Hardlooptopic (Deel 1)

Ik denk dat het zeker haalbaar is. Het zal misschien wel even pittig worden de laatste kilometers. Maar bij bijv een halve marathon trainen de meeste ook maar tot 17-18. En je kan vaak een stuk meer dan je zelf denkt.
Succes als je het toch besluit te doen! :+1:

Whoep! Net ingeschreven voor de vuurtorenloop 10km :star_struck:

3 likes

Ik ben marathon ready! Net de laatste duurloop (23 km) gedaan! Ik liep heerlijk, geen pijntjes, geen vermoeidheid, geen moment zwaar gehad!

@anon79778179 Volgensmij woon je niet echt in de buurt van een nike outlet, maar dat is echt een aanrader (met name Utrecht). Heb van de week in Muiden nog een mooie gekocht voor 20 euro

5 likes

Ja moet je zeker kunnen hoor! Succes

@Runnerlongs Begrijpelijk dat je de Zevenheuvelenloop overslaat dit jaar. Wat leuk dat jullie binnenkort een puppy hebben. Een hond is ook een leuk gezelschap voor het hardlopen, mits de hond dat ook leuk vindt haha. :relaxed: Veel plezier en succes tijdens je trailrun dit weekend en met de marathontraining bij je vereniging! Snap dat je de afstand dit weekend spannend vindt maar gaat je lukken. Mooie voorbereiding richting de marathon.

@Chicago Goed dat je je ingeschreven hebt voor de Vuurturenloop, klinkt als een leuk evenement. Veel plezier en succes alvast!

@Carbon.monoxide Wat leuk dat je ook gaat! Voor de zesde keer, ga er vanuit dat je het een leuke loop vond ja haha. Hoe vond je de heuvels? Ik heb alleen de start en finish gezien als supporter dus weet nog niet zo goed wat ik mij erbij moet voorstellen. :sweat_smile:

@Wegwijzer Als het je lukt om 10km te lopen, kan je ook zeker 12,5km lopen. Zoals @anon79778179 zei, trainen de meeste lopers ook niet de volledige afstand bij bijvoorbeeld een halve marathon of andere afstanden. Mocht je gaan; succes en veel plezier!

@Lovepink Goede tip van de Nike outlet, had er wel eens van gehoord maar gewoonweg niet bij stilgestaan dat ze daar ook hardloopkleding verkopen. Ik hoorde mensen alleen maar over de schoenen en die zijn niet mijn smaak - maar de sportkleding van Nike is wel heel fijn. Bedankt!

4 likes

Over de heuvels (ik kan het parcours bijna dromen tegenwoordig): eerste 5km vals plat omhoog en steeds steiler, daar je rust bewaren, vervolgens tot 7/8km is het redelijk vlak. Daarna beginnen de echte heuvels (voor NLse begrippen zijn ze best heftig, de eerste keer dat ik meedeed had ik van iedereen gehoord dat het wel meeviel, nou ik wist niet wat ik zag!) op de zevenheuvelenweg. Super gaaf om alle mensen in de verte te zien die al omhoog gaan, al die felle kleuren shirts tegen die helling op. Kleine pasjes nemen omhoog, en omlaag lekker laten vallen en daar je herstel pakken! Als je denkt dat je het gehad hebt komt er rond 10/11km nog een kloteheuvel haha. En daarna is het de laatste 3km vals plat naar beneden, dat is echt lekker. De sfeer is altijd heel goed, het is een groot evenement maar toch stoor ik me meestal niet aan drukte op het parcours. Ja het is wel één van mijn favo ‘wedstrijden’ om aan mee te doen denk ik. Hopelijk vind jij het net zo leuk!

2 likes

Bah die wind en regen vind ik ZO erg! Ik kan mezelf echt niet motiveren om naar buiten te gaan.

1 like

Ja dat vind ik ook. De combinatie ook vooral. Alleen wind is ok. Alleen regen ook nog ok. Maar die combi is niet oke! Hier gaat het pas na 15 uur regenen en waaien. Wilde gaan hardlopen 5km maar lig nog met buikpijn op bed. Hoop dat het wegtrekt naar een level dat ik het wel trek

Ik weet niet zo goed in welk topic deze vraag jhoort maar aangezien het ook over hardlopen gaat stel ik hem hier (ook):

Weet iemand hoe het zit met hardlopen en bezig zijn om zwanger te raken? Ik kan veel info vinden over hardlopen tijdens het lopen maar echt feitelijke info over wanneer je er mee bezig bent? En in de ‘afwacht’ fase zit?

Met gezond verstand kan ik me indenken dat intervallen misschien niet zo’n topidee is en een te hoge hartslag ook niet. Maar ik wil eigenlijk gewoon feitelijk advies. En de stap om een huisarts te bellen hierover
 is nog wat hoog.

Heeft iemand wel eens het rondje thermen bussloo gedaan? Ik zie dat ze een kerst event hebben met magische verlichting, muziek en koek en zopie. Het zou mijn eerste hardloopevent zijn :innocent:

Dank je wel voor je uitgebreide reactie! Fijn om mentaal een beetje voor te kunnen bereiden op wat er komen gaat haha. :relaxed:

1 like

Ik denk als je het hele intensieve en zware even laat voor wat het is, dat is toch wat meer stress op het lichaam dan rustig joggen, dan is er niks aan de hand. Heel intensief hardlopen tijdens je zwangerschap is ook geen goed idee dus ik denk dat je dan hetzelfde advies kan opvolgen. Het staat ook in lijn met andere adviezen dat je goed voor jezelf moet zorgen als je zwanger bent. Goed eten, goed slapen, geen stress, positiviteit, etc. Blijven bewegen is ook iets wat erbij hoort om goed voor jezelf te zorgen en fit en gezond te blijven.

Ik heb sinds m’n loopje van gisteren pijn bij mijn middenvoetsbeentje :weary: ik dacht dat het vannacht wel over zou gaan, maar als ik m’n tenen beweeg doet het Ă©cht veel zeer. Hopelijk alleen een beetje verkeerd belast.

Ik hoop dat het meevalt en het inmiddels misschien alweer beter gaat. Pijntjes zijn altijd zo stom.

1 like

Heeft iemand trouwens nog tips voor goede Bluetooth oortjes? Die van mij krijgen steeds meer mankementen. Dus het wordt eerdaags wel tijd voor vervanging.

Ik heb Yurbudz maar ben niet 100% tevreden. Ik heb laatst op instagram Aftershockz gewonnen, moet nog wachten tot de binnen komen, maar zal dan laten weten of ze bevallen of niet. Het klinkt wel ideaal (dat je omgevingsgeluiden goed kan horen).

1 like

De fysio denkt aan een kapselbeschadiging, maar kon een scheurtje in het bot ook niet helemaal uitsluiten. Ik haaaat dit ik kan niet stil zitten :weary:

Eindelijk weer hardgelopen, 5km. Maar ging heerlijk! In de regen, dat helaas wel.

4 likes

Wat vervelend. Maar knap dat je naar je naar je lichaam/jezelf luistert. Ik hoop dat je je na wat rust weer snel beter voelt en weer lekker kan lopen.

1 like

Succes zometeen! laat je even weten hoe het is gegaan?