Harry Potter

Iemand zei in het wjekw topic dat dit een leuk idee is voor een topic, en daar ben ik het mee eens. Alles over Harry Potter kun je hier kwijt, natuurlijk inclusief Fantastic Beasts en dergelijke.

Ik merk zelf dat ik vaak terug val en de boeken lees als ik in een moeilijke periode van mijn leven zit. Op het moment vind ik veel steun in de Harry Potter and the sacred text podcast, omdat ik mijn boeken bij mijn ouders heb liggen.

10 likes

Loooovvve HP!
Het plan ligt op tafel om met 2 goede vrienden allen een teken van de deathly hollows te laten tatoeëren!

9 likes

Ik herlees ze ook vaak op moeilijke momenten. Altijd fijn.

7 likes

Heb de boeken zo vaak gelezen! Eens in de zoveel tijd begin ik gewoon weer bij het begin en word ik weer helemaal meegezogen.

Luistert een van jullie de audio boeken? Zat er toevallig vandaag over na te denken om 14 dagen te proberen bij Storytel! Lijkt me heerlijk voor in de trein enzo.

2 likes

Ik heb een vriendin waarvan ik weet dat ze ook van Harry Potter houdt, en we proberen nu een weekend Londen te plannen zodat we allemaal HP dingen kunnen doen. So nerdy haha. Is alleen best aan de prijs dus nog even doorsparen.

5 likes

Jaa love harry potter and the sacred text!

Ik luister ook megaveel de audioboeken (die versie van Stephen Fry), ben nu op interrail en echt fijn voor in de nachttrein of uberhaupt als ik een keer wakker lig.

Ik heb een aantal bordspellen van HP.
2 van de steen der wijzen (verschillende spellen) en een cluedo spel. Die laatste is echt gaaf want de kamers bewegen elke ronde

2 likes

Ik ben op dit moment de boeken aan het herlezen! Laatste keer dat ik ze las was ik 14 ofzo. Blijft zo leuk en heb nu ook weer intens veel zin om de films te gaan kijken. Iemand enig idee waar ze online te vinden zijn met Nederlandse ondertiteling? (lees de Nederlandse boeken namelijk en met al die rare namen etc. weet ik niet of ik zonder ondertiteling kan volgen :joy:)

Ook al is het als kiezen tussen je kinderen, ik ben toch wel benieuwd jongens… :smile:

BOEKEN

  • Harry Potter and the Philosopher’s Stone
  • Harry Potter and the Chamber of Secrets
  • Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
  • Harry Potter and the Goblet of Fire
  • Harry Potter and the Order of the Phoenix
  • Harry Potter and the Half-Blood Prince
  • Harry Potter and the Deathly Hallows

0 stemmers

1 like

Leuk! Ik ga samen met een vriendin hopelijk dit jaar naar de studio’s, kijk er echt naar uit.

1 like

FILMS

  • Harry Potter and the Philosopher’s Stone
  • Harry Potter and the Chamber of Secrets
  • Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
  • Harry Potter and the Goblet of Fire
  • Harry Potter and the Order of the Phoenix
  • Harry Potter and the Half-Blood Prince
  • Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1
  • Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2

0 stemmers

Ik denk gewoon de eerste omdat alles daar nieuw was en ik er meteen een kerstgevoel van krijg. Vind het bij de boeken wel anders, daarvan vind ik de latere beter.

3 likes

@Sax Ja dat begrijp ik! Ik vind de eerste films ook zo leuk omdat er zoveel van Zweinstein in zit, dat mis ik bij de laatste delen.

5 likes

Fijn topic!

Ik heb voor mijn verjaardag het eerste boek gekregen dat geĂŻllustreerd is door Jim Kay. Welke boekenset hebben jullie?

Ik heb een complete set in het Nederlands en een complete set in het Engels. Toen ik jong was ben ik eerst in aanraking gekomen met de Nederlandse vertaling maar kon toen niet meer wachten dus ben toen de Engelse gaan lezen meteen toen ze uitkwamen. Had dus eerst boek 1-3 in het Nederlands en de rest in het Engels. Paar jaar geleden de ontbrekende boeken van beide gekocht om ze compleet te maken.

2 likes

En ik zou trouwens nog graag een of meerdere special editions willen, maar moet daar een keer tegenaan lopen en dan kopen haha.

Ik bewaar mijn boeken bij mijn ouders thuis omdat ik de laatste jaren in het buitenland heb gewoond maar ga ze binnenkort hierheen halen.

OMG ja, dat is echt een van mijn favoriete scenes uit de films. (Ben sowieso stiekem een Harry/Hermione shipper, ook al is dat basically blasphemy, haha.)

5 likes

Ooooh een Harry Potter topic, dat miste ik echt nog op dit forum. Ben al jaren HP-fan, mijn eerste tattoeage is ook Hogwarts.
Heb de gehele set in het Nederlands, maar wil alle illustrated editions in het engels. Heb ook veel merch, vooral van Hufflepuff (proud hufflepuff here)! Zal wel fotos maken als daar interesse voor is. Ik lees ook nog zeer regelmatig fanfictions haha.

4 likes

Ik zou foto’s leuk vinden! Ook van je tattoo (als je dat wilt natuurlijk, kan me voorstellen dat je het liever niet openbaar op internet zet!!)

Ik heb hem ook in het tattootopic gezet! Die is volgens mij alleen members only, dus dat voelt wat veiliger.

1 like