Hardlooptopic

Heeft iemand hier trouwens een garmin vivoactive of forerunner 235? Ik twijfel tussen deze 2. Die zijn nog enigszins “betaalbaar” of een andere tip voor max 275 euro? De hardloop functie is het belangrijkst.

Heb je dit type?

@Lort deze heb ik ook, Nike eclipse 2 in 1. Mijn lievelingsbroekje. Ook als ik een marathon loop past alles er in!

@Lort deze https://www.bol.com/nl/p/nike-eclipse-2in1-short-sportbroek-dames-blue-void-blue-void-maat-m/9200000108968046/?Referrer=ADVNLGOO002037-G-64203010933-S-602458318269-9200000108968046&gclid=CjwKCAjw_YPnBRBREiwAIP6TJ2Z0pFRHo0FGCP-E5w5YTmuT-4VR2c8CfAaTX2pCwYyjMmxbXynClxoCPJUQAvD_BwE

Dankjewel! Vind net ook Eclipse via nike website. Ga jouw link nog even checken. Deze voldoet iig aan alle wensen/eisen :smiley:

1 like

Ik heb vandaag mijn allereerste halve marathon gelopen in Leiden. Het was (vind ik dan) ideaal hardloopweer, en mijn doel om onder de 2u te eindigen is ook gelukt (1:59:38) :smile: Ik ben echt zo blij! :star_struck:
Ook een mooi parcours met veel mensen aan de kant die aanmoedigingen geven :+1:t2: En een goede organisatie!

9 likes

Ik heb een vivoactive 3 en er echt liefde voor :slight_smile: Enige nadeel is dat hij niet zo fijn connect met mijn Huawei, maar dat heb ik met alle Garmin horloges. Maar verder echt een top ding. Ik ben zelf fan van de bediening via het touchscreen ipv knopjes (zoals forerunner meestal is) , dus dat is iets om rekening mee te houden in je keuze.

1 like

Ik ga de 735 misschien kopen, misschien dat een idee? Is rond zelfde budget!

2 likes

Ja die eclipse 2 in 1 idd!

2 likes

Ik heb de garmin vivoactive 3. Op zich bevalt hij wel, alleen moet hij bij mij echt (te) lang zoeken naar GPS buiten. Tenminste ik moet vaak wel 2-3 minuten wachten voordat hij GPS heeft en dat vind ik echt onwijs irritant, wil gewoon direct beginnen. Ook al update ik hem op de computer, het blijft zo. Ook loopt de batterij soms als ik hem niet volledig oplaad heel snel leeg. Van de week sochtends 89%, uur later en ik had er niks mee gedaan stond hij op 69%
Verder bevalt hij wel goed hoor, maar ik heb hem 2e hands gekocht en ben eigenlijk wel blij dat ik hem niet nieuw heb gekocht

1 like

Grappig, mijn vivoactive is juist wel snel. Heb ook een oudere forerunner 920xt en die heeft meer tijd nodig. Garmin support al gemaild?


Ondertussen ga ik trouwens door dit topic die eclipse ook maar kopen. Heb wel een hardlooprokje met zakjes op het binnenbroekje en vind dat heel fijn, maar dat het een rokje is vind ik niet zo (heb het gekregen namelijk). De zoektocht naar hardloop outfits met genoeg zakjes begint wel eindelijk succesvol te worden :sweat_smile:

3 likes

Volgen jullie ook hardloop blogs? Ik volg Annemerel maar zou het leuk vinden om nog meer blogs te ontdekken!

Meer instagrammers dan blogs eigenlijk!

1 like

Ja ik ook! Hoewel ik laatst weer een heleboel ontvolgd heb omdat ik me meer zat te ergeren steeds haha. Ik heb van die vlagen dat ik het heel leuk vind allerlei hardlopers te volgen en momenten dat ik er weer klaar mee ben omdat ik er gek van wordt dat alles daarover gaat en dat ik mezelf er soms te veel mee ga vergelijken

2 likes

Als de hardloopfunctie het belangrijkst is, ga dan voor een forerunner en niet niet niet niet de vivoactive. Dat is namelijk een smartwatch / fitness watch waar de hardloopfunctie onderdeel is van het totaalplaatje. De forerunners zijn hardloophorloges dus de hardloopfunctie het belangrijkst in het klokje.

Qua gebruik zijn de forerunners ook veel handiger tijdens het hardlopen omdat ze knopjes hebben. De vivoactive heeft een touchscreen en echt niet aan te raden als je bijv. intervaltraining doet en handmatig wil lappen, want dan moet je met je zweethanden op het touchscreen zien te drukken.

Nee, zo’n startwatch vind ik geen serieus hardloophorloge haha :stuck_out_tongue:

1 like

Japkejanneke en jipsanders!

1 like

Leuk, ga eens een kijkje nemen.

@littlenumbers & @Lovepink instagrammers zijn ook welkom!!

1 like

Uiteraard, leuk! Wat ben je fanatiek bezig zeg, met die inspanning zit dat er zeker in! Al een halve gepland?

Ah leuk dat je meepost en succes! Onder de 2 uur is al een mooie stap. Hoe ging je eerste halve?

Ik wil er ook eentje lopen in het najaar (denk Amsterdam), maar moet nog even kijken wat een realistisch doel is omdat ik herstellende ben van een knieblessure. En twijfel nog of ik niet eerst wil proberen een 10km onder de 50min te lopen. Maar moet niet te veel willen anders ben ik in no time weer overbelast :stuck_out_tongue:

Tuurlijk, gezellig! En mooi doel voor de halve. Welke ga je in Juni lopen?