Hardlooptopic (Deel 1)

Ik zat in het startvak dat net nog mee mocht doen. Zo rot voor de mensen die niet mee konden doen :frowning_face: Heb heel rustig aan gedaan, het was wel warm maar het ging wel. Zag een aantal mensen al in de IJtunnel wandelen…

Ik vond het wel een leuke route! Zoveel mensen langs de kant die je komen aanmoedigen.

1 like

Ik hoor wel klachten over te weinig water punten. Vonden jullie dat ook? Want dat vind ik dan wel nalatig van de organisatie. Wel waarschuwen voor de warmte, maar dan niet extra water aanbieden.

Ik heb twee keer water aangenomen van mensen langs de kant. Wat mij betreft had er tussen de 5 en 10 km nog een extra waterpunt kunnen staan.

Ik vond het aantal waterpunten prima. Had alleen iets beter verdeeld mogen worden. Was nu ongeveer rond 5, 9, 11 en 14km. Maar er stonden ook echt nog een hoop mensen met water sproeiers.

Ik vond de eerste vrij laat maar had zelf nog een flesje mee. En op een gegeven moment zo’n stuk langs de snelweg oid had er wel eentje mogen staan, daar stonden ook geen mensen met tuinsproeiers oid.

Bij mijn uitslag mist trouwens het 15km punt, ik snap niet hoe dat kan? :woman_shrugging:t2:

Ik ben weer terug uit Disney. Vrijdagavond 5km en zaterdag
ochtend 10km op tempo slak met een vrienden. Vond bij alle 2 de lopen de fotostops tegenvallen. Veel onbekende/bijrollen bij de 5 en bij de 10 alleen maar disney prinsessen (ik wil gewoon mickey, minnie, donald enz).

Gisterochtend de halve marathon gelopen, liep alleen en had wel zin in was gas erop na 2 dagen langzaam (maar toch wel wat vermoede voetjes). Heerlijk gelopen, helaas had mijn GPS van het horloge er niet z’n zin in. Ondertussen gestopt voor foto’s met dat roze meisje van stich; woody en die schapenherder mevrouw van Toystory en knabbel en babbel. eigen gemeten tijd 1.54.10, officieel tijd 1.54.53, wat betekent dat ik die 3 stops gedaan heb ik 43 seconden, als dat niet snel is.

in elk geval weer heerlijk genoten. Aankomend jaar laat ik disney even voor wat het is.

Volgend weekend en 30km op de planning (wel wedstrijd, maar 3x een rondje van 10; het is niet anders)

9 likes

Gelukkig maar!

Doen er hier nog mensen mee aan de singelloop in Utrecht in oktober? (of Breda/Amsterdam/Eindhoven)

3 likes

Dat is idd fijn om te weten. Vooral die gereanimeerde persoon!

Heb jezelf al ‘getroost’ met wat crossloopjes in Drenthe.

Ik doe mee in Breda!

1 like

Ik heb zaterdag de 10 gedaan! Vond het echt heel erg leuk. Alleen heb ik ook niet zoveel met prinsessen, dus geen character-stops gedaan. Wel de hele weg genoten van alles om me heen!

Enige wat ik stom vond was de dooie boel bij de finish. Heb er tijdens de 5k en 21k voor vrienden gestaan en iedereen staat gewoon een beetje op zijn telefoon te kijken. Verder weinig sfeer ook en je merkt als loper echt niks van Mickey en zijn vrienden de trainingspakken op het podium.

Maar goed. Ik ga erover nadenken of ik volgend jaar de 36k challenge ga doen… Zag er toch wel heel vet uit allemaal.

1 like

Ah die is leuk. Ik heb daar vorig jaar mijn eerste halve marathon gelopen. Vond de sfeer heel leuk! Welke afstand ga je lopen?

1 like

Ik loop in Breda, de 10KM

2 likes

Ga je ook een aanval wagen op je pr? :biggrin:

1 like

Jaaa, jij ook? Ik hoop dat ik nog een beetje “snel” ben na al die lange duurlopen. Voor mijn gevoel is mijn snelheid ver te zoeken.

Ah leuk! Hoop dat het je gaat lukken!

Ik weet nog niet of ik het echt “durf” haha. Ben niet heel goed getraind en tijdens mn laatste 10km wedstrijd kreeg ik zo’n last van m’n knie, dus dat is wel een mentaal dingetje. Tegelijkertijd liep ik met die pijn m’n pr dus het zou toch beter moeten kunnen :biggrin:

Heb 2 weken later ook nog een tweede 10k dus misschien moet ik nog iets tactisch doen ofzo haha. Dat sub 50 laat ik voorlopig maar even varen want dat is echt te hoog gegrepen

1 like

Ik doe ook de 10km! Heb er al een paar keer gestaan als toeschouwer en doe nu voor het eerst mee. Ik ben benieuwd hoe het gaat!

Edit: ik moet nog wel even flink trainen. Deze zomer heb ik vrijwel niet gelopen dus ik hoop dat het gaat lukken

3 likes

Inderdaad herkenbaar mijn PR was ook van net na mijn blessure toen het grootste gedeelte weg was en ik nog aan het opbouwen was. Dus opzich zou je denken dat het ons wel moet lukken.
Maar sub 50 gaat mij ook nog echt niet lukken, hoop inderdaad wel ooit. Maar dan moet ik denk ik weer meer op snelheid gaan trainen met interval, bah :joy:

1 like

Heeft er iemand ervaring met een liesblessure icm hardlopen?

Nou wie gaat er volgend jaar mee de marathon van Rotterdam lopen? Kreeg net de mail dat de inschrijving open is :stuck_out_tongue:

Het is ook de 40e editie dus wel speciaal. Ik ben wel van plan een nieuwe poging te gaan wagen als alles goed gaat :cool: (maar ga me nog niet nu al inschrijven hoor haha)

@anoniempje daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar ben je al bij de fysio geweest?

3 likes

Jaa ik ga ook een poging doen! Durf alleen nog niet zo goed in te schrijven al. Dan wordt de druk gelijk zo hoog.

3 likes