“Hé, jij studeert toch ...?”

Omdat ik vaak van mensen hoor dat ze op verjaardagen de meest irritante vragen krijgen naar aanleiding van de studie die ze doen, heb ik dit topic gemaakt. Welke vragen krijgen jullie altijd vanwege je studie?

Zelf heb ik dit dus bijna nooit en ben benieuwd hoe dat bij jullie is. En als ik al een vraag krijg en die persoon krijgt niet het antwoord waar hij/zij op hoopte, dan is het vaak “uh ja maar je studeert nog, dus je zal het vast wel niet weten”. Uh ja vraag me dan niks? Of mensen roepen dat al voordat ze hun vraag stellen

2 likes

“Omg wat denk ik nu???!!!???”

21 likes

‘Daar is toch geen werk in???’

Ik vind dat altijd zo’n dooddoener. Is niet jouw probleem xoxoxoxo
En er is wel werk in, meestal is het dan ook van horen zeggen.

7 likes

Mijn ouders hadden altijd op het prikbord een briefje hangen met wat ik studeerde. Zegt genoeg toch? :stuck_out_tongue:

16 likes

“weet jij hoe het juridisch zit met…”
nee

28 likes

‘Zou jij een moordenaar kunnen verdedigen??? Omg dan heb je echt geen geweten’

24 likes

“Wat kun je daarmee doen?”

7 likes

“Vind je het niet zonde dat je daar dan nu niet zoveel mee doet??”

2 likes

“Oh dus jij kan heel goed masseren?”

Omdat ik dingen van spieren weet, wil niet zeggen dat ik ze goed kan masseren, en laat staan dat ik dat bij jou ga doen, doeiiii.

5 likes

Haha ja, sommige mensen hebben echt geen idee dat mijn studie uit meer dan alleen strafrecht bestaat. Blijf me erover verbazen

4 likes

“Ga jij ons land beter besturen dan die zakkenvullers die er nu zitten?!?!?!”

7 likes

Oja hahaha toen ik nog studeerde had ik natuurlijk weleens een feestje met mijn studievereniging en toen zei ik een keer tegen een vriend ‘nee dan kan ik niet, dan heb ik een geschiedenisfeestje’ en die vriend dacht toen dat we dat in een soort middeleeuwen cosplay thema deden. Dat vond ik niet irritant maar heel grappig.

26 likes

Maar waarom heb je dan die studie gedaan???

  • omdat ik weer een leven wilde
    Maar dan had je toch ook schoonmaker of beveiliger kunnen worden??? Dan hoef je toch niet 4 jaar weg te gooien voor een nutteloze studie?
  • omdat ik mezelf anders van kant had gemaakt
    Uhhhh okeeee

Wanneer ik vertel over mijn studie, grafisch vormgeven en waarom ik er niks mee doe. Weet echt niet of ik nog had geleefd als ik niet was aangenomen op die opleiding, zo diep zat ik in de put

Oja en mijn ex was ook een leuke.
“Misschien Kun Je Nog Tips Vragen Aan x! Die Heeft Ook Opleiding Y Gedaan!”

  • nee
    Maar dat zei hij werkelijk bij alles. Als ik bijvoorbeeld (ik noem maar wat) naar Arnhem ging dan ging hij een kennis in Arnhem opbellen Want Gast Wil Een Paar Tips Want Zij Wil Naar Arnhem!

Terwijl dat helemaal niet zo was

1 like

Ik heb het ‘luxeprobleem’ dat mensen denken dat ik heel slim of technisch ingesteld ben omdat ik een studie in de IT doe met robots enzo. 90% van de tijd weet ik niet wat ik aan het doen ben en wat ik wil.

En ouderen zijn vaak niet blij met me want die hebben vaak een aversie tegen alles wat met mijn studie te maken heeft haha. Of ze hebben dan zo’n Black Mirror aflevering of Ex Machina gezien ofzo.

3 likes

Het fenomeen ‘pretstudie’ over universitaire alphastudies vind ik ook zo hatelijk, vooral als het geroeptoeterd wordt door mensen die koketteren met hun gebrek aan opleiding. (niks mis mee als je niet gestudeerd hebt maar hou dan ook je bek, A. N.ann.inga en co.)

Helemaal goed als jij ‘het nut niet inziet’ van zo’n studie, Gerard, en ‘liever nuttig werk doet’, maar wie denk je dat die kranten en tijdschriften volschrijven waar jij elke dag op Facebook boze comments over kan plaatsen? (ik, Gerard, IK)(ok niet in mijn eentje maar je snapt wat ik bedoel)

42 likes

Persoon die ik al jaren niet gesproken heb: ‘Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeey hoe is het zeg vraagje jij studeert toch [taal] ik moet voor mijn werk / studie / hobby tegen morgenvroeg een tekstje vertalen kan jij dat even doen bedankt hééééé doeeeeeiiii’

14 likes

“Oh, dus jij kan ervoor zorgen dat wij minder belasting gaan betalen”

Ja oom Pietje, mensen met enkel loon uit dienstbetrekking kunnen echt minder belasting betalen door een BV op de Caymaneilanden op te richten :joy:

3 likes

“Je studeert rechten? Dus als je klaar bent met je opleiding ben je advocaat?”

7 likes

Toen ik nog grafisch vormgeven studeerde: “zit je dan heel de dag te tekenen op school?”
Ja. 5 dagen per week. Alleen maar.

7 likes

“Huh? Maar heeft muziek dan ook een theoretische kant?”

7 likes