Hardlooptopic

Ik ben ook moed aan het verzamelen haha. Ik moet echt weer eens wat langer lopen dan 6km ook maar ik ben nog te lui :tired_face:

ik mis trouwens wel echt de running functie van spotify:( nu moet ik steeds zelf mn muziek van tevoren uitzoeken ipv gewoon een genre en bpm kiezen

2 likes

Joeee op EGF wist ik dat er iemand ook om 14:30 in een stad in Zuid Holland start volgende week zondag, maar haar naam is me ontschoten! Toevallig meeverhuisd naar dit forum? :yum:

Hier ben ik!

ik probeerde zojuist mijn sportlegging over mn pyjamabroek aan te trekken… goeiemorgen :roll_eyes:

5 likes

Je hebt in ieder geval de moed verzameld om te gaan! :wink: succes!

1 like

pffff ik heb nog steeds evenveel last van mn knie als een maand terug… maar als ik zo google komt het neer op heel veel rusten. Ik kan wel pijnloos spinnen, op de crosstrainer, veel krachttrainingoefeningen lukken en roeien. Ik denk dat het een soort voetbalknie is, baal zo. Laatste pijnloze training was 17,5 km dus ik was enorm goed op weg.
Ik twijfel nu toch om naar de huisarts te gaan, maar heb hier nog geen huisarts dus zou dat eerst moeten fixen, oeps.

Iemand ervaring met een voetbalknie? Heb pijn onder mn knie en er lijkt een lichte bult te zitten, voel het als ik erop druk. Maar als ik dus google lijken mijn klachten veel minder erg te zijn dan die van anderen, terwijl ik nog geen vijf passen normaal kan rennen zonder pijn

Jaaaa ik vind het dus mega stom dat dat weg is! Vond dat zo chill!

Ik zit te twijfelen of ik vandaag of morgen zal rennen. Heb gister 3 wijntjes gehad en dat resulteert meestal in een hele zware run. Maar morgen wordt het ng warmer… :thinking:

Gisteren de wedstrijd goed uitgelopen, ben echt tevreden over het verloop. Het was 5,4km in 27:51min :+1:t2:
Zoals altijd te snel gestart, maar ik had nog wat overschot dus heb mezelf niet kapot gelopen. Morgen een lange duurloop op de planning :slight_smile:

3 likes

Haha ja oeps ik had er gister nog wel iets meer op, maar lag wel rond middernacht op bed dus ik dacht ik ga gewoon… was alleen erg warm zeg pfoeee :tired_face:

1 like

@littlenumbers ik merk na een wijntje echt al dat ik zware benen heb :joy:

Net een rondje 4km na het werk hardgelopen, nu bekaf!

1 like

Ik heb vanmorgen 5km gelopen, maar ik lijk maar niet over mijn huidige tijd heen te komen. Hebben jullie tips om sneller te gaan lopen?

Hadden jullie trouwens een doel voor de eerste halve marathon of gewoon uitlopen op zich al?
Ik wil eigenlijk namelijk wel gewoon een tijd ook kiezen, maar weet niet zo goed wat realistisch is. Onder de 2 uur namelijk niet hahaha, maar dat klinkt zo mooi

Ik had wel een doel. Uitlopen en onder de 2 uur (helaas is dat laatste niet gelukt door de omstandigheden)
Als ik er nu aan terug denk had mijn enigste doel uitlopen moeten zijn. Want als ik er nu aan terugdenk, denk ik elke keer van mijn doel is niet behaald. Terwijl het al knap opzich is als je hem uitloopt. Ik heb hierdoor de dagen erna best een dubbel gevoel gehad.

1 like

Interval trainingen. Ik vind ze niks maar het helpt wel haha.

2 likes

Ja ik heb dus ook steeds doelen en ik wil dan het liefst mooie ronde doelen, dus onder het half uur voor m’n eerste 5km wedstrijd, onder het uur voor de 10km (en de kwart marathon, maar dat mislukte en toen baalde ik ook al best wel, ook al scheelde het echt een halve minuut ofzo), en dan halve onder de twee uur zou mooi in het rijtje passen, haha. Had nu voor mezelf een “realistisch” doel berekend van 2 uur 20 min, maar onbewust blijft sowieso die 2 uur door mn hoofd spoken :roll_eyes: Maar wie zegt dat ik die 2u20 al haal haha… zoveel mentale struggles

1 like

is hier toevallig iemand die mijn marikenloop startbewijs over wil nemen? :slight_smile: heb een voor de 10 km incl treinticket retour

Ja dat herken ik wel heel erg hoor. Maar welke tijd je ook loopt het is sowieso een prestatie.
Weet je al welke je gaat lopen?

Jeetje wat stom zeg van je knieën. Geen ervaring met een voetbalknie, wel met andere knie problemen. Doe rustig aan en misschien toch maar naar de dokter om na te laten kijken en eventueel naar de fysio? Ik hoop dat het snel beter gaat.

1 like

Hebben jullie advies? Vorige week gelopen en dag erna onwijs last van mijn rug. Ik ben beginnend loper en was toen met lopen een stuk sneller gegaan dan normaal (thuis gaat mijn moeder altijd mee om me te herinneren dat ademen ook wel fijn is en om me en beetje af te remmen, was nu alleen en dus echt een minuut eraf qua pace). Goed rust genomen en toen eerst zaterdag een workout gedaan. Toen was het dus gelijk terug. Ik wil vandaag echt graag weer lopen maar voel het nog zo sluimeren in mijn rug. Kan nu niet kiezen of ik beter wel (lekker rennen) of niet (rug rusten) ga? Ben zo bang dat als ik niet ga ik gelijk opnieuw kan beginnen want zit nu pas in week 5 van mijn schema.