“Hé, jij studeert toch ...?”

Omdat ik vaak van mensen hoor dat ze op verjaardagen de meest irritante vragen krijgen naar aanleiding van de studie die ze doen, heb ik dit topic gemaakt. Welke vragen krijgen jullie altijd vanwege je studie?

Zelf heb ik dit dus bijna nooit en ben benieuwd hoe dat bij jullie is. En als ik al een vraag krijg en die persoon krijgt niet het antwoord waar hij/zij op hoopte, dan is het vaak “uh ja maar je studeert nog, dus je zal het vast wel niet weten”. Uh ja vraag me dan niks? Of mensen roepen dat al voordat ze hun vraag stellen

2 likes

“Omg wat denk ik nu???!!!???”

21 likes

‘Daar is toch geen werk in???’

Ik vind dat altijd zo’n dooddoener. Is niet jouw probleem xoxoxoxo
En er is wel werk in, meestal is het dan ook van horen zeggen.

7 likes

Mijn ouders hadden altijd op het prikbord een briefje hangen met wat ik studeerde. Zegt genoeg toch? :stuck_out_tongue:

16 likes

“weet jij hoe het juridisch zit met…”
nee

28 likes

‘Zou jij een moordenaar kunnen verdedigen??? Omg dan heb je echt geen geweten’

24 likes

“Wat kun je daarmee doen?”

7 likes

“Vind je het niet zonde dat je daar dan nu niet zoveel mee doet??”

2 likes

“Oh dus jij kan heel goed masseren?”

Omdat ik dingen van spieren weet, wil niet zeggen dat ik ze goed kan masseren, en laat staan dat ik dat bij jou ga doen, doeiiii.

5 likes

Haha ja, sommige mensen hebben echt geen idee dat mijn studie uit meer dan alleen strafrecht bestaat. Blijf me erover verbazen

4 likes

“Ga jij ons land beter besturen dan die zakkenvullers die er nu zitten?!?!?!”

7 likes

Oja hahaha toen ik nog studeerde had ik natuurlijk weleens een feestje met mijn studievereniging en toen zei ik een keer tegen een vriend ‘nee dan kan ik niet, dan heb ik een geschiedenisfeestje’ en die vriend dacht toen dat we dat in een soort middeleeuwen cosplay thema deden. Dat vond ik niet irritant maar heel grappig.

26 likes

Maar waarom heb je dan die studie gedaan???

  • omdat ik weer een leven wilde