“Hé, jij studeert toch ...?”

Je studeert sociologie dus je bent vast heel sociaal

15 likes

“Ja jij wordt dus zo’n subsidieslurper/uitkeringstrekker” aldus Gerda wiens eigen kinderen te dom zijn om te poepen, tienermoeder worden of van taakstraf naar taakstraf leven.

8 likes

“Ik heb een probleem met m’n computer, jij studeert toch informatica?” of “Ik wil een nieuwe computer kopen, wat moet ik kopen?”

Wel, ik weet echt bitter weinig van hardware en computers. Ik leer programmeren, dus zo lang je niet wil dat ik een programma voor je schrijf, kan ik je meestal niet helpen :stuck_out_tongue:.

2 likes

Oh mijn god, dat is wel heel erg! Zo zie je maar dat er toch wel heel veel onbegrip heerst over het recht/de wet en wat een rechter/advocaat/OvJ/jurist zoal doet.

1 like

Landbouw?!! Hoe komt iemand hierbij lol

1 like

“Je spreekt toch al Nederlands waarom zou je dat dan gaan studeren?”

Iets in de trant van "het nichtje van de buurman zijn broer en daar de zus van heeft dat ook gestudeerd. En dan soms nog de naam noemen en dan vragen: “Ken je haar?”

“Ik lees in mijn vrije tijd ook graag boeken.”

“Weet jij nog een leuk Nederlands boek want ik wil meer gaan lezen / ik moet nog een cadeautje hebben voor.”
(=> Maar eigenlijk houd ik dus meer van Engelse literatuur. :angry: :angry: :angry: :angry: )

“Wat vond jij van X (aka populair boek dat nu in de bruna in de top 10 staat) ?”

“Jij wilt zeker lerares Nederlands worden?”

“Ken jij boek X die heb ik vroeger gelezen voor mijn leeslijst!”

Eerst vroeger: “Met jou wordt het toch later niks .”
en nu: "Je hebt de universiteit gedaan. Waarom ben je geen dokter geworden? "

5 likes

“Kan je tegen bloed dan?”
Goh nee, eigenlijk niet. :roll_eyes:
Anders had ik deze opleiding niet gekozen joh muts

1 like

Dat is denk ik echt voor iedereen herkenbaar die theater/film/literatuurwetenschap etc heeft gestudeerd. Dat je op basis van een zeer algemene omschrijving (die soms niet eens een echte omschrijving is) altijd direct moet weten over welke titel het gaat.

"Ik ben op zoek naar de naam van een bepaald X. “Een jonge vrouw die een oudere man leert kennen…”

4 likes

Ik studeer zelf geen Rechten maar waar ik me echt mateloos aan kan ergeren is de term “D66-rechters” :expressionless:

3 likes

Nog meer schiet mij te binnen:

“Ik moet binnenkort solliciteren zou je mijn cv en sollicitatiebrief dan kunnen nakijken?”

“Zou je mijn zoon/dochter kunnen helpen met zijn/haar Nederlands ? Dit jaar moet hij/zij namelijk eindexamen doen en hij/zij staat op dit moment een 5.”

"Waarom is het in deze zin “word” en niet “wordt”?

“Vroeger was het pannekoek en niet panneNkoek. Waarom hebben ze dat veranderd?” VROEGER WAS ALLES BETER.

“Die stomme straattaal en inmenging van de Engelse taal!111!!!”
=> IDC. Taal is altijd in ontwikkeling!

“Ik hield vroeger ook van lezen, maar heb tegenwoordig geen tijd om een boek te pakken.”

“Mijn nichtje gaat binnenkort beginnen met afstuderen. Zou jij misschien haar kunnen helpen met haar scriptie?”

Plaag maakt een spelfout. “JE HEBT NEDERLANDS GESTUDEERD IK GA JE NU ONTZETTEND HARD TERUGPAKKEN!11111”

“Wij willen ons (nu nog ongeboren) kind direct Engels leren zodat het een voorsprong heeft blablabla”
=> Je bent geen native speaker dus houdt het maar lekker bij het Nederlands."

Edit: en 1 x iemand die dacht dat je docent Nederlands wordt door de PABO te doen?. HALLO ER ZIJN MEER OPLEIDINGEN WAARMEE JE VOOR DE KLAS MAG STAAN@11!!!

19 likes

“Oh wat leuk, de PABO. De hele dag kleien!”

“De nicht van de buurvrouw van mijn oma gaat een jaar pabo doen om snel haar propedeuse te halen.”

Grmbl

16 likes

Haha of vouwen, mag ook. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Dit, dit allemaal :roll_eyes:

Dit doet mijn hele familie, maar dan met alles wat ik verkeerd zeg/uitspreek/spel/uitreken want JE HEBT TOCH GESTUDEERD? (zij allemaal niet- red.) Het is liefdevol plagen hoor, zo van, jij bent toch zogenaamd zo slim?

7 likes

Oh ja. Heel herkenbaar.

Dus jij kunt goed tekenen?

  • nee
    Waarom doe je dan grafisch vormgeven?
    :roll_eyes:

En op de open dag, ik deed Art & Design, dus vooral conceptueel leren denken en technieken met elkaar combineren in grafisch werk. Er kwamen echt veel mensen naar me toe met dat hun kind prachtig kon tekenen het is echt kunst!

En toen zei ik: Je kind heeft talent, maar die kan zich beter ontwikkelen bij Visualiseren
MAAR HET IS KUNST
WAT JIJ DOET IS GEEN KUNST
MIJN KIND HOORT HIER THUIS

5 likes

Leer je dan alle talen spreken?

2 likes

“Maar wat voor werk doe je dan precies.”

“European wattes? Waarom doe je een studie over die corrupte organisatie?”

9 likes

“Oh dus jij word de nieuwe Piet Paulusma/Erwin Krol?”

4 likes

Ik heb toegepaste biologie gestudeerd en vragen gaan standaard in deze volgorde:
Wat is dat?
Wat kun je ermee?
Doe je er ook iets mee?

Of ze schuiven een vage foto van een dier/plant onder mijn neus ‘WAT IS DIT?!’ euh ja weet ik veel, alsof ik alle soorten uit mijn hoofd ken??

3 likes