Ja ik heb wel in warmer weer gelopen, maar nu niet. Ik zat (denk ik) in de eerste groep die niet mag starten ivm de warmte. kan echt wel janken
Dit was echt niet oke deze warmte.
Lees nu net dat de laatste groepen niet eens meer mochten starten. Wat balen zeg voor wie daarbij zat!!
Heb langs de weg wel wat mensen zien liggen, hoop dat ze er allemaal goed van af komenā¦
Daar zat ik ook in kan ook echt janken⦠ga ik denk ik ook doen straks
Ook voor mij geen Dam tot Damloop. Zat in de laatste groep dus ook afgelast. Baal er ontzettend van maar snap de keuze wel, alleen jammer dat het zo laat gecommuniceerd werd. Stond letterlijk al klaar voor de start.
Ja⦠sta je dan je warming up te doen en alles. Stond ook echt lekker vooraan bij de start
@Vans @Nomine ik denk dat ze zo lang mogelijk hebben gewacht met beslissen of we toch echt niet konden starten. Voor een organisatie is het ook echt een klote beslissing natuurlijk. Maar goed veiligheid voor alles. Ik hoorde berichten vanuit zaandam dat ambulances echt af en aan reden en ook berichten over reanimaties.
Wat jammer voor jullie dat het afgeblazen is⦠Maar ik vraag me af waar het dan mis gaat? Met mensen die niet goed genoeg getraind zijn en zichzelf overschatten? Zouden ze toch bijna in NL ook net zoals de Fransen een verklaring van de huisarts moeten invoeren (ondanks dat ik dat ook vrij naar vind om te regelen voor bijv run Disney)
Ja hoor, ik mocht ook niet starten. Vind het heel dubbel. Denk dat er adequaat gehandeld is nav de vele ongevallen onderweg. Aan de andere kant; zo heel warm was het niet en dit wisten we al een week lang. Dan kon de organisatie de medische staff-capaciteit gewoon niet aan. Dus ze hadden gewoon eerder ( een deel) moeten cancellen ( bijv gisteren) of het helemaal cancellen als je niet aan voldoende veiligheid kan voldoen. Dit is gewoon K met peren. Ik moet ruim 2 uur rijden naar Amsterdam dus nu helemaal voor nada die kant op gegaan. Ook vreemd dat die buisinesslopers nog wel mochten ( dan denk ik hmmm⦠is er in dat geval een ander belang wat meespeelt).
Hoe dan ook; balen als een stekker!! En hopen dat het met de mensen die onwel zijn geworden alles weer goed is. Op naar het volgende loopje!
Ja joh en ik zag ook mensen in lange broeken en met zelfs truien??
Ja precies en bij een 5 of zelfs 10 misschien lukt dat nog wel maar 16 is gewoon te veel
Ja precies, sommige mensen zijn heel lang onderweg geweest voor niks. Ik woon niet eens zo heel ver bij Aādam vandaan, maar ben toch mn hele middag kwijt voor niks. Had ook liever gehad dat ze dan gister hadden afgelast. Nu hadden heel veel mensen al op het warmste van de dag gelopen en dan mogen wij opeens niet. Vind dat heel apart. maar als ik dan van alle kanten verhalen hoor over mega veel ambulances en meer mensen dan ooit die neer gingen, dan snap ik het wel weer. Het is gewoon heel dubbel.
Balen voor de FFāers die helemaal naar Amsterdam zijn afgereisd vandaag en niet mochten starten!
Ik snap echt niet dat er blijkbaar mensen die 2x getraind hebben meedoen aan 10EM, schrijf je dan gewoon lekker in voor een 5km wedstrijdje of überhaupt niet? Vind het jammer dat de organisatie mede door dit soort mensen die zoān behoorlijke afstand niet serieus genoeg nemen dit soort beslissingen moet nemen.
Wat balen voor iedereen die niet mocht starten! Ik heb hem uitgelopen, helaas wel een mindere tijd dan ik gehoopt had maar ik vond het ook echt warm en ben een paar keer even gaan wandelen.
Echt rot voor iedereen die niet heeft kunnen lopen. Ik heb nog wel gelopen maar het was echt warm, dus gelijk tempo omlaag gegooid en elke spons, waterpost en sproeier gepakt. En dat waren er echt genoeg.
Maar ik denk echt dat het te massaal is, en mensen inderdaad denken ik ga dit even doen. En daardoor zijn er zoveel uitvallers. En tuurlijk het kan je ook als getraind iemand overkomen dat je bevangen wordt door de warmte. Maar als je al ongetraind bent en misschien dus ook amper deze zomer hebt gelopen dan is het best pittig.
Net zoals bij de Hoornse marathon.
Ik ben wel benieuwd wat we nog te horen krijgen vanuit de organisatie⦠zonde van die 4000 medailles ook :ā)
Dacht dat Hoorn wel en dag van tevoren eruit gegooid was? Ik was toen niet in Nederland, dus niet echt mee gekregen
Wat jammer voor de mensen die niet konden starten! Echt balen. Is er een andere wedstrijd waar jullie nu aan mee willen doen?
Denk inderdaad ook dat het door het grote aantal ongetrainde of slecht getrainde mensen komt. Ik heb nog niet zo vaak mee gedaan met een wedstrijd maar merk dat bij dat soort grote wedstrijden (als deelnemer of toeschouwer) vaak mensen na 1 kilometer al aan het wandelen zijn.
Ja was om uur of 1400 bekend. Wij kwamen net terug van hhw Obstacle run en zouden de volgende dag de 5k meepikken in Hoorn.