Ik hoop dat ze sneep een stuk lelijker maken, die man is veel te knap ! Maar goed, Alan rickman mocht ook nog een stuk lelijker overigens (echt dat vettige haar en echt slecht gekleed kwam niet zo naar boven vond ik). Hoop dat ze dat nu wel echt gaan doen. Vind het wel stom dat mensen vallen over zijn huidskleur? In de theater voorstelling is er toch afgeweken van de film en/of boek, en ook prima uitgepakt toch?
Hagrid vind ik wel goed gecast. Lijkt echt wel een goedzak haha.
Perkamentus dacht ik dat die man veel te jong was maar, hij is al 79 🫣.
Ja dit vond ik inderdaad ook stom, maar toen zag ik een tiktok waarin iemand zei dat dit ook heel kut over kan komen juist doordat snape iemand van kleur is. Vb. Die familie van Lily die niet wil dat ze omgaat met ‘that boy’. Of Neville die bang voor hem is. Dat het allemaal net kut kan overkomen en dat ze dan beter bij een ander personage een persoon van kleur hadden kunnen casten om te voorkomen dat het erop lijkt dat ze snape haten omdat hij poc is.
Beetje vaag uitgelegd, want ik ben even de rest van de voorbeelden vergeten haha
Klopt! Dat las ik ook. Dat je het gehaatte personage van kleur maakt, ipv de geliefde Anderling bijv
Harry: “ik weet zeker dat Snape de steen heeft gestolen!!”
Hermione: “hoezo?”
Harry: “ja gewoon”
Ik zag net op Reddit in een chat: Hagrid has a half brother.
Weet iemand hier iets vanaf???
Eh ja, dat komt gewoon in de boeken voor? Groemp.
Hij zit toch ook gewoon in the order of the phoenix of ben ik gek.
Heb je de boeken wel gelezen
Ook in de films toch? Dat ie Hermelien optilt enz
Omg ik was Groemp helemaal vergeten lang geleden gelezen, wel meerdere keren ook.
Ja die vibe geeft hij gewoon
Ja, maar zie het gewoon ook nog echt niet voor mij. Voor de rest hele goede keuzes, maar snap dit gewoon niet…
Vind dit ook wel weer een boomeropmerking. Er worden maar weinig uiterlijke kenmerken beschreven in de boeken en huidskleur bijna niet. Als de Wemels ineens niet meer roodharig zijn of Cho Chang geen aziatisch uiterlijk zou ik je opmerking snappen, want die worden vrij uitvoerig beschreven in de boeken. Maar dat er in de originele films maar een paar acteurs van kleur in zaten is compleet achterhaald wat mij betreft. Ik vind het goed dat ze juist die aanpassing maken (en ik hoop ook op meer LHBTIQ+ ontwikkelingen!).
Maar Snape wordt toch juist wel een aantal keer beschreven, ik snap wel dat mensen erover vallen. Ik houd er ook niet van als ze dingen veranderen vanuit de boeken. Ik dacht in eerste instantie ook wtf, maar toen ik foto’s van de acteur zag dacht ik wel van okeeee dit zou best eens kunnen werken. Daarnaast speelt het zich af in 1990 UK, dan is het toch ook gewoon realistisch dat het grootste deel blank is.
Klopt, maar zijn huidskleur wordt niet genoemd. Wel lang, vet haar en zijn zwarte gewaad altijd. Daarom kan ik me er niet zo druk om maken, het zijn vooral de mensen die de films hebben gezien en dat in hun hoofd hebben die erg tegensputteren.
Vergeet de grote neus niet
Ja en altijd “pale skin”, maar dat is niet perse wit toch?
Ik heb niks tegen iemand van kleur, maar hij moet wel lelijk zijn
Ach met al die CGI en make-up moeten we maar zien hoe lelijk hij echt wordt komt vast wel goed!
Haha ja moet lukken
Dat is ook zo hoor. Misschien komt het meer door de liefde voor de originele films. We gaan het zien!
Ja das wel belangrijk voor een serie over een kleine tovenaar.
Wit