Heb jij een hobby?

Ik ben op zoek naar wat hobby inspiratie. Ik heb altijd een hele drukke baan gehad waarbij ik 's avonds moe thuis kwam en bijna meteen naar bed ging. Maar nu van baan veranderd en ik merk ik dat ik me nu 's avonds best vaak verveel. Wat doen jullie 's avonds als je thuis komt van werk en in het weekend? Hobby’s?

1 like

Nee, heb ik niet.
Is ook Mn minst favoriete vraag op een date of sollicitatiegesprek, voel me dan meteen zo oninteressant.

24 likes

Ik ben mezelf piano aan t leren spelen en ik probeer meer te lezen (maar dat lukt niet heel geweldig). Ik speel ook wel videospelletjes.
Allemaal niet echt heel erg bijzonder en ik spendeer er heel weinig tijd aan, zit toch meestal gewoon achter de laptop als ik thuis ben om compleet nutteloze feitjes op te zoeken.

4 likes

Sporten, zowel na het werk doordeweeks als in het weekend.
Mag netflixen een hobby zijn?

1 like

Ik vind het ook een stomme vraag en ik vind het zelfs een stom woord. Hobby. Maar ik merk dat ik behoefte heb aan iets anders dan dat eeuwige genetflix op een doordeweekse avond. Lijkt me zo leuk een dingetje te doen te hebben waar je gelukkig van word. Waar je helemaal in op kan gaan. Sterrenkijken of verhalen schrijven ofzo. Maar ik heb nog niet datgene gevonden waar ik écht blij van word.

4 likes

Zelf als je wel hobby’s hebt is dit een stomme vraag

3 likes

Ik vind het ook een stomme vraag, maar ook meer omdat mijn ‘hobby’ meer een levensstijl is. Als ik dan enthousiast antwoord geef op die vraag zie ik de denkbeeldige ogen al rollen :cry:

1 like

En dat is?

Misschien kan je leren tekenen? (Maakt niet uit of je er niet goed in bent wie niet oefent wordt ook niet beter!!)

Nee. Tenzij uitgaan, shoppen, bordspellen spelen en Netflix kijken ook onder hobby valt.

2 likes

Graffiti

:joy:

7 likes

Ah dat wist ik! Is toch vet!

Best wel veel eigenlijk! Haken, borduren, piano spelen, fotograferen (en concepten voor shoots uitdenken), zines maken, make-up zou ik ook wel als hobby zien (doe soms nog hele uitgebreide looks voor ik naar bed ga) en aquarellen. En ik wil beter leren naaien, en leren bloemschikken, en zilversmeden wil ik eigenlijk ook een cursus oid voor doen.
Edit: en koken! Ben rustig een volledig weekend bezig voor een uitgebreide maaltijd

10 likes

Ik ook best wel wat. Schilderen, tekenen, koken, sporten en fotograferen. Op zijn tijd lees ik nog eens wat. En Netflix natuurlijk

2 likes

Ik vind dit altijd zo’n lastige vraag, omdat ik bang ben dat er een ‘standaard’ antwoord verwacht wordt, zoals een sport/ creatieve hobby.

In ieder geval ben ik gek op alles wat met beauty te maken heeft en vind ik alles met politiek en nieuwe kennis opdoen ook erg leuk. Als ik me iets afvraag ben ik zo een hele avond Wikipedia aan het doorspitten :see_no_evil:

Edit: En ik zie dat netflix ook telt :sunglasses:

3 likes

Ik doe echt niks. Zelfs series kijken heb ik de laatste tijd geen zin in. Leuke dingen doen met vriendinnen en domme filmpjes kijken op YouTube, telt dat ook?

6 likes

Computeren :tipping_hand_woman:t3:

(zetten jullie dit ook altijd in vriendenboekjes?)

6 likes

Alles wat je leuk vind om in je vrije tijd te doen is een hobby wat mij betreft hoor!

1 like

Het enige wat ik savonds na werk doe is tv kijken of sporten. Sporten vind ik wel leuk, maar is ook wel meer een verplichting dan een hobby

1 like

Fotografie, grafische vormgeving en hardlopen

2 likes