“Hé, jij studeert toch ...?”

Hier wordt mijn collega Nederlands dus helemaal gek van, leerlingen die zeggen “maar waarom moet ik les volgu ik kan al Nederlands” :roll_eyes::thinking:

3 likes

Haha voornamelijk veel struggles van mensen die rechten studeren.

Ik ben docent vak. En het gaat meestal zo:
Oh echt? Dat vond ik zooooo saai.
Oh echt? Dat kan ik dus écht niet! Ben je daar goed in?
Oh echt? Was vroeger mijn lievelingsvak.
Oh echt? Ja dat vak heb ik laten vallen hoor.

En van mannen:
Oh, als ik vroeger les had gehad van jou dan …

Newsflash: het boeit me niet of je vroeger wel/niet goed was in m’n vak en of je er wat aan vindt :grinning::grinning::grinning:.

9 likes

‘Wat is de hoofdstad van …?’
‘Waar ligt … in de wereld?’
Jaja joe ik studeer natuurlijk voor wandelende atlas :roll_eyes:

3 likes

“Oooh jij studeert…, daar heb ik nog wel wat over te zeggen!”; lang, zeer persoonlijk levensverhaal waarbij je niet kan inbreken want je hebt de reputatie van de beroepsgroep/studie hoog te houden;p of van die mensen die denken dat mensen in de zorg allemaal zakkenvullers zijn, waarschijnlijk denken ze dat überhaupt over alle mensen die meer dan gemiddeld verdienen.

2 likes

Hij zal hier vast al langsgekomen zijn, maar het eeuwige: ‘Ooooooh dus als ik een advocaat nodig heb, dan kan ik jou bellen’. 1. Ik word geen advocaat 2. Ik word ook geen liefdadigheidsinstelling.

Of
‘Dat is vast saai.’
‘Dus je kijkt de hele dag in je wettenbundel.’
‘Zo, jij bent slim’

7 likes

‘Dus het enige wat je de hele dag doet is een beetje kinderen vermaken en spelletjes met ze spelen?’

3 likes

-‘Vond ik moeilijk op de middelbare hoor’ ok
-‘Oooh dus jij wil gewoon rijk worden, daarom heb je voor deze opleiding gekozen’ nou zou mooi meegenomen zijn tante truus :stuck_out_tongue:
-Iets over atoombommen, nucleaire energie, gifgasaanvallen… want dat is uiteraard het enige waar dit vakgebied over gaat: oorlog, nucleaire wapens en kerncentrales…

2 likes

Mensen die dat zeggen/denken zijn gewoon kut, punt.

4 likes

Hahaha bij mij is het andersom. Mij wordt altijd gevraagd: wat heb je in hemelsnaam gestudeerd dat je nu dit werkt. (Mijn baan is overigens heeel leuk, maar gewoon niet zon duidelijke discipline/ je kan het niet echt studeren)

1 like

Ik studeer nu iets anders maar heb ook politicologie gestudeerd.

“Oh, dus jij gaat de politiek in?” :roll_eyes: :roll_eyes: :roll_eyes:

Wel mooi: Tijdens de introductieweek was ik in de nachtbus met een jongen aan het praten. Hij zei dat ook en toen riep ik iets te hard “NEE IK GA NOOIT DE POLITIEK IN!”. Toen kwam er een andere jongen naar me toe gelopen vanuit achterin de bus die zei: “Oh, dus jij gaat ook politicologie studeren?” Die jongen werd een goede vriend haha.

32 likes

Ben wel heel benieuwd wat je dan doet!

Ik wil het niet helemaal prijsgeven, maar ik werk op de universiteit als UD (onderzoeker en docent), en geef les aan mensen die een andere studie doen die ik heb gedaan :slight_smile:

1 like

Zelfs als je wel strafrecht studeert of strafrechtadvocaat bent is die vraag vervelend, alleen al omdat hij tot in den treure gesteld wordt

3 likes

Oh heb jij communicatie gestudeerd?? Zeg eens wat dan!

7 likes

Als je geen native speaker bent of de taal écht op het niveau van een native speaker beheerst dan is het onverstandig. Het is heel belangrijk dat een kind iets direct goed aangeleerd krijgt in plaats dat een hoogopgeleide ouder die denkt een goed woordje Engels te spreken het matig doet. Je doet daar je kind geen voordeel mee.

15 likes

Het begint met
':face_with_raised_eyebrow:
‘wat is dat?’
‘oke en wat kan je daarmee worden?’
‘nee welk beroep leer je?’
En dan knikken ze een beetje. Of ze gaan mij dingen vragen zoals ‘wat vind je van moslims’,
‘waarom komen er allemaal vluchtelingen naar Nederland?’. Vaak bevalt het antwoord ze niet en willen ze vooral zelf er wat over kwijt.

Al zijn de meeste reacties wel positief en geïnteresseerd. Maar veel mensen kennen de studie niet.

5 likes

Hoi mijn vriend wil weer even meedoen (maar niet zelf een acount maken)

“Zeg maar dat ze bij mij altijd zeggen: “oh, dus je valt op mannen?”” (Verpleegkunde)

22 likes

Van die opmerkingen en aannames hebben mensen ook zoveel over beroepen. Niet alleen over studies bedoel ik dan. Wat ik wel heb geleerd is dat je eigenlijk een half jaar in iemands schoenen moet lopen om te weten hoe het echt is.
En dat veel mensen iets doen wat redelijkerwijs bij ze past. Wat voor mij natuurlijk gaat op mijn werk en er daardoor misschien easy uitziet, hoeft voor een ander totaal niet zo te zijn.

Qua beroep krijg ik natuurlijk altijd de: “oh wat heerlijk, zoveel vakantie!” Of een negatievere versie: “Heb jij nou alweeeeer vakantie? Tjonge jonge…”

3 likes

Saab83, maak nou alsjeblieft een account aan. Het is hier gezellig!

4 likes

“Oh, dus jij bent ontwerper? Kun je mij dan even komen helpen met mijn antivirus, want jij hebt verstand van computers…”

3 likes