Hardlooptopic (Deel 1)

He vervelend! Hopelijk gaat het snel beter, goed dat je nu even rustig aan doet.

Bij mij staat het ook op een laag pitje. Ben al zo’n 1.5 week verkouden/last van holte ontsteking… Bloedirritant. En ik moet een kleine medische ingreep over een kleine 1.5 week en daarna mag ik tot 3 weken niet hardlopen oid. Dus dat demotiveert me ook een beetje. Hoop daarna wel serieus aan de slag te kunnen weer, maar is ook beetje afwachten.

Baal wel dat ik niet echt fit ben nu, want ik had me voor een 10km ingeschreven vandaag en de weersomstandigheden zijn echt perfect voor een pr en volgens mij zijn er ook pacers.

Dankjewel! Ik verwacht er zelf niet teveel van en doe hem als duurloop. Ik ben sinds gisteren snotterig en last van mijn keel. Dus ben blij als ik de finish haal :joy:

1 like

Oke ik dacht fuck it alles of niets en ben behoorlijk stuk gegaan haha. Die pacers van 50min gingen ook echt te snel. Heb dus 2 sec (!!) te langzaam gelopen :sob: :joy:

Voel me nu bijna zoals die man die op 2 sec het marathon wereldrecord miste :stuck_out_tongue:

8 likes

Ok waarom altijd als ik denk ik doe het nergens voor ik doe rustig aan, loop ik een PR. (denk ik). Was iets te laat met horloge aanzetten heb wel 21.1 gelopen. Maar weet nog niet de officiële tijd. Dus zal misschien seconde of 10 zijn maar toch. Het was ook alles behalve verstandig en zit nu als een dood vogeltje in de trein. (waar ik ook nog eens voor moest rennen).
Verder was het een erg leuke run, goed georganiseerd, niet te groot dus voor herhaling vatbaar.

7 likes

Ik ben terug van vakantie en heb weer een rondje gelopen in het bos. 5,5 km gelopen met een korte wandelpauze halverwege. Woensdag de volgende keer, dan wil ik een intervaltraining doen.

6 likes

Zo hallo, ik rende 3 km net met 150 hoogtemeters in 1,5 daarvan. Dat was echt ziek ziek moeilijk haha

5 likes

Loopt er nog iemand de zevenheuvelen eigenlijk?
Zelf uiteindelijk toch niet ingeschreven omdat het echt een rot eind rijden is.

Lekker dat je gewoon hebt kunnen meetrainen! Ja, het uitzicht maakte veel goed van de hoogtemeters… :blush:

1 like

:raising_hand_woman:t2:

Ik heb alvast geleerd dat het geen goed idee is om de dag voor zoiets als de zevenheuvelenloop mee te doen met een spinningles als je dat niet eerder hebt gedaan. Mijn benen voelen nu al zoals ze vorig jaar na afloop van de zevenheuvelenloop voelden :sweat_smile:
Dat wordt nog wat…

2 likes

PR-tje voor mij, 1:15;30 zelf geklokt. Ik was niet helemaal fit en heb nog getwijfeld om überhaupt niet te gaan lopen. Afgesproken met mezelf om het eerste deel rustig aan te doen. Maar het ging boven verwachting goed!

@Nomine hoe ging het bij jou?

5 likes

Ik begon dus al met loodzware benen, echt geen goed idee. En te warm aangekleed toch (hoewel ik van tevoren en na afloop wel echt stond te bibberen. Dit is wel echt de eternal struggle: ik ben een mega koukleum maar tijdens het hardlopen heb ik het bloedheet). En toen schoot m’n hartslagmeter ook nog los ergens onder weg, moest ik die al rennend weer vastzetten haha. Dus ging niet heel soepel allemaal vandaag. Geen PR maar wel sneller dan vorig jaar dus prima tevreden!

Vond die zeewier balletjes wel een beetje gek en had echt t idee dat ik op plastic aan het kauwen was haha. En het idee van houten medailles is leuk maar bij graveren was het echt een drama. Duurde super lang omdat er schijnbaar vocht in zat, dus ze moesten eerst gestreken worden :joy:

4 likes

Leuk ook dat ze dan zo’n “new balance” kilometer doen waarbij het idee is dat degene die die kilometer het meest versnelt ten opzichte van zijn/haar gemiddelde tempo iets kon winnen. En dat ze dat dan doen bij de meest steile kilometer, oftewel m’n langzaamste :sweat_smile:

5 likes

Ohh echt!!? Wat slecht haha. Ik las wel in de mail dat je je medaille droog moest houden als je hem wilde laten graveren. Maar het was superdroog weer dus dan hebben ze er zelf vocht in gelaten?

Ik heb die bolletjes niet genomen, zat er gewoon water in of sportdrank? Zag wel iemand die ze liet vallen en dat splashte behoorlijk. Wel goed dat ze zo met het milieu bezig zijn iig.

Ja en die new balance kilometer daar heeft toch niemand zin in haha ook echt die rotkilometer waar, als je je krachten een beetje goed verdeelt, iedereen juist tijd verliest :rofl:

3 likes

Hij voelde droog maar denk dat er door de luchtvochtigheid toch vocht in komt ofzo? Schijnbaar bij de nacht hebben ze dat hele graveren afgelast. En het is uiteindelijk ook niet super leesbaar. Daar moeten ze nog wat mee oefenen haha.

In die bolletjes zat sportdrank! Bij mij ging t wel soepel maar las net idd dat het wel een gedoe was qua grijpen en vallen van die dingen haha. Het lijkt me alleen best weinig qua hoeveelheid? Die bekertjes zitten ook nooit helemaal vol, maar daar zit nog wel meer in.

Volgens mij heeft de winnaar van die km het erom gedaan haha. Lekker extra langzaam lopen en dan 1km voluit. Zo kan ik het ook :crazy_face:

3 likes

Haha wow ja en dan km 12 ff lekker uitgewandeld!

Voor mij is het aftellen voor de marathon begonnen, nog 4 uur voor de start (half 2 Nederlandse tijd). Zit nu nog even lekker bij het zwembad, hopelijk koelt het straks goed af, ben heel benieuwd of ik in de buurt van ren PR kan komen.

10 likes

Heel veel succes en plezier :smiley:

1 like

Heel veel succes @Lovepink !

1 like

Nah dat vind ik echt vals spelen :flushed: