Heb jij een hobby?

Oh en ik ben weer begonnen met kleuren. Doe aan puzzelen, heb Lego ontdekt, wil misschien beginnen met gamen (GTA) en ben druk aan het bakken en koken. Verder veel wandelen, fietsen en (video)bellen. lezen, schrijven (brieven en verhalen) en collages maken/knutselen… opzich is er echt genoeg te verzinnen. Werk ook nog in de tuin. :slight_smile:

1 like

Ik vind de definitje van een hobby altijd lastig. Weet niet goed of de volgende dingen echt een hobby zijn maar: boksen&yoga (en skaten heb ik nu in deze tijd opgepakt, zo leuk weer!), lezen, interieur en hier mee bezig zijn (o.a. zelf dingen maken, verbouwen e.d. eigenlijk altijd wel met een project bezig in huis), tuinieren.

Ik wil heel graag gaan fietsen, wielrennen of mountainbiken, maar niet alleen haha dus ben nog mijn vriend aan het overhalen. Wil op relatief korte termijn ook motorrijbewijs halen en als ik/we voldoende gespaard hebben, een camperbus kopen en verbouwen. Dat worden ook hobby"s denk ik :hugs:

2 likes

Ik ben begonnen met hoepelen! Oefen nu allerlei dingen zoals hoepelen op de schouders, benen, borst en handen. Heb helaas geen tuin, maar ga binnenkort een weekje weg en wil dan buiten het gooiwerk gaan oefenen.

3 likes

Ik ben ook begonnen met wielrennen! Vorige week een fiets gekocht, en inmiddels al zes tochtjes gemaakt, vind het echt fantastich. Ontdek zoveel mooie plekken in de provincie, en het is heerlijk om buiten in de zon te zijn. Vind het fijn dat ik eindelijk een sport heb gevonden die ik daadwerkelijk leuk vind.

2 likes

Ook ik ben begonnen met hoepelen en doe een poging Spaans leren via Duolingo. Speel veel spelletjes in deze tijd (bord- en kaartspellen).

Verder loop ik graag hard maar dat deed ik ook al voor Corona. ‘Normaal’ zou ik uit eten gaan/op terras zitten ook wel als hobby beschouwen, dat vul ik nu in door bij restaurants een alsnog een menu te bestellen.

En vind handlettering en bakken leuk om te doen, maar doe het te weinig om het echt een hobby te noemen.

3 likes

Help, ik zoek een hobby. Ik werk al jaren heel erg veel maar ben vanaf augustus eerst een maand 2 dagen per week vrij en daarna vanaf september 1 dag per week. Wat moet ik met al die vrije tijd?! Kom maar op met al die tips, haha.

  • De bieb bezoeken en een selectie leuke boeken meenemen
  • Leren handwerken; haken / borduren / breien / naaien etc. Er staat veel leuks in het Omatopic.
  • (Koekjes) bakken; er staat veel leuks in het baktopic.
  • Een stad bezoeken in NL die je nog niet kent
  • Fotoboeken maken bij Albelli van al je foto’s
  • Een nieuwe taal leren via Duolingo
  • Films of series kijken via Netflix
  • Wandelen
  • Geocachen
  • Een meubel een make-over geven
3 likes

Als je een laptop of pc hebt waarop je iets wilt doen kun je misschien 3D modellen proberen te maken! Het programma Blender is gratis en er zijn super veel goede tutorials van

Leuk, goed idee! Ik ben voor mijn werk veel bezig geweest met 3D maar nog nooit geprobeerd om zelf te maken. @FrauHelga ook bedankt voor de tips!

  • Gamen
  • Nieuwe taal leren
  • Honden uitlaten/wandelen
  • Blog beginnen
  • Nieuwe keuken leren koken
  • Boek schrijven
  • Iets doen wat je als kind altijd al wilde doen maar nooit hebt gedaan
  • Scene uit een film naspelen/nadoen
  • Spullen in huis uitzoeken en opruimen
  • Toerist in eigen omgeving spelen
  • Skeeleren
  • Fietsen volgens die groene bordjes
  • Zwemmen of een andere sport op je vrije dag inplannen
  • Lezen
  • Naar de bioscoop
  • Ontbijten/lunchen bij een tentje in de buurt en dan relaxt een tijdschrift/boek erbij lezen en dat wekelijkse of om de week ofzo doen
  • Kleuren/knutselen
  • Zeep leren maken of andere beauty dingen zelf maken
  • Kringloopwinkels bezoeken
  • Postzegels of iets soortgelijks verzamelen
  • Speelgoed reapreren (zoals die Polly pocket dingen)

Niet allemaal echt hobby dingen, meer eigenlijk gewoon vