Jaaa inderdaad heerlijk gelopen achter @lovepink aan. Anders had het mij nooit gelukt denk ik. Alleen helaas door het te lange parcours niet onder de 2 uur gefinished maar officiële eindtijd 2.00.07. Toch ruim 4 minuten van mijn PR. En dat terwijl ik op halve marathon punt wel op 1.57.55 zat. Dus op naar de volgende en dan wel echt onder die 2 uur en niet een te lang parcours
Hmmm ja ik liep 10 sec langzamer dan vorig jaar bij deze wedstrijd. Balen. En net 1:05:01 dus ook niet onder de 1u5. Beetje jammer haha
Maar ik worstel sowieso de laatste tijd echt, mentaal en fysiek. T lukt allemaal gewoon niet zo goed. Kreeg nu halverwege ook weer wat last van m’n knie (terwijl het de hele zomer echt prima ging en ik voor m’n gevoel best netjes heb opgebouwd) en ik word er echt moedeloos van. De pijn was nog niet zo erg als eerder, kon na afloop nog wel gewoon lopen. Maar het voelt niet lekker. Oftewel maar weer langs de fysio…
Edit: mag maandag om 7u langskomen, hier ga ik spijt van krijgen
Haha mega herkenbaar verhaal dit: ik heb gister ook 16km alleen gelopen, net het ‘lopen met podcast’ ontdekt èn ik ga ook mijn 2e halve marathon lopen in Eindhoven! wat is je doel?
Ahh ik had net zó geen zin om te gaan, zo’n modus van “ ik ben zooo moe als ik nu kan slapen doe ik dat”. Maar ik weet omdat ik volgende week al de DTD heb, dat ik nog even een paar runs moet doen. Dus dacht ach nou okeeee dan maar 5km eruit persen. Wat resulteerde in een goeie 8km met een heerlijk tempo! Trots op mijzelf
Maarree ik wil die podcast ervaring ook wel! Wat zijn leuke podcasts om te luisteren? Ik heb brede interesses!
Haha, wat grappig, lopen we lekker samen op! Ik ben niet de snelste loper maar vorig jaar ging mn HM helemaal niet lekker, dus mijn doen dit jaar is sneller als vorig jaar (onder 2:23) en vooral gewoon genieten tijdens het lopen ipv alleen maar afzien. En bij jou? Als je trouwens in het zuiden van de zuidelijkste provincie loopt, wil ik best eens mee lopen
Niet afzien tijdens een halve marathon lijkt me echt een fijn gevoel! Mijn doel is <2 uur, wat in theorie prima zou moeten kunnen dus ben benieuwd :’)
En nog meer toeval want dan hebben we het volgens mij over dezelfde stad, ik zal je een PM sturen!
Hoe gaat het bij jullie? Ik ga meedoen met een 10km wedstrijd over 2,5 week. Ik moet nog even flink trainen, maar ik wil het eigenlijk binnen de 58 minuten lopen.
Morgenavond weer het volgende trainingsrondje.
DTD renners! Ik baal als een stekker, afgelopen week en weekend echt flink beroerd geweest. Had eigenlijk nog even een 14-15 K run willen doen voor de DTD aan, maar is er dus niet meer van gekomen. Gisteren een poging tot 8 gedaan maar was al doodop na 5 ( en snot overal…) Komt er nu op neer dat 13 mijn maximale trainingsafstand is geweest… Ik heb verder geen tijdsdoel maar meer ‘uitlopen’, dit komt wel goed toch? Ik maak mijzelf heel erg nerveus merk ik.
Wat vervelend zeg! Maar met 13 als langste afstand moet het echt wel goedkomen! Voor een (halve) marathon train je ook die laatste kilometers niet.
Aah jawel als je 13 kan moet je 16 ook wel kunnen. Als je je goed genoeg voelt dan, gewoon rustig aan doen en kijken hoe het gaat.
Met 13 getraind ga je het redden! Wordt max 3km op karakter dus. Ik verwacht vewl publiek langs de kant, dus die slepen je er vast wel doorheen als t nodig is.
Ik heb zondag voor het eerst (en laatst voor de DTD) 16 gelopen en toen ik thuis kwam had ik echt het gevoel er klaar voor te zijn.
@anon79778179 @littlenumbers @Luipaard @Runnerlongs. Ah thanks voor jullie motiverende reacties! Dat dacht ik zelf ook wel…Maar dit sterkt mij wel
Komende week even kalm aan, baalde er idd van, vervelend zo’n virus.
Ik kom even binnen vallen met een vraag. Wat is nou echt een fijne hardlooplegging die niet af zakt?
Ah, snap dat je ervan baalt. De timing van zo’n virus is dan ook waardeloos - hoewel ziek zijn natuurlijk nooit goed uitkomt. Maar als je de 13km hebt gedaan, red je de 16km ook wel. Zeker met zo’n evenement als de dam tot dam gezien de muziek en aanmoediging onderweg.
Leuk om te lezen dat er zoveel mensen hier ook de DTD gaan lopen. Voor mij wordt het de eerste keer, voor jullie ook of zijn jullie veteranen? Haha.
@Wegwijzer Ben je opzoek naar een lange of een korte legging? Voor de zomer heb ik een high rise compressie broek van Oysho met langere pijpen via Zalando gekocht, waarvan de pijpen ook niet omhoog rollen. Voor de herfst/winter heb ik high rise broeken van decathlon, H&M, Nike, Adidas en Reebok. Heb daarin eigenlijk ook geen voorkeur, zolang ze high rise zijn en de goede maat, zakken ze ook niet af is mijn ervaring.
Oysho is een heel fijn merk voor sportkleding.
Gisteren een rondje gelopen van 5 km. Morgen ga ik voor de 8 km! Over 2 weken doe ik al mee met een 10 km wedstrijd, de tijd gaat zo snel!
Voor mij ook de eerste keer! Zowel de night als de dag zelf. Ik ben heel benieuwd of het te doen is qua drukte. Ik vind zelf namelijk de kleinere runs wat prettiger en daar loop ik vaak ook beter.
Gelijk beide runs doen, vind ik knap van je! Heb je nog een streeftijd? Ja, de drukte vind ik soms ook lastig maar ik hoorde van anderen die de dam tot dam vaker hebben gelopen dat het na de tunnel wel goed te doen is.
@Runnerlongs Altijd leuk om een PR te lopen! Wat is je doel op de halve marathon en wat is je streven voor de 10km?
@Parasol Alvast succes voor de 10km over twee weken! Gaat je vast lukken.
Mooie tijden heb je al en een goed streven voor de aankomende afstanden. Veel succes én plezier!
Nee voor de night sowieso geen tijd aangezien ik daar niet op voluit mag lopen. Dus daar ga ik genieten van het parcours en de muziek.
Dtd zelf niet echt een doel maar zou het leuk vinden als het lukt onder de 1.30 te komen. PR is 1.30.10. Maar weet niet hoe fijn mijn lichaam het vind aangezien ik nooit 2 dagen na elkaar loop. (op 1x na dan maar toen was de 2de dag juist de minst zware dus dat is al anders)
Ik start 11.15. Ik hoop dat het dan nog niet zo warm is.