben dan bij de vorige pogingen!

10 likes

Pff ik dacht net even een rondje te doen voor de warmte uit maar het werden 3 zware kilometers :joy: zo gek he soms loop je een 10km makkelijker dan een 3! Alhoewel ik deze week al heel wat kilometers heb gemaakt (restaurant) dus mn benen waren denk ik een beetje op. Maar met die hete dagen die eraan komen ‘moest’ ik wel.

Tip trouwens voor degenen die niet altijd motivatie kunnen vinden. Ga voor minimaal 3km ipv de lat hoog te leggen. Als je na 1,5 km er niet lekker in zit ga je terug en anders ren je verder. Op die manier is voor mij de drempel altijd veeel minder hoog en 9 van de 10 keer loop ik dan meer dan 5km (vandaag dus niet haha)

1 like

Goed gedaan hoor!
Ik ga ook morgenochtend vroeg proberen. Er staat 90 minuten op de planning, maar ik ga gewoon kijken wat lukt met de warmte en met een beetje zeurende hamstring. Anders ga ik lekker wandelen. Dan pak ik volgende week het schema wel weer op.

2 likes