Hardlooptopic (Deel 1)

Weet iemand of de Enschede marathon leuk is? Ik kan eigenlijk niet in het weekend van de Rotterdam marathon maar zoek wel naar een leuke marathon die heel erg mooi door natuur gaat of gewoon populair is. En niet al te laat in het voorjaar want kan heel slecht tegen hitte :grimacing: onmogelijke vraag dus waarschijnlijk, maar wie weet heeft iemand een tip?

Gisteren een intervaltraining gedaan met de club. Het was wel heel glad op de piste, maar dat is ook een soort van goede training. Ik had 5x600m en 5x400m met telkens 200m rustpauze.
Het is wel fijn dat je nooit alleen te loopt op de piste, en zeker in deze donkere dagen ga ik wel graag met de club trainen. Vandaag nog een recuploopje, en zondag staat er een wedstrijd van 12km op de planning :smile:

3 likes

Ik heb van Adidas de climaheat legging, die heeft zo’n zachte warme stof vanbinnen. Zit heel lekker en is eigenlijk gewoon een dikkere legging, maar dan voor de winter. Met black friday kon ik hem voor de helft van de prijs kopen, misschien is er nu ook wel nog korting :slight_smile: Odlo heeft ook wel fijne thermokleding vind ik :slight_smile:

Ik zit verkleumd op de bank, buiten is het koud en grijs. Echt extra moeilijk om de deur uit te gaan voor een run :unamused:

1 like

Het zit niet echt mee de laatste tijd. Maandje geleden door m’n enkel gegaan met een training. En afgelopen week ziek geweest. Zat er net zo lekker in!

Vanavond weer hardlopen (6x 3 min hardlopen, 2 min lopen). En zaterdag weer canicrosstraining, hopelijk nu niet door m’n enkel gaan :unamused:

Hier heb ik ook last van ja. 's avonds koud en donker, dan heb ik echttt geen zin :slightly_frowning_face:

1 like

Kheb echt net maar gewoon toegegeven aan mn geen zin en ik voel me nu al kut :joy: denk dat ik zo alsnog een rondje park eruit pers. Mocht het nou meevallen kan ik er nog 1 of 2 rondjes aan vastplakken (probably not)

Ja check! Twee rondjes park (is 3km). Ging best lekker ook nog maar echt geen motivatie voor verder :joy: beter iets dan niets was vooral de motivatie haha

3 likes

Sowieso beter iets dan niets, goed gedaan! :muscle:

1 like

Nooooo de halve waar ik voor aan het trainen was heeft opeens geen halve marathon meer (alleen nog 5, 10k en 10em) wat een deceptie :pleading_face:

@SpeedOfSound ik heb een legging van lululemon, niet mega warm maar wel fijn. Heb ook speciale extra warme van Nike maar die hebben zo’n rare stijve ā€œanti windā€ stukjes op de bovenbenen waar ik niet aan kan wennen… Heb nu met Black Friday ook een shirt van Nike gekocht (deze: https://www.zalando.nl/nike-performance-warm-crew-longsleeve-blackwhite-n1241d0y8-q11.html?wmc=CRM31_TMS_NL.ONL_MIX_NMT_TM010_010_191129.&psp=M-900-017-20000-1&cd084=img_item&cd085=&wt_cd=84470f9f0e9b493caf36c4899c578063&wt_t=1575042281&tm_hem=3e96cf216005da7e5b547d0a7c63ea1e&tm_label=sub-uuid%3Dd1f241d1-b561-40e8-8b9a-920f53117754%26t-uuid%3De3f0a74b-5080-40b4-b356-9ce62c857f8d) en die is echt mega warm! Kan zonder jasje eroverheen met 1 graden … en ben echt een koukleum normaal. Vind een warm bovenlijf vaak fijner dan hele warme benen, die warmen toch wel op!

Ik ga nu interval training doen in de regen en kou… sowieso al mijn minst favoriete training blehhh… :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb vandaag de Urban Trail gelopen in Eindhoven. Zag er tegenop vanwege de regen, maar toch fijn gelopen. Natuurlijk geen loopje voor de tijd oid, maar echt puur voor de leuk.
Nu weer verder met de halve marathon training.

