Harry Potter

Ik ook! Had geen geduld meer en ben ze maar in het Engels gaan lezen. Heeft wel voor een hele goede Engelse woordenschat gezorgd en lees sinds toen alleen nog maar Engelse boeken.

1 like

Ben ook heel benieuwd naar die box en je tattoo!

Ik ga die box opzoeken!

Leuk leuk een HP topic!!
Heb de boeken ook zo vaak gelezen, weet nog dat ik expres heel lang over de laatste heb gedaan omdat ik niet wilde dat het ‘voorbij’ was :stuck_out_tongue:

Ik teken en letter graag en heb ook veel quotes uit de boeken getekend/geletterd. Zo leuk om mee bezig te zijn en dan weer helemaal in die wereld te duiken. Mijn slaapshirt is ook van HP en hoewel dat ding echt nog nauwelijks een shirt te noemen is kan ik het niet over mijn hart verkrijgen hem weg te doen.
Oh en ik heb een pop-up boek van Hogwarts :heart:

1 like

JA!

Ja!! Ik ben in 2016 met mijn moeder geweest en wij hebben er ruim 5 uur rondgelopen. Het was echt fantastisch, er is zo veel te zien en te beleven. Zeker heen gaan!

Ik zat in een hotel bij het Britsh Museum en wij deden er ongeveer een uur over om bij de studio’s te komen. Vanaf Watford Junction (treinstation) gaan er inderdaad pendelbussen naar de studio’s. Een retourtje kost £2,50 en dien je cash te betalen. Dus je moet er wel voor zorgen dat je dat bij je hebt, op Watford is verder geen pinautomaat voor zover ik heb gezien.

1 like

Ha, leuk topic! Ik ben toevallig begonnen met het opnieuw kijken van de films, ben nu bij deel 6

Ik snap niet hoe ik dit topic nu pas kan zien. Ik HOU van Harry Potter. Elk jaar lees ik de boeken opnieuw en de films kijk ik ook minimaal 1x per jaar allemaal. Ik kan niet wachten op de nieuwe Fantastic Beasts film.

3 likes

Het verbaast me dat dit topic er nog niet was? :scream:

3 likes

De keren dat ik had gewenst dat de spreuk ‘accio’ echt te gebruiken was in het leven, zijn inmiddels ontelbaar :tipping_hand_woman:t3:

6 likes

Dat van de boeken herlezen in moeilijke tijden herken ik zo goed. Altijd als ik steun nodig heb begin ik meteen weer met lezen, kan me ook niet voorstellen dat dat ooit verandert. In het verlengde van steun: vind m’n master echt niet leuk, is al twee jaar lijden, maar heb het wel voor elkaar gekregen dat m’n scriptie over het taalgebruik in de HP boeken mag gaan. En dat klinkt misschien heel suf maar ik voelde me er meteen een stuk sterker in staan en alsof het wel goed komt. <3

Ik zou misschien in september naar de studio’s gaan, vrienden van mij hebben al kaartjes en gaan een langere tijd door Engeland reizen. Ik zou hiervoor een weekendje komen, maar ik zou diezelfde avond dan nog terug moeten vliegen ivm stage de volgende dag. Maar als ik jullie zo hoor heb ik eigenlijk geen zin om me te moeten haasten als er zoveel te zien valt… dan ga ik liever een ander keertje op m’n gemakje denk ik, hmmm

4 likes

Jaaaa dit stuk, echt geweldig. Of dat Umbridge bij haar in de les komt om te controleren of ze het goed doet haha, heerlijk.

@Hufflepunk super leuk, ik heb mijn scriptie ook over Harry Potter geschreven dit jaar! Op wat voor soort taalgebruik ligt je focus?

4 likes

Ik ben nu de HP-luisterboeken ingesproken door Stephen Fry aan het luisteren. Hij doet dat zo leuk! Echt een fijne stem.

Gisteren voor het eerst in een Primark gewinkeld. Wat veel Harry Potter dingen! Wauw! Ik was intern aan het gillen, haha!

2 likes

3 likes

Omdat ik de polls heel erg leuk vind.

Wie ship je?

  • Harry & Ginny
  • Harry & Hermione
  • Harry & Luna
  • Harry & Ron
  • Harry & Malfoy
  • Harry & Fleur
  • Harry & Cho Chang
  • Harry & Anders, namelijk…

0 stemmers

Wie ship je?

  • Hermione & Ron
  • Hermione & Harry
  • Hermione & Neville
  • Hermione & Draco Malfoy
  • Hermione & Luna
  • Hermione & Viktor Krum
  • Hermione & Anders, namelijk…

0 stemmers

Wie ship je?

  • Ron & Luna
  • Neville & Luna
  • Ron & Draco Malfoy
  • Luna & Draco Malfoy
  • Draco Malfoy & Neville
  • Ron & Hermione
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Dit zijn alle andere boeken die ik heb, qua merch

13 likes