Hardlooptopic (Deel 1)

Dit inderdaad ik had ook weer eens 180 meter te veel.Doe ik iets verkeerd, loop ik verder of is het mijn horloge of klopt het parcours gewoon niet?Mijn 10KM tijd op mijn horloge is nu stuk sneller dan de officiële eindtijd. Ik hou altijd wel voor mezelf de officiële tijden aan als PR. Maar toen met de HM die toen 400 meter te lang was haalde ik gewoon mijn doel niet op een paar seconden. Dat was toen wel echt zuur.

Hmm ja ik denk dat het deels ook is omdat het parcours uitgaat van een “ideale” lijn en als je wat meer buitenbochten hebt oid, heb je er al snel iets bij… maar sowieso geen 400 meter lijkt me. Vertrouw m’n horloge/gps overigens ook niet per se, die heeft ook gekke sprongen en soms loop ik hele stukken door het water haha.

Ik had idd ook 170 te veel ofzo dus bij Garmin staat een snellere tijd en dat irriteert me wel een beetje (ik hou ook de officiële tijden aan idd). Gelukkig nog niet onder de 50 min, dat was nog frustrerender geweest :stuck_out_tongue:

1 like

Meegedaan met de 10k obstacle Harbourrun in rotterdam. Mein god wat een #&/£/%weer. Een beetje miezer… ok… maar dit. Bluhhhh. Wel gezellig met Jamai gelopen.

2 likes

Ja die van egmond.

1 like

Ik wilde ook meedoen, maar ben afgehaakt door het weer. Stiekem ben ik van suiker.

2 likes

Bij mij was m’n horloge nu wel precies goed met de afstand. Ik merk wel eens verschillen als ik samen met iemand loop, toch wel gek ook.

1 like

Kijkt iemand de ineos 1:59 challenge?

3 likes

Ik heb het helemaal gekeken, wat was het spannend! Maar echt zo mooi toen hij onder de 2u de finish bereikte :muscle:t2:

5 likes

Ah ja ik heb helaas het meeste gemist omdat ik laat wakker was, maar heb het laatste kwartier kunnen zien. Zat echt met hartkloppingen te kijken haha, zo spannend. En wat gaaf dat het gelukt is wauw!

Helaas moet ik zo weg maar anders was ik nu ook geïnspireerd een rondje gaan rennen :stuck_out_tongue:

3 likes

Weet iemand hoe snel de bruggenloop afgelopen jaren was uitverkocht? Ik twijfel om eraan mee te doen. Wil het wel heen graag, maar loop nu pas 8 km aan een stuk en weet niet ik de 15 km wel red voor 9 december haha.

Volgens mij valt het wel mee. En anders worden er ook nog wel een hoop startbewijzen te koop aangeboden via startbewijs hulp of fb etc van mensen die toch niet gaan of geblesseerd zijn.

1 like

Ik voel me echt down (geen specifieke reden behalve dat ik alweer mega nekpijn heb). Wilde hardlopen maar lag al op de bank. Werd niet gelukkig van dat vooruitzicht op mn vrije dag dus toch besloten een rondje van 5km te doen (ipv de 9 die ik op de planning had). Hoop dat ik me beter voel als ik terug kom (incl de nekpijn).

Einde dagboek :sweat_smile:

2 likes

Ik hoop dat het meegevallen is!

2 likes

Mega regen! Maar voelde me daarna wel beter

1 like

@Chicago Fijn dat je je daarna beter voelde! Soms helpt het om even rust te nemen maar soms is dat rondje lopen (ook al is het minder kilometer dan je gepland had) net even wat je nodig hebt om je beter te voelen. Hoop dat je inmiddels van de nekpijn af bent!

Zijn er nog lopers die morgen meedoen in Amsterdam? Ik ga zelf de halve marathon lopen. Heb er zin in maar vind het ook een beetje spannend. Hoop onder de 01:50:00u te lopen maar mocht dat niet lukken, is het ook goed. Qua training zou het moeten lukken maar ben een beetje bang dat ik geen goede dag heb en het toch tegenvalt. :sweat_smile:

Ik loop ook mee met de halve marathon. ik ga een pacer proberen te volgen. Ik hoop dat het een beetje meevalt met drukte op het parcours. Heb jij hem al eerder gelopen?

1 like

Ja, een pacer volgen is ook een goed idee! Ik heb 'm nog niet eerder gelopen, vorige maand mijn eerste halve marathon gelopen op een evenement. Is het voor jou ook de eerste keer voor de halve van Amsterdam of heb jij 'm al vaker gelopen? Ik hoop inderdaad ook dat de drukte meevalt.

Is voor mij ook de eerste keer in Amsterdam dus ik ben heel benieuwd.

Succes en veel plezier morgen! :relaxed:

Jij ook!

1 like