Hardlooptopic

Ik zat trouwens ook te kijken naar de halve van egmond, dat lijkt me zo gaaf met dat strand enzo. Dat afzien spreekt me wel aan haha. Alleen is dat weer op zo’n onhandige locatie voor mij dat ik meteen weer een overnachting moet gaan regelen… Gedoe :sweat_smile:

1 like

Ja die doe ik ook trouw elk jaar, een zware maar mooie! Wel vervelend als je dan met overnachting moet (of juist goed excuus) maar vanaf Alkmaar rijden er pendelbussen, is het dan Nog steeds geen optie?

1 like

Oohh dat scheelt denk ik. Ga eens kijken!

Ik deed vanmiddag een wedstrijd loopje van 4km. Ging niet heel lekker. Man, vet veel heuvels ook en onderweg moest ik ineens naar de wc :poop: nooo! Een tijd gelopen van 20.39 minuten.
Wil me nu wel gaan focussen op langere afstanden.

5 likes

Oohh @Lovepink ik had in mn hoofd dat die halve van egmond al om 9 uur begon ofzo, maar zo te zien pas na 12en, en dan met die pendelbus, is prima te doen. Ik ga me ook inschrijven :biggrin:

2 likes

@lovepink @littlenumbers Leuk, ik ben ook van plan Egmond weer te starten!

Het hardlopen staat op een laag pitje even, maar ik ben wel bezig met een leuke voorjaarsmarathon (en andere dingetjes) uit te kiezen. Iemand nog tips voor Nederland/Belgie (wel het makkelijk bereikbare deel dan zodat ik geen overnachting hoef te regelen)? Ik vond Rotterdam erg leuk afgelopen jaar dus er is een kans dat ik die weer start, maar Antwerpen trekt me ook.

3 likes

Ik heb vorig jaar de 10EM gelopen, vond ik heel erg leuk. Was toen wel bizar warm, maar de hele marathon startte 's ochtends en mijn afstand pas om 14/15 uur. Rotterdam blijft natuurlijk gewoon leuk. Verder ken ik eigenlijk niet zo heel veel voorjaarsmarathon’s (ja heb nog Londen en Boston op het lijstje).

Mijn voorjaarsmarathon staat al gepland en ben nu alvast aan kijken voor het najaar. Morgen is NYC en ik zou die toch wel graag weer willen lopen. Dus ga mij daar voor de loting inschrijven (wil in elk geval niet via een reisorganisatie want dat is mij toch wel te duur voor een marathon die ik al gelopen heb).

Morgen ga ik voor het eerst een cross doen. Wilde eigenlijk de Start baan run doen, maar inschrijven 15 euro en geen medaille (ja, ik ben er zo een) dus dan dit wedstrijdje in mijn eigen woonplaats. Ben heel benieuwd hoe mij dat gaat bevallen.

Succes morgen!

New York lijkt me gaaf, maar is voor mij niet realistisch in 2019 helaas ivm een ander hardloopreisje (waardoor ik nu geen geld meer heb haha)

Een cross lijkt me ook leuk! Ik had voor morgen 2 opties (een HM in zeeland of in Dordrecht), maar ik moet naar een housewarming in de middag. Dus dag hardloopplannen, hallo kringverjaardag-achtig ding. Volgend weekend weer een kans, misschien dat ik voor een korte trail dan mijn ouders even bezoek (helaas ook geen medaille, maar het is bij mijn ouders dus dan wel de moeite waard).

2 likes

Ja, snap ik hoor. Moet wel zeggen dat het meeste geld gaat aan hardlopen/vakantie en dan het liefst in combinatie met elkaar. Ik wil volgend jaar wat meer buitenlandse wedstrijdjes doen. Hiervoor ben ik aan kijken (wil niet zeggen dat ik alles ga doen, moet maar net meezitten met goedkope tickets/hotel)

  • HM Barcelona in februari
  • Maraton Tokyo (al geboekt)
  • HM Luxemburg in juni
  • HM Hamburg in juni
  • Marathon Valencia in december
2 likes

Gaaf lijstje! Ik hoop zelf een buitenlandse triatlon mee te pakken(zal België of Duitsland worden) en verder nog een keer hardlopen in België. En natuurlijk Fuerteventura voor een meerdaagse trail in het najaar.

