Oohh is dat weer je eerdere blessure? Hopelijk valt het mee, rustig aan lijkt me extra goed dan!
Zo, ik kom ook weer even kijken hier. Ben een tijd niet zo actief geweest in het topic, maar wel met hardlopen hoor! Vorige week zondag heb ik de run for kika gelopen in Utrecht, en ik heb me ingeschreven voor de Zevenheuvelennacht. Zie ik daar nog iemand van hier?
Ik ga de zevenheuvelen dag doen ipv de nacht!
En verder dam tot dam en singelloop in utrecht. Maar dat is allemaal nog vrij ver weg, komende tijd heb ik verder niet echt iets gepland. Twijfel nog, maar heb toch ook een schurfthekel aan rennen in deze temperaturen
Oh leuk. De dag gaat mij nog iets te ver , maar misschien ben ik publiek. Ik heb verder ook alleen de bridge to bridge gepland op het moment, maar die is pas in september. Ik overweeg om me nog last minute in te schrijven voor een obstacle run in de buurt komend weekend, maar man, die temperaturen idd. En hoe leuk ik het ook vind, ik ben eigenlijk ook wel toe aan een weekend voor mezelf.
haha ik kijk veel te ver vooruit, maar ik wil de singelloop utrecht ook weer lopen! (en mikken op een PR) alleen loop ik ook de marathon van amsterdam 2 weken later dus zal er op singelloopdag een 29km langzame duurloop gepland staan. Wat zouden jullie doen? Singelloop traag +19km los of trainingen omdraaien zodat ik singelloop als tempoloop doe en die 29 een andere dag?
Kun je niet die lange duurloop 3 weken van tevoren doen? Of gooit dat je schema in de war. Ik heb vaker gezien dat ze volgens mij de laatste lange dan doen?
Jaa helaas wel, ik heb er opeens weer last van. Ging echt weken goed, hield mij braaf aan mijn schema en nu is het weer stijf en vervelend. Ik heb zaterdag al een afspraak staan om er naar te laten kijken en masseren.
@Jenn ik ga misschien de dag doen. Is wel echt een stuk rijden voor mij maar wil deze ooit eens gedaan hebben.
Bridge to bridge is leuk! Ik heb daar vorig jaar de 16.1 gelopen en was echt een mooie omgeving
Aah shit dat blijft dan toch een gevoelig punt ofzo he? Goed dat je er snel naar laat kijken, hopelijk ben je er gewoon snel genoeg bij en gaat het snel weer over dan!
ja dat heb ik ook inderdaad vaker gezien. Heb nu een schema van internet ook voor sub4 uur, daarin is de langste duurloop 5weken voor de marathon en 34km, daarna nog 32, 29,19,marathondag. Maar misschien kan ik die duurloopkmās die week aan een andere training plakken
EDIT: schema 1 maakt wel een rake opmerking van verwacht geen toptijd, omdat je waarschijnlijk zo vermoeid bent van alle kilometers. Ik ga het even aanzien, vond singelloop wel erg leuk
Wat een gek schema dat ze meteen zeggen dat je geen toptijd moet verwachten maar je traint wel voor sub4? Duidelijk gemaakt door iemand die er geen verstand van heeft. Als je het goed doet dan hoor je niet (over)vermoeid te raken van alle kilometers. Zo wel, dan is het schema te heftig voor je. Misschien lullen ze ook maar als je vergelijkt wat je te wachten staat en wat je gewend bent? Stel je loopt normaal 5x in de week hard en het schema is voor 4x keer in de week en dan zeggen ze dat erover. Dan geldt dat misschien voor mensen die 2-3x in de week hardlopen en veel minder kilometers gewend zijn. Ik ben wel benieuwd welk schema het is?
