Harry Potter

Die illustratie boeken zijn mooi! :heart_eyes::heart_eyes:
Wil ik ook nog

1 like

Vind het echt leuk dat dit topic zo actief is. Heb maar een persoon waarmee ik mijn HP obsessive kan delen in real life dus ben blij dat ik hier kan fangirlen haha.

@Flopsyunicorn Ze zijn zeker een aanrader!

Dit is alles wat ik qua andere merch heb!

De stropdas komt van King Cross, de sjaal van Harry Potter: The Exhibition, en de pin komt van the Wizarding World (cadeautje van een vriend)

De toverstaf (het is die van mcgonagall) komt van Elfia, het kaartje naar Hogwarts komt van King Cross en de mok komt van the Exhibition, en verandert naar de Marauders Map als ie warm wordt.


Mijn (ondertussen) verwassen slaapshirt, gekocht op King Cross

Mijn Deathly Hallows sleutelhanger komt van Kings Cross, de kleine Perkamentus komt van de Primark.

10 likes

Echt? Wat leuk! Waar ging je scriptie over?

Haha tis een beetje een ingewikkeld verhaal want ik doe een onderzoek op basis van data mining met Python. Maar ik ga kijken wat de motivatie is van fanfiction schrijvers van HP en hun taalgebruik vergelijken met de boeken - tot in hoeverre het overeen komt, doen ze Jo na, of juist niet, etc (en dan een stuk of 50 fanfiction verhalen pakken, ook de zeven epubs van HP, en dan digitaal analyseren). Ben pas net begonnen en nog niet bij het coderen aangekomen maar heb er wel zin in :biggrin:

5 likes

Ik ben nu heel benieuwd naar je scriptie! Zou ik hem mogen lezen als je klaar bent? :innocent:

Wat tof! Waar ging hij over? Zou hem best willen lezen :innocent:

1 like

Van mij wel! Duurt nog wel een poosje hoor, planning was dat ik in oktober zou afstuderen maar nu ik aan een stage begin in september gaat dat waarschijnlijk niet lukken. Dus geduld, maar als je dat over een paar maanden nog wil moet je me ff helpen herinneren en dan stuur ik ‘m naar je op!

@Andreya Ik vind het zo leuk dat je allemaal Hufflepuff merch hebt, ik kom bijna nooit metgezellen tegen dus dit maakt me blij :yellow_heart:

4 likes

De illustratie boeken zijn inderdaad zo mooi <3 M’n vriend verklaart me voor gek dat ik zoveel geld daar aan uit geef, maar het hoort gewoon bij de collectie ja :star_struck:

3 likes

Volgens Pottermore ben ik een Ravenclaw maar ik voel me een echte Hufflepuf!
Ik heb ook een hoop funko pops van HP.
Goede vriend heeft een webshop gehad, dus kreeg ze nog wel eens tegen inkoopprijs of als verjaardagskado :slight_smile:

2 likes

Waar kan ik die luisterboeken vinden?


7 likes

Leuk! Ga ik zeker doen. En jij succes!

Ohhhh dit is echt mijn droom :hearts::hearts:

1 like

Ik was twee maanden geleden in Edinburgh en ben toen naar alle HP plekjes geweest. Zoooo tof! The Elephant House waar J.K het eerste boek schreef, de straat waar ze Diagon Alley op heeft gebaseerd, de begraafplaats etc. werd helemaal gek van enthousiasme!

5 likes

Klinkt echt heel interessant! Ik wil ‘m ook wel graag lezen als ie af is. Wanneer is je deadline? Ik heb medieval bestiaries (over dieren + christelijke symboliek) vergeleken met de monsters/dieren in HP om te kijken of die christelijke betekenissen ook in HP verwerkt zitten zodat christenen de boeken ook zouden kunnen lezen (kunnen ze natuurlijk sowieso, maar sommigen zijn tegen HP ivm de magie die erin komt en zo).

@lijnewiets als je het leuk vindt om ‘m te lezen pm me maar even! Hij staat niet online maar kan m wel mailen naar je!

3 likes

Ahh echt leuk dat er ook mensen verkleed gaan haha! Maakt het nog echter. Het staat sowieso op de bucketlist!

1 like

@RupiKaur Ik zou het ook wel willen hebben, lijkt me echt gaaf om te lezen!

@Hufflepunk Proud Hufflepuffs Unite! Ja, als ik een mogelijkheid heb draag ik het ook wel me trots, en als ik anderen in Hufflepuff merch zie heb ik ook wel een gevoel van trotsheid ofzo? Het zijn er nooit zoveel (Ik ga naar events als Elfia en Castlefest, van die fantasyfestivals en daar zie je wel telkens meer hufflepuffs). Ik zou je scriptie ook wel willen als ie klaar is! (en als je nog fanfics nodig hebt, dan heb ik er nog wel wat haha)

4 likes

Pm me je email adres maar!

Ik vind het ook altijd superleuk om mensen te zien die merchandise van andere huizen dan Gryffindor hebben! Ik ben echt een Gryffindor en dat vind ik soms ook jammer, omdat zovelen dat huis lijken te ‘kiezen’, omdat de meeste hoofdpersonages daar bij zitten en dat zogenaamd ‘het beste huis’ zou zijn (onzin natuurlijk). Het is, denk ik, ook de reden waarom ik zelf geen Gryffindor-merch heb gekocht, het voelt meer als meelopen dan als oprecht merch kopen. En daarom vind ik het des te toffer als anderen ook de andere huizen laten zien.

1 like

Ja ik vind het ook echt stom dat Griffoendor het beste huis zou zijn, maar ook dat veel mensen Zwadderich toch nog een beetje als slecht zien. In de poll hier in dit topic kreeg Zwadderich maar 7% van de stemmen.

Het gaat er in de boeken zo vaak over dat iedereen zowel een duistere, slechte kant in zich heeft en een goede, lichte kant. Het gaat erom waar je voor kiest, dat is waar het uiteindelijk om draait. Er bestaan dus geen goede en slechte mensen. Laat staan een goed en en een slecht huis. Soms denk ik alleen dat mensen dat wel een beetje zo zien, als ik merk hoe onpopulair Zwadderich is.
Ik twijfel zelf altijd of ik Ravenklauw of Zwadderich zou zijn, maar ik zeg daarom meestal Zwadderich.

2 likes