Mijn geld gaat echt op aan sport, zelfs de vakantie wordt uitgekozen op hoe je er kan sporten (gelukkig is mijn vriend net zo gek).

2 likes

Wauw, wat een lijst! Vooral die Marathon van Tokyo! Hoe is het parcours? En heb je verder nog de tijd om veel van Tokyo (en de rest van het land) te zien?

Leuk lijstje! Doe je al die tripjes alleen? Ik zou ook wel vaker naar het buitenland willen gaan voor een halve of hele marathon maar ik heb niemand die met me mee zou willen of niemand die ik zelf mee zou vragen… (zielig) Maar het houdt me toch wel een beetje tegen om alleen te gaan.

Ja dit heb ik ook wel! Ik zou ook niet weten wie ik mee zou moeten vragen. Mijn vriendinnen zijn totaaaal niet sportief dus die zouden zich volgens mij alleen maar de tering vervelen als ik dan zo’n wedstrijd loop? Dus dan voel ik me ook bezwaard haha.
Het komende zijn er nog genoeg wedstrijden die ik in Nederland wil lopen, maar misschien dat ik op een gegeven moment gewoon eens in m’n eentje ook naar het buitenland ga. Eerst durfde ik in Nederland niet eens een wedstrijd te lopen omdat ik dan alleen moest gaan, maar daar heb ik inmiddels wel schijt aan :biggrin: Enige jammere vind ik soms dat ik het niet echt met andere mensen kan delen ofzo, omdat ik geen hardlopende vrienden heb . En ik zit dan nu wel bij zo’n trainingsgroepje, maar die mensen zijn ook niet zodanig fanatiek dus dat is wel jammer…

Ja superleuk zulke tripjes, zou ik ook graag willen! Soms baal ik echt dat mn vriend maar max 6km meeloopt en niet staat te springen om op zulk soort actieve vakanties te gaan.

Ik hou me aanbevolen hoor :smile: @littlenumbers @oliverqueen

In 2018 ga ik in ieder geval nog lopen:
7heuvelen
Bruggenloop
Een trailrun van 29km (maar ga ik misschien nog omzetten naar 15km want het is een week voor de bruggenloop)

2 likes

Ik heb me trouwens net maar gewoon ingeschreven voor een 5km dit weekend in amsterdam haha. Kijken wat ik kan. Officieel heb ik alleen ooit een tijd net onder de 30 min gelopen op een 5km, dat moet te verbreken zijn :sunglasses:

2 likes

Sinds Amsterdam (wanneer was die? Voelt alweer als een maand geleden) ben ik vandaag voor het eerst weer gaan hardlopen. Maar had eigenlijk geen tijd, dus heb het eten in de oven gezet en ben in het half uur dat het moest opwarmen snel gaan omkleden en 20 minuten rondjes gaan lopen en was perfect op tijd terug. Ik kwam de deur door met nog 33 seconden voor het klaar was, dus perfecte timing :smiley:

Maar zondag gaat leuk worden, ik ga meedoen aan een wedstrijdje in Zoetermeer. Gewoon lekker 10km. Als goede (wannabe-)triathleet ga ik erheen op mijn racefietsje en daarna weer rustig uitfietsen. Dus dan heb ik een mooie sportieve zondag met 2x 15km fietsen en 10km lopen. Nu ik dit lees heb ik spijt dat ik me niet heb ingeschreven voor de 15km, dat was qua cijfertjes mooi geweest.

Ik ben trouwens ook in voor tripjes voor hardloopevents (mijn portemonee alleen minder)! Heb er nu gewoon schijt aan en ga in mijn eentje, maar samen is altijd gezelliger (zoals onverwachts @lovepink tegenkomen in Disneyland en samen de halve lopen :smiley: )

3 likes

Heeft iemand al eens aan de halve marathon van CPC Den Haag meegedaan? Is het een vlak parcours?

1 like

Ja ik! Het parcours is vlak! En het is een zeer leuke run, hoop mensen langs de kant.

1 like

Oh dat klinkt goed! Ik en mijn vriend gaan waarschijnlijk meedoen :sweat_smile:

2 likes

Ik heb vanavond hardgelopen. Had drie uur van tevoren brood gegeten en werd toch misselijk onderweg. Ik had dit afgelopen zaterdag ook al. Echt niet fijn. Eerder nooit gehad. Hebben meer mensen hier last van of tips hoe ik dit kan voorkomen?