Hardlooptopic

Behalve de boulevard, dat is één lange klim haha

1 like

@Fitgurl @Lovepink jullie hadden toch afgelopen jaar alle afstanden van de cpc gelopen, was dat een aanrader? Ook een beetje te doen qua logistiek als je terugmoet naar je locker oid om startnummers te wisselen etc?

Ik vond het leuk! Wel echt zwaar, maar wel echt gaaf om te doen. Denk er stiekem over het weer te doen.

Wij hadden een tas met extra shirtjes/schoenen gewoon in de kleedkamer, want tijd om naar een locker te gaan heb je niet denk ik. Tussen de 5 en 10 was het vrij snel shirt wisselen, snel wat drinken en naar de start. Tussen de 10 en halve was er meer tijd om even helemaal om te kleden en te eten. Maar na de 5+10 was ik al wel vrij moe (echt opletten dat je daarbij niet te snel gaat), de halve was best wel een uitdaging, vergelijkbaar met een tweede helft marathon (maar dan met snelle eerste 2k)

Maar de grootste tip is zoek een buddy! Was echt zo fijn om samen dit te doen. Wel alleen gelopen, maar het is fijn om je ervaringen per afstand even te kunnen delen en samen in de startvakken te wachten.

2 likes

Ah thanks voor je uitgebreide reactie! Misschien kan ik dan beter eventueel alleen de 10 en halve doen haha (of het gewoon bij de halve houden). Hoewel ik dan ook weer zoiets heb van ‘ach kom die 5 kan er dan ook nog wel bij’ :tongue:

Als je er toch al 3 doet moet de 3de ook wel lukken haha. Alleen dan niet perongeluk een pr lopen want het is echt chaos en je loopt echt geen meter lekker eigenlijk (iedereen start de 5 echt veel te hard en rekening houden met anderen is niet gebruikelijk ofzo)

Wat ik wel een groot nadeel vind bij de CPC bij de 5 en 10 km is dat het ZO druk is. Het gaat dan puur om de 3 medailles toch? Want als het gaat om de kilometers kun je die 5km relaxter buiten de wedstrijd om lopen (op dezelfde ochtend/middag) als warming-up of cooling-down.

Ik vind wel dat ze daar een combi-medaille mogen maken net zoals in Disneyland. En korting geven als je ze allemaal doet.

Druk is een understatement :joy:

Maar blingbling is wel echt leuk :slight_smile:

1 like

Nou jongens ik heb mn 5km onder de 25 min gehaald hoor :sunglasses: :biggrin:

12 likes

Ahh wat tof, gefeliciteerd!! In een wedstrijd gelopen?

1 like

Ja bij olympisch stadion in Amsterdam! Volgens mn horloge was het maar 4.9 haha maar 22.57 dus hoe dan ook wel onder de 25 :cool:

Weet wel weer waarom ik 5km haat, het is gewoon van begin tot eind stuk gaan haha

6 likes

Jaaa goed!! Gefeliciteerd :blush:

1 like

Wooo ook niet een klein beetje onder de 25min! Super goed :smile:

1 like

Echt knap gedaan hoor😊

1 like

Wow netjes zeg! Was er een evenement vandaag?

Ik had een kleinschalig evenement hier in de stad, 10 gelopen en volgens mij een pr. Het nadeel vond ik dat het heel rustig was en daardoor had ik niet zoveel competitiestart. Het voordeel van de rust was dat er werkelijk niemand voor je voeten loopt en daardoor kon ik heerlijk mn eigen tempo lopen.

3 likes

Ja was een evenement idd. 5 en 10km. Bij de 5km deden ook scholen mee dus ik liep tussen de puberjochies haha. Heeft zo z’n voor- en nadelen he als het niet zo druk is bij zulke dingen. Gefeliciteerd met je pr :biggrin:

1 like

Gefeliciteerd @littlenumbers en @Luipaard!

Hadden jullie geen last van de wind? Ik ben naar Zoetermeer gefietst (en weer terug) om ook een 10km wedstrijdje te starten, maar dat was echt strijden met de tegenwind. Het fietsen ging kut (zo sloom… Met een beetje tegenwind kom ik gewoon niet meer vooruit), maar het lopen wel beter dan verwacht.

Ik ben lekker begonnen, merkte dat het goed voelde dus versneld halverwege en dat ook vast kunnen houden met de terugweg met tegenwind. Uiteindelijk 53.32, dus best prima voor mijn doen.

3 likes

Ik had ook wel last van de wind hoor! Liep een stuk op de dijk met zij/tegenwind, dus dat was wel zwaar. Gelukkig mochten we op de dijk omkeren, dus daarna zij/meewind en dat liep heel Lekker!
Met de dam tot dam by night was ik veel te snel gestart, dus nu had ik me voorgenomen rustig te starten en dat ging echt zoveel beter.

1 like

wat snel! gefeliciteerd

1 like

Heeft iemand van jullie ervaring met Strava Premium? Ik wil graag weten of het handig is/het het waard is al die extra functies en ook welk pakket je dan het beste/nuttigste vindt (er zijn 3 losse delen en je kan die los nemen of combineren zag ik)

Ik gebruik zelf geen hartslagmeter tijdens het lopen dus vraag me af of het dan veel meerwaarde heeft!

Je kunt het een maand gratis proberen! En dan ook meteen weer opzeggen, heb ik onlangs ook gedaan.

Vind het niet per se een meerwaarde denk ik, omdat ik ook al veel informatie in de garmin app heb. Die doelen stellen bijv. leek me van tevoren nuttig, maar is het ook totaal niet haha. Houdt in dat je een weekdoel aantal km of jaardoel instelt. Ik weet ook niet hoeveel van die analyses ie zou kunnen doen zonder hartslag gegevens.

Kan je anders ook wel een keer vanaf mn laptop wel screenshots pb’en ofzo?