Hardlooptopic (Deel 1)

Dat lijkt me nog best een optimistische schatting! Ik kan een halve in 2 uur maar denk niet direct dat ik een hele binnen 4.10 zou kunnen.

Maar goed sowieso dat mensen altijd “liegen” en veel snellere tijden doorgeven bij zulke dingen. Zo vaak gefrustreerd tussen de veel langzamere mensen gelopen in de drukte :stuck_out_tongue:

2 likes

Dank je! Ik had schoenen die ik voornamelijk voor cardio gebruikte, dus die waren niet echt voor buitengebruik en ik merkte dat de stevigheid eruit was waardoor ik schever ging lopen. De medewerker gaf als vuistregel dat schoenen ongeveer 100 kilometer meegaan, dus ligt eraan hoeveel je ermee gelopen hebt.

100 kilometer? Typfoutje denk ik?

Ik heb ze ook veel voor cardio gebruikt dus misschien toch maar eens voor nieuwe kijken!

Oh ja nu je het zegt, hij gaf als voorbeeld als je 2x in de week in de week 5 kilometer loopt, je er 2 jaar mee doet. Heb inderdaad z’n rekenfout niet doorgehad want hij zei wel 100 kilometer haha

1 like

Ik lees op internet 1000 tot 1500km. Ik heb afgelopen weekend ook nieuwe gekocht, want die ik hiervoor had gekocht zaten toch niet zo lekker. Opzich wel zin om op mn nieuwe schoenen te gaan lopen, maar niet om in deze warmte te gaan :cry: dus ff kijken wanneer ik het eerste rondje ermee ga lopen.

1 like

Haha ik weet dankzij Strava dat ik zelf rond de 50 km per maand loop dus elke 2 maanden nieuwe schoenen leek me al wat enthousiast

4 likes

Rond 5/6u 's ochtends schijnt het het minst warm te zijn :stuck_out_tongue:

1 like

Welke wedstrijd loop je? Succes alvast!

Ah leuk, daar heb ik naar gekeken, maar beetje ver voor mij (doordeweeks).

Ik heb gewoon even niets gepland staan (op Disney en HM Barcelona in feb na). Moet echt een najaarsmarathon gaan plannen, dan kan ik weer wat concreets doen.

2 likes

Ik hoop eigenlijk een leuke marathon in het Buitenland te kunnen lopen (goede reden voor een weekje vakantie). Ik denk aan Las Vegas, vandaag maar even over mailen.

En inderdaad juli/aug is er gewoon niet zoveel, vind ik wel jammer. Maar eens even kijken of we nog iets kunnen vinden!

1 like

Die ga ik opzoeken, Dankje voor de tip!

1 like

Ik heb vorig jaar de 10 van Noordwijk gedaan,die is half juli. Was alleen wel warm en voor mij vrij ver reizen dus weet niet of ik dat nog eens zou doen

2 likes

Ja ik vond het wel leuk! Ook daar door de duinen enzo maar gelukkig niet echt door het zand haha. Heb die beach run overwogen maar toch een ander evenement iets dichterbij gekozen, deels ook vanwege dat zand haha.

Was wel behoorlijk warm vorig jaar en heb ook wel negatievere verhalen gehoord over mensen die het slecht geregeld vonden en zeiden dat het water op was bij de drankposten oid! Maar die waren een stuk langzamer, zelf geen last van gehad. Was groot fan van de sponzen die ze uitdeelden en aan het einde kreeg ik een high five van Edwin van de Sar :cool:

1 like

Ik ging heel lekker met start to run, bijna klaar met alle lessen en rondjes uitgestippeld die ik straks kan doen. Maar nu ben ik al een week niet in staat om te sporten en ik ben meteen bang dat alles voor niks is geweest en ik straks van voor af aan moet beginnen :confused:

Ah nee joh dat zal wel meevallen, is echt niet weg na een weekje hoor! Of kan voorlopig langere tijd niet sporten?

Jaa kom allemaal op 14 Juli naar mij dorpje aan de kust. Ik hoop op niet zulk warm weer als vorig jaar. Wil namelijk beide afstanden gaan lopen.

2 likes

Ik zag dat je nog online kan voorinschrijven tot en met 12 juli dus misschien ga ik me er nog aan wagen haha

1 like

Ohh leuk ik doe ook de Ekiden volgende week! En volgens mij dezelfde (georganiseerd door pac?), tof! Heb hem vorig jaar ook gelopen, zo leuk om in een team hard te lopen eigenlijk. Welke afstand loop je?

1 like

Oh wow, wat zijn jullie toch actief met wedstrijden! Met al toppunt @Lovepink die de hele wereld overvliegt. Wel heel leuk allemaal :blush:

En @Runnerlongs volgens mij post je nog niet zo lang mee (of niet onder dit accountnaam) maar ik heb het idee dat jij mega goed rent :slight_smile:

1 like

Ik ook 5km! Haha super toevallig :smile: Vorig jaar had ik een PR gelopen en ik hoop dit jaar weer maar weet niet of het er in zit na de marathon dit voorjaar (heb het gevoel dat ik mijn snelheid kwijt ben). Maar we gaan het testen!

1 like