Harry Potter

Heel mooi!

1 like
  • Gryffindor
  • Ravenclaw
  • Slytherin
  • Hufflepuff

0 stemmers

Deze ontbrak nog, haha

Sorry, even opnieuw met meerkeuze-optie

Favoriet personage

  • Harry Potter
  • Ron Weasley
  • Hermione Granger
  • Neville Longbottom
  • Luna Lovegood
  • Ginny Weasley
  • Draco Malfoy
  • Fred Weasley
  • George Weasley
  • Dobby
  • Rubeus Hagrid
  • Remus Lupin
  • Sirius Black
  • James Potter
  • Lily Potter
  • Albus Dumbledore
  • Minerva McGonagall
  • Severus Snape
  • Voldemort
  • Iemand anders

0 stemmers

Ik heb op Hermione & McGonagall gestemd, denk dat zij onbewust rolmodellen voor mij zijn geweest. Maar er zijn nog meer goede/leuke personages.

1 like

bij ons in de stad was eens om 12 uur s’ nachts de verkoop van “de orde van de feniks”
ik ging met mijn vriend toen voor de lol kijken. massa mensen stonden daar voor de deur. Ik had geen zin om in de rij te gaan wachten (had een reservering staan) dus dat kon ook wel tot ovederdag wachten.

12 uur ging de deur open, … not. de schuifdeur had problemen dus die kon maar 10cm open. allemaal blije mensen mopperen.

ziet mijn vriend dat een zijdeur opengaat waar niemand staan.
hee zegt hij, je kunt daar naar binnen. hop gaan!

dus ik stond uiteindelijk als eerste bij de kassa! hahaha lol.
met tas en mooie boekenlegger van de feniks en boek liep ik weer naar buiten. toen kreeg iedereen door dat de zijdeur open was. dag rust :wink:

11 likes

Ahh ik vind McGonagall ook zo leuk. Love dit:
image

En er zijn er inderdaad nog veel meer buiten dit lijstje, ja! Molly en Fleur vind ik ook heel leuk. En Regulus Black vind ik zo’n interessant personage waar we helaas maar weinig over weten.

18 likes

Zo leuk, dit topic. Ik ben nu ook begonnen met HP and the Sacred Text. Harry Potter is ook zo’n comfortdeken voor mij. En ik wil de boeken in het Frans gaan lezen, om m’n Frans te oefenen.

Een paar weken geleden heb ik alle films gekocht, dus die wil ik in het najaar weer allemaal bekijken (ik vind dat echt zo’n herfst-activiteit). Ik heb Fantastic Beasts vorige week nog eens bekeken en ik vind het echt leuk dat er nog meer komt (tegelijk ben ik ook blij dat het HP-verhaal wel afgerond is). En ik heb een crush op Eddie Redmayne :D.

2 likes

Snape was altijd mijn favoriete personage omdat hij gewoon zoo slecht was. Toen aan het licht kwam dat hij op Lily Potter verliefd was en Harry ‘beschermde’ dacht ik echt van: er wordt nu gedaan alsof hij een mega held is maar eigenlijk was het gewoon een lul. Hij behandelde Harry en vooral Neville gewoon afschuwelijk. Zo iemand is voor mij geen held, ook niet omdat hij zogenaamd appearances ophield.

Hagrid vond ik altijd leuk en ben hem over de jaren erg gaan waarderen. Hij stond áltijd achter Harry.

5 likes

Deze gast heeft heeeel veel Harry Potter boeken en ook video’s waarin hij alle vertalingen laat zien. Best grappig om te zien hoe de covers verschillen.

2 likes

Love Harry Potter <3
Ik heb op Hermoine, Dobby en Snape gestemd. Zijn echt m’n all time faves.
Heb de boekenserie in het NL, Engels en Spaans :star_struck: Films kijk ik stiekem nog elke maand haha.

1 like

Over een paar weken ga ik naar Londen en ik wil misschien ook naar de Studio’s maar ik zag dat dit best ver van het centrum is. Is het een aanrader om toch te gaan?

Love Harry Potter. Ik krijg elke maand een HP box binnen met allemaal merchandise erin en er zit standaard een tshirt bij. Super tof want via die boxen heb ik ook al 4 toverstokken <3

En ik heb 2 week terug een HP tattoo laten zetten :grin:

8 likes

Ah super leuk! Welke box? Wat voor een tattoo? (foto?? alleen als je dat wilt natuurlijk!)

1 like

Ja! Toen ik ging (inmiddels wel 7 jaar geleden) kon je met een speciale HP-bus van het centrum naar de studio’s en weer terug, dus uiteindelijk viel de afstand wel mee. Ik zou zeker gaan!

Hoeveel tijd was je er toen aan kwijt incl de busreis?

Nu ik er even over nadenk moesten we ook nog even met de trein om op de plek te komen waar de HP-bus stond.
Dus eerst vanuit het centrum met de trein naar de het busstation (20 min), en dan nog met de bus naar de studio’s (ongeveer 15 min volgens mij).
Wij hebben er toen wel de hele namiddag doorgebracht omdat we overal ook heel uitgebreid hebben staan kijken. Als ik het me goed herinner zijn we rond 13u vertrokken en waren we rond 19u weer terug.

World of Wizardry box van Geekgear!

Foto van de tattoo heb ik niet. Maar is ook niet nodig want het is enkel het getal 501. Is een paginanummer van het laatste boek waar mijn favoriete quote op staat. :grin: Wilde heel graag een HP tattoo maar dan liever een subtiele haha

7 likes

Dit is nu al mijn favoriete topic :heart: Ik wil zelf de volgende quote als tattoo: anything’s possible if you’ve got enough nerve (wel pas volgend jaar als ik een bepaald doel gehaald heb)

7 likes

Ohja en ik wil ook nog steeds de engelse boeken in een mooie set. Maar moet nog even geld vinden. :joy:

Oh mijn god jaaa ik ook! Ik zit altijd helemaal te zwijmelen bij die (hele dure :frowning: ) sets.

1 like