Hardlooptopic

Ik doe aan fitness bij Curves. 30 minuten kracht + cardio, en 1 of 2 keer in de week bootcamp. Oh, en thuis heb ik nog een fitnesshoepel, maar daar ben ik niet zo goed in.

1 like

Supergoed van je wedstrijd!
Ik probeer ook core stability (vooral planken) te doen thuis. Dat helpt wel idd!

@Madrid als je echt een superbeginner bent is dit misschien een idee? https://www.runnersworld.nl/files/Runnersworld/Afbeeldingen_website/15_0050_RW_Trainingsschema_5KM_AB.pdf

En anders deze, die ben ik nu aan het doen. :smiley:

(weet niet waarom de ene link gewoon een link is en de andere niet)

Het is echt veel te warm en benauwd om te hardlopen vandaag :tired_face:

Ik had een kort broekje aan en mn shirtje wat omhoog gevouwen omdat ik het alsnog bloedheet had, moeten ze ineens massaal gaan fluiten en toeteren omdat ze een keer een navel zien zeker :roll_eyes:

Ik meld me ook!

Ondertussen is het wel nog ongeveer een maand tot ik mijn eerste sprint triatlon heb, dus moet mezelf aanleren om na het fietsen ook een kort stukje te gaan lopen (om te wennen aan het lopen na het fietsen wat schijnbaar heel naar is). Straks op de racefiets naar Rotterdam en dan daarna mijn eerste poging. Ben benieuwd :smiley:

2 likes

Wauw, respect hoor, een triatlon!

1 like

Een kleintje hoor, de sprint afstand. Volgens mij ben ik meer tijd kwijt aan wisselen tussen de sporten dan daadwerkelijk sporten :joy:

Haha, oke, maar toch! Wat zijn de sprint afstanden?

750m zwemmen - 20km fietsen - 5km hardlopen.
Maar qua zwemmen moet ik nog veel trainen want heb nog niet in open water gezwommen of 750m aan 1 stuk (ja, in schoolslag, maar wil wel proberen een stukje borstcrawl te doen). Fietsen tja, ik fiets nu kleine rondjes en rustig, dus zit ook wel wat verbetering in. Hardlopen kan ik dan weer wel :smiley:

Ik heb dan weer 0 ervaring met fietsen, maar lijkt me wel wat om eens te proberen.

1 like

Wauw een triatlon! Ik heb altijd zo’n bewondering voor mensen die dat kunnen :+1:t2: Geef mij maar alleen hardlopen, dat is al genoeg :sweat_smile:
Succes met de trainingen! Komt vast wel goed :blush:

1 like

Ik ben ook meeverhuist. Ik merk dat als ik eenmaal ga en ik bezig ben ik het heel lekker vind en een paar dagen later weer wil. Maar als ik niet kan (vorige week door buikgriep) kost het me veel moeite het weer op te pakken

Ik wil na veel te lang uitstellen nu ook gaan beginnen met lopen. Zin in! Aan welke tijden/momenten van de dag geven jullie de voorkeur om te lopen? En wat is fijn om te doen qua eten? Juist wel of niet van te voren?

Ik loop het liefst in de ochtend. Ik doe nog niet echt lange afstanden, dus ik eet pas als ik terug kom.

@Sunflowers
Ik loop het liefst sochtends vroeg dan ben ik het fitst en loop ik op een bakje yoghurt en/of banaan.

1 like

Ik loop het liefst rond 16u hard, na mijn werk. Dan eet ik eerst een stuk fruit of wat yoghurt en dan vertrek ik een half uurtje daarna :slight_smile:
Als ik na het ontbijt of avondeten ga hardlopen dan wacht ik 1-2u, anders ligt het echt op mijn maag.

Gisteren nog een rondje gaan lopen samen met mijn vriend. 10km in een uurtje :slight_smile: Wel fijn om iemand bij me te hebben bij een langer rondje! Vandaag weer een wedstrijd op de planning, spannend :blush:

1 like

Vanochtend 4, 8, 4, 10 minuten hardlopen met 2, 4, 2 minuten wandelen tussendoor. Was wel zwaar, maar verbaas mij er elke keer weer over hoe ver het dan nog lukt ondanks dat je moe bent. Yes, tevreden!

3 likes

Ik loop het liefst ‘s ochtends op een lege maag!

Aaah thanks voor de antwoorden, heel fijn!

Ik ben liggend in bed weer moed aan het verzamelen om te gaan lopen. Had gehoopt op zo’n maar het is hier nog grijs…