Heb jij een hobby?

Telt slapen ook? Ik ben er namelijk ook heel erg goed in hehe.

9 likes

Sporten, lezen, koken.

2 likes

Dit is ook mijn favo hobby. Heb er ook wel echt talent voor.

1 like

Eten, fotograferen, filmen, illustraties maken, boeken vormgeven van mijn vakanties (incl. leuke quotes, weetjes van een land, zelfgemaakte illustraties en eigen foto’s), met mijn hond spelen, nieuwe muziek/liedjes zoeken.
En ik heb een oude mondharmonica van mijn vader en ga een poging doen om dat onder de knie te krijgen.

3 likes

Oh ik ben hoepelen (hoopdance) helemaal vergeten zie ik! Terwijl ik dat misschien wel de leukste vind. Ik ben nooit heel sportief geweest maar hoopdance vind ik echt fantastisch. Veel trucjes zijn ook redelijk snel aan te leren, dat werkt heel motiverend. Je kan het ook zo danserig of juist zo technisch maken als je wil, ben er echt heel enthousiast over! (En in het rijtje sportief wil ik ook gaan paalfitnessen als mijn gezondheid weer wat beter gaat, maar dat is nu dus nog geen hobby)

2 likes

Mijn hobby is lezen maar sinds mijn vriend zei dat lezen gewoon tv kijken is zonder tv voelt het meer als nutteloos netflixen

4 likes

Iedereen mag mee doen in het Omatopic!! Way back heb ik het ooit aangemaakt en ik verwachte 0 interesse en er kwamen ook veel flauwe reacties op. Je bent superwelkom!

Mijn hobby’s zijn dus vanalles met wol: haken, breien, weven. Verder yoga, lezen, tekenen en ik besteed veel tijd aan lezen/workshops over dingen die ik kan doen om mijn voetafdruk te verkleinen.

3 likes

Heel belangrijk is dat!

1 like

Doen! Ik heb een vriendin van me ook al om :grin: Je bent alleen wel de eerste keer een paar tientjes kwijt aan een hoepel, met een hoepel van de speelgoedwinkel red je het niet want die zijn veel te klein. Als je het serieus overweegt raad ik dehoepelwinkel aan, en dan de beginnershoepels (25mm hdpe). Die zijn goed getaped en wat zwaarder, maakt het een stuk makkelijker in het begin. En geen fitnesshoepel! Dat is vragen om
blessures. Wat betreft diameter wil je een hoepel die vanaf de grond tot je navel komt. Als je toevallig in Utrecht woont kan je ook een keer een hoepel van me lenen om te kijken of je het wat vindt, en als je nog dingen wil weten mag je altijd pb’en :blush:

5 likes

Zo’n irritante vraag, geeft me het gevoel dat ik saai ben, terwijl ik toch echt wel veel leuke dingen doe :stuck_out_tongue:. Ik heb alleen geen vaste hobby’s.

Reizen is mijn passie, maar dat is niet iets wat je 's avonds doet, haha. Ik ga ook graag naar musea of tentoonstellingen, dansvoorstellingen of musicals. Lezen is in principe ook een grote hobby, maar daar kom ik amper toe (en dan krijg je meteen de vraag “wat is het boek dat je laatst gelezen hebt?”, geen idee, haha). Sporten is ook 1 van mijn hobby’s, maar welke sport dat is, verandert continu. Ik denk erover om me voor de winter in te schrijven voor skilessen. Ik volg als hobby 2 vakken van een sociale studierichting. Maar meestal zit ik 's avonds nog nuttige dingen te doen of te internetten.

2 likes

Dat is ech nie waar :rage: Lezen is veel leuker en beter voor je ontwikkeling en schermloos en papier voelt en ruikt lekker en het prikkelt je fantasie en het kan altijd en overal

Mijn hobby’s zijn
lezen

fitness
kleurplaten inkleuren
handletteren
bullet journallen
leren
tuinieren
bordspellen
risotto maken

13 likes

Ik heb een groot aquarium met tropische vissen waar ik een paar uur per week mee bezig ben (water verversen, planten snoeien, schoonmaken). En ‘s avonds geef ik ze eten en kijk ik naar m’n mooie vissen. Klinkt heel suf maar ik vind m’n hobby heerlijk!

18 likes

Nu ik er over nadenk is lezen ook wel een hobby en hoe kon ik nou salsa dansen vergeten? :scream: ik denk nooit eigenlijk in termen van hobby’s, vond het daarom moeilijk om op te noemen ofzo

2 likes

Ik speel toneel :grin: vind ik ook altijd een beetje suf om ‘toe te geven’ ofzo tijdens een kennismakingsgesprek

Verder yoga en lezen, vooral

4 likes

Wat ik veel doe: lezen, Netflixen, bordspellen, (stijl)dansen en bezig zijn met vrijwillige functies (gaat vooral om coördineren, schrijven en redigeren)

Sportieve dingen die ik vaak doe: hardlopen, yoga, pilates en trainen voor stijldanswedstrijden.

Minder vaak: hoelahoepen (net als @Dazed!) of creatieve dingen als tekenen, waterverven, origami.

Nieuwste ding: stenografie leren, haha.

4 likes

Wat leuk dat jij ook hoepelt! Ik ken verder niemand die het doet, behalve wat mensen die ik tijdens een hoop jam heb ontmoet, maar die wonen allemaal ver weg en ik heb ze maar 1 keer gezien dus die spreek ik verder ook niet :no_mouth:

1 like

Ik speel ondertussen al 20 jaar piccolo bij een muziekkorps. Heerlijk tijdrovende hobby. Naast repeteren treden we veel op in NL en hebben leuke tripjes in Europa.

7 likes

Gamen en dan vooral gta

3 likes

Ik vind boeken lezen erg leuk! Al duurt het waarschijnlijk wel even voordat je weet welke genres je leuk vindt.

Ik ga ook een paar keer per week sporten (hardlopen en yoga of een andere groepsles bij de sportschool). Yoga kun je ook makkelijk thuis doen als geen zin hebt om de deur uit te gaan!

Verder vind ik foto’s maken ook erg leuk en ontspannend. Ik probeer mezelf ook een beetje te leren tekenen, maar ik merk dat ik daar geen puf voor heb als ik een beetje moe ben.

4 likes

Bij mij wisselen mijn hobby’s van tijd tot tijd omdat ik overal snel op uit gekeken ben. Alles gaat in fases haha. Ik was in de zomer veel aan het haken, afgelopen tijd heb ik veel gelezen en nu ben ik van plan het tekenen/schilderen weer op te pakken. Ik teken dan wel altijd iets na, want zo goed kan ik het niet. Althans, zo uit de losse pols vind ik altijd lastig

2 likes