Hardlooptopic (Deel 1)

Ik loop morgen ook de halve in Amsterdam, verwacht er qua tijd weinig van. Heb hem nu 3x gelopen en het is altijd mega druk en chaotisch op het parcours (haat aan het stuk bij van der madeweg bij een KM of 4, waar je in een bocht omhoog gaat, stukje over de snelweg dacht ik) daar lijkt iedereen altijd te vergeten dat het een hardloopwedstrijd is (het is meer wandelen).

Haha, je vraagt je af waarom ik dan ga lopen. Ja, omdat het dichtbij is en ik en gratis startbewijs heb, haha.

5 likes

Veel succes en plezier allemaal vandaag!

3 likes

Nou @Lovepink, je had absoluut gelijk over de drukte op het parcours. :sweat_smile: Aardig wat om mensen heen moeten zit-zaggen of moeten vragen of ze aan de kant konden. Desondanks mijn doel bereikt, hoewel ik denk dat mijn tijd nog beter had kunnen zijn op een rustiger parcours want volgens mijn horloge heb ik zeker 400 meter extra gelopen. Alsnog genoten van de loop en daar gaat het om. Hoe is het bij jullie gegaan?

2 likes

Wat fijn dat je ondanks de drukte je doel toch hebt behaald!

Hier ook eindelijk officieel het doel van onder de 2 uur gehaald. Nu wel echt mega spierpijn pfff :sweat_smile:

2 likes

Fijn dat jij ook je doel bereikt hebt! Hoop dat de spierpijn inmiddels afgenomen is. :sweat_smile:

Stil hier!

Gaat iemand met dit geweldige herfstweer nog lopen? Ik heb toevallig mn 10km vandaag gepland :sun_with_face: en dat is vrij lang geleden dus vind het spannend!

3 likes

Ben je al geweest en zo ja, hoe ging het? Het is heerlijk weer om te lopen. :relaxed: Ik heb gisteren de draad weer opgepakt na een weekje rust, had er de energie niet voor. Hebben jullie nog een loop gepland staan of ander doel waar jullie naartoe werken? Ik loop volgende maand de Zevenheuvelenloop voor de eerste keer, ben benieuwd of er ook anderen gaan.

3 likes

Goed bezig!

Hier staat vanavond het eerst een hardlooprondje sinds tijden op de planning. Ga voor een rustige 5km en dan kijken hoe het gaat.

4 likes

Ik ga morgen weer, maandag ook geweest. Ik heb er echt weer zin in, ik vind dit weer echt heerlijk namelijk.

Hoe is jouw rondje gegaan?

3 likes

Ik nam de verkeerde afslag (nieuw rondje) dus het werden 8,5km :joy: het ging wel lekker dus had die 10 ook wel gehaald. Beetje jammer maar ook weer niet want liep zo lekker met dat zonnetje in combi met de kou!

Oeh lijkt me leuk die loop! Ik wil me inschrijven voor de vuurtorenloop op vlieland maar durf nog niet zo goed haha.

@Random jij ook veel succes!

@anon79778179 ja dit weer is echt mn lievelings. Niet teveel wind, veel zon en lekker koud! Hoeveel km morgen?

3 likes

Ik ben nu op vakantie maar heb m’n schoenen bij me. Heb wel een aantal al gelopen, maar nogal korte afstanden.

Binnenkort ben ik weer terug in Nederland en wil ik weer wat vaker en langer gaan.

Ik zit nog te kijken naar een leuke loop eind november

2 likes

Agh toch weer 8,5 km toch!

Ik heb 45 minuten herstel loop op het schema , dus zal rond de 7km worden denk ik.

Ik merk wel dat ik het nu weer even lastiger vind routes te bedenken nu het snel donker wordt. Ik loop normaal veel door duin en stukken buiten mijn dorp. Aangezien ik niet door allerlei straatjes wil slalommen de hele tijd. Ik liep van de week in het donker in het duin maar voelde mij echt niet prettig daar alleen. Ik dacht red ik wel voordat het donker wordt maar dat was dus sneller dan ik dacht. :sweat_smile:

Het was toch wat koud gisteren, maar ik ging met de loopclub interval doen. In groep is het altijd leuker dan alleen (zeker in het donker s’avonds). Het ging echt goed, 3x800m en aansluitend 4x400m. Echt tevreden over mijn tussentijden.
Morgen ga ik voor een duurloop met 50min tempo, en zondag een lange trage duurloop :slight_smile:

2 likes

In groep lopen is inderdaad zoveel fijner! Ik ben sinds een maand ongeveer weer aan het hardlopen en het gaat verrassend goed. Gisteren net geen 10km gelopen, zag in eerste instantie wel een beetje op tegen de kou, maar wanneer je eenmaal bezig bent, valt het eigenlijk wel goed mee.

1 like

Wordt pas mn tweede wedstrijd en dan gelijk zoiets heftigs haha. Ik wilde voor de 10 mijl geloof ik dus dat is niet mega ver maar qua heuvels en klimmen is het wel heftig denk ik. Na je marathon zou je ook voor een kortere afstand kunnen kiezen?

@anon79778179 ja dat is lastig als het donker begint te worden! Ik woon nu zelf in de stad en dat maakt het een stuk makkelijker om ook in schemer en donker te rennen. Voelt toch veiliger. Maar als je geen stoep hebt of geen fietspad dan zou ik ook liever niet rennen. Woonde hiervoor ineen dorp dus had toen hetzelfde probleem

2 likes

Heeft iemand trouwens tips voor longsleeves voor hardlopen/sporten? Liefst niet te duur.
Ik heb er vorig jaar 1 van Nike goedkoop over gekocht van iemand en die zit prima, maar ik keek net en die zijn nieuw dus 40/50 en dat heb ik er op dit moment even niet voor over. Dus andere goedkopere alternatieven zijn welkom. :sweat_smile:

Ik ben ook op zoek. Ik had er zelf bij h&m (online) gezien maar geen idee of ze goed zijn/wat de kwaliteit is. Maar de prijs was tussen 15 en 20 euro dus dat is iig wel betaalbaarder dan Nike en anderen.

Edit: deze waren het bij h&m

1 like

Ik heb eentje van de Decathlon die heel fijn is. Die heeft een wat hogere keel/nek, dus vind ik erg fijn met deze temperaturen!

1 like

Ik ga ook de zevenheuvelenloop doen! Zin innn. Het is echt een leuke loop, wordt mijn 6e keer volgens mij.

Oja en H&M en Decathlon lange mouwen shirts kan ik ook aanraden! Heb een hele fijne wat dunnere van H&M en een dikkere van Decathlon die ik heel vaak draag.

3 likes

Ik ben zo aan het twijfelen. Morgen is er een hardloopwedstrijd in de buurt. Dat is echt een hele mooie loop en zou ik heel graag aan mee willen doen, maar dit is dat 12,5 km. Ik heb vorige week 10 km gelopen in een uur en 2 min, dit is mijn verste afstand tot nu toe. Ik heb 2 weken geleden ook nog een keer 10 km gelopen. Denken jullie dat 12,5 km morgen dan haalbaar is? Of toch beter niet doen?

2 likes