Die opmerking over geen toptijd verwachten op die 10k wedstrijd 3 weken voor je marathon staat bij het 4.59.59 schema wat ik hierboven postte. Komt bij runners world vandaan en is natuurlijk heel algemeen en zou dat ook niet per se 1 op 1 aanhouden
Ik had het over het 5uurs schema van @littlenumbers uit de Runnersworld. Dit wordt ook mijn eerste marathon, dus heb die āervaringā ook nog niet. Maar ik kan me wel voorstellen wat ze zeggen: in de laatste weken van de marathon hoor je over het algemeen dat mensen moe zijn, en dat is het punt waarna de belasting afneemt zodat je uitgerust aan de start staat van je marathon. Dus als je dan verwacht dat je een 10km PR kan gaan lopen na al die (veelal trage) kilometers, kan je misschien teleurgesteld worden terwijl je wĆ©l goed getraind bent voor de hele marathon.
Ooh sorry! Verkeerd begrepen. Ja het komt maar heel weinig voor dat mensen een PR op de 10km lopen net voordat ze gaan taperen voor de marathon. Volgens mij gebeurt het alleen wel eens als je PR niet heel scherp is en je zo goed getraind bent door de duurlopen dat je zelfs op een redelijk comfortabel tempo (want je gaat niet volluit) dan ineens een PR loopt.
Zou ik ook niet weten nee! Wat een beetje realistisch isā¦
Ik weet trouwens echt nog niet waar ik de tijd vandaan ga halen om echt goed voor de marathon te trainen (ga het pas volgend jaar april erop wagen). Probeer nu maar als gewoonte 3x per week erin te krijgen na mān blessure. Snap wel dat het een kwestie van prioriteiten en plannen is (en ik verspil een hoop tijd aan netflixen en forummen etc en die tijd kan ik heus nuttiger besteden haha), maar alsnog lijkt het me lastig
ja ben ook erg benieuwd, in ieder geval mik ik op een PR op de 10 over vier weken maar mn conditie is nog steeds lang niet de oude. Maar leek me een mooi startpunt voor de marathontrainingen!
Nouu dat hardlopen was geen succes. Zeer slecht geslapen door de warmte. Enorm zware benen en die warmte al rond 8.00 niet te doen. Ik had water meegenomen en geld. En ben van supermarkt naar tankstation en andere punten gerend met elke keer ca. 10 minuten er tussen. Dan mocht ik weer wat drinken en op adem komen. Zo ben ik tot aan de 80 minuten gekomen, toen was ik bijna thuis. Ik kon er echt geen 10 minuten meer aan plakken tot de 90. En nu heb ik wel ijs verdient.
Prima toch! Je hebt wel 80 minuten volgemaakt en heel goed met stops om bij te komen en te drinken. Je herstelt nu sneller dan wanneer je koste wat het kost zonder water en op een te hoge intensiteit was doorgelopen.
Ik heb net nieuwe hardloopschoenen en sportkleding gekocht. Ze hebben daar mijn voeten met zoān speciaal apparaat opgemeten en vervolgens heb ik met die schoenen die eruit kwamen testloopjes gedaan en dat is gefilmd zodat we precies konden zien welke het beste zaten en liepen, echt heel handig! En toevallig kwamen precies de schoenen eruit die ik al het mooist vond toen ik een beetje aan het rondneuzen was. Nu hopen dat het morgenochtend een beetje te doen is hard te lopen.
Heb het onderstaande een keer op de blog van Annemerel gelezen. Hopelijk helpt dat je. Zelf geen ervaring mee!
(een vuistregel is trouwens dat je twee keer je halve marathontijd + 10 moet doen om uit te rekenen wat je op de marathon zou kunnen lopen. Mijn halve marathontijd is 1.32:30, doe dat keer twee en je komt uit op 3.05, tel daar tien bij op en je zit op 3.15. Mijn PR is 3.15:03, klopt dus aardig! In jouw geval: 1.58 x 2 is 3.56 + 10 is 4.06!)
@Koala Leuk!! Veel plezier morgen. Hoe wist jij dat je nieuwe schoenen nodig had? Ik heb mijn schoenen namelijk al een tijdje maar geen idee hoe ik kan zien of ze āopā zijn. De zool lijkt niet versleten maar heb ze al wel een paar jaar (waarin ik niet actief heb gesport)