Super leuk, haha! Ben benieuwd hoe het je af gaat. Succes!
Je Vo2max is je maximale zuurstofopname vermogen per minuut. Dus hoe hoger hoe beter.
De gemiddelde sporthorloge meet het aan de hand van je hartslag, volgens mij met een bepaalde formule waarin je hoger scoort als het verschil tussen je rusthartslag en maximale hartslag heel groot is. Een lage rusthartslag en het kunnen bereiken van een hoge maximale hartslag tijdens inspanning is een teken van fitheid.
Op bijv. fitnesstoestellen meten ze het met een bepaalde formule die de intensiteit / niveau en je hartslag combineert tot een bepaalde uitkomt.
Eigenlijk allemaal niet zo accuraat als een Ʃchte meting in een sportmedisch centrum, maar als je steeds dezelfde meting uitvoert wel een mooie indicatie om je fitheid te meten.
Ja als het stijgt is het goed! (In de praktijk gaat het ook wel eens naar beneden hoor, dus hang er niet een te grote waarde aan)
Twee weken, daarna hoop ik weer wel. Had niet gedacht dat er ooit een moment zou komen waarop ik graag wil hardlopen.
Ik ga zo, voor de hitte aan, hardlopen, maar ik heb zo slecht geslapen vanwege die hitte. Hopelijk kom ik vooruit 
Hopelijk viel het voor je mee en werd je juist lekker wakker door je run
Ik wacht tot mān broer wakker is om een stukje samen te rennen, dus dat wordt lekker warm haha
Succes! Ik vond het in de schaduw wel lekker lopen. In de zon vrij heet. Ik zou met mijn zusje gaan, maar ze haakte af 
Leuk! Die ga ik ook doen 
Yesss. Ik wilde het dit jaar proberen maar raakte geblesseerd 3 weken van tevoren oid (en achteraf was ik denk ik echt niet goed genoeg voorbereid geweest). Dus volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen 
Hopen op kouder weer dan dit jaar, maar dat blijft altijd een risico haha
Ik had zoān zware en vermoeide benen vandaag. Ik kreeg ook mijn ademhaling niet onder controleā¦Blij dat ik maar een klein rondje moest
Zondag staat er nog een duurloop op de planning 
Nice! Ik had mān 5km in 23:10 gelopen
wel een pr en heel blij mee! Vond t wel heftig qua warmte. Verder echt top sfeertje, jammer dat t op t einde ging regenen.
Net weer een trainingsrondje gedaan! Waar ik woon is het alleen nog steeds heel warm en dat blijft wel zo de komende maanden, vind dat wel lastig. Ik doe gewoon rustig aan maar hopelijk wordt mān conditie toch beter
Oeh het is hier (noorden) heeeel fris 14 graden. Heb extra zin om hard te lopen zo, heerlijk temperatuurtje even na al die warme dagen!
Wat vervelend zeg!
Misschien toch een bezoekje aan de fysio?
Of zelf wat proberen met foamrollen? Heb je er ook last van tijdens het lopen zelf?
Ik hoop dat het snel weggaat.
Oohh ja ik doe dus ook nooit een warming-up. Word vanzelf wel warm als ik rustig begin denk ik dan. Vraag me af of ik betere wedstrijden zou lopen als ik het wel zou doen 
Zou idd eens de fysio naar je been laten kijken, wie weet kan het met simpele oefeningen opgelost worden. Voordat het erger wordt en je er echt uitligt oid. Foam roller heeft trouwens bij mij ook wel geholpen met mn knieƫn, is ook wel het proberen waard
Ik zit echt even in een dipje, niet zoveel zin⦠maaaar ik ga volgend jaar de Boston Marathon lopen. Hopelijk zorgt dat weer voor wat extra motivatie!
Super vet! Daar moet je toch een kwalificatie tijd voor lopen of hoe heb je dat geregeld?
Wat gaaf zeg!
Ja meerendeel wel, die tijd zal ik nooit lopen. Maar T ui heeft een zeer beperkt aantal startbewijzen, dus daar heel veel geluk mee gehad!
Heeft iemand hier oefeningen om je ademhaling en hartslag iets meer onder controle te krijgen? Mijn hartslag stijgt volgens mijn horloge echt naar 180 of nog hoger tijdens het rennenā¦