3 likes

Ik heb geheel onverwacht 2 wedstrijden gelopen dit weekend. Op de planning stond een wedstrijd op zondag (vandaag dus), maar er was iemand ziek geworden in het damesteam voor de aflossingsmarathon op zaterdag en ik heb die plek dan maar ingenomen :sweat_smile:
Wel fijne tijden en tempo’s gelopen, heel blij met mijn hardloopweekend :blush:

5 likes

Nou. janken. Vorige week al op en af pijntjes en toen een duurloop van 7km waarin de laatste kilometers echt de hel waren qua pijn in mijn kuit (ja ik had natuurlijk naar huis KUNNEN wandelen…). De dagen erna kon ik nauwelijks normaal lopen… Afgelopen week naar de fysio geweest enik heb dus ā€œshin splintsā€. Oefeningen meegekregen, koelen en rusten. Zucht. Het ging net zo goed dus nu zoveel frustraties en verdriet! Echt erg want 4-5 maanden geleden vond ik het niet erg om thuis op de bank te zitten :stuck_out_tongue:

Komende week zoeken naar een alternatieve training… Misschien dat ik ga zwemmen? Ben alleen echt een slechte zwemmer en voelt ook alsof dat niet zoveel voor mijn conditie zal doen? :’)

Also… wie shin splint tips heeft, is welkom…

Heb een niet heel opbeurende reactie, maar heel erg afbouwen en echt opnieuw beginnen met hardlopen - wandelen - hardlopen heeft mij uiteindelijk geholpen. Had echt een half jaar al last, telkens ijs erop na het lopen, maar niets hielp, behalve dit. Hopelijk helpen oefeningen jou ook al! Alternatief trainen lijkt me een goed idee, zwemmen is een hele goede optie!

Is dit je eerste cross? Is dat zoals trailrunnen eigenlijk of weer anders? Succes in ieder geval alvast.

1 like

Eindelijk nieuwe schoenen gekocht! Ik wil weer wat gaan trainen op snelheid. Deze schoenen gaan dat wel meer uitlokken, doordat ik dan wat meer op midden- en voorvoet ga landen. Mega blij mee! Tikkeltje zeemeermingehalte, maar oke

8 likes

@GroenTakje Wauw die zijn mooi. Ik loop op Brooks Adrenaline en die hebben helaas nooit zoveel keuze.

Hier nog 2 hardloopwedstrijdjes dit jaar, vandaag de HM in Linschoten, mijn eerste keer. Ga zometeen eerst nog even langs de Nike Outlet in Utrecht. En 29 december de 5km bij de kerstloop in Amstelveen, hoop een beetje voor een PR te kunnen gaan. Dit jaar nog geen enkel PR gelopen, oeps… (ook een jaar zonder blessures, dat is weer positief!)

5 likes

Hoe ging het?

Ik had dus laatst al ergens gehoord dat het parcours te kort schijnt te zijn en al bij het 3km bordje gaf mn horloge ruim 100 meter korter aan. Daar heb ik me dus de hele weg aan lopen ergeren haha

1 like

Haha ja dat heb ik ook gehoord, heb uiteindelijk 20.80 ofzo gelopen. Vond het wel mooi geweest Hahah (beter dit dan andersom).

Ik had weer last van steken (dus moet toch maar eens kijken waar het probleem ligt; mogelijk bij M’n gelletjes), maar uiteindelijk toch onder de 2 uur gefinished. En bij jou?

3 likes

Ah netjes toch onder de 2 uur! Wel vervelend van die steken, loop je toch minder lekker. Ik vind die gelletjes sowieso een gedoe trouwens, altijd een kliederzooi en het is mierzoete troep haha.

Ging bij mij wel lekker! Ik had eigenlijk bedacht het als een lange rustige duurloop te doen (heb nog steeds een beetje ruzie met mn knie) dus ben vrij rustig begonnen dus toen werd ik echt aan alle kanten door alles en iedereen ingehaald. :sweat_smile: Vanaf de helft ben ik maar gaan versnellen en toen kon ik de hele tijd mensen inhalen, dat werkt altijd wel motiverend haha. Uiteindelijk net iets boven de 2 uur, helemaal prima. Ben ook niet echt stuk gegaan. Wil denk ik binnenkort wel weer een keer wat serieuzer een halve lopen, want mn PR moet er wel aan kunnen

4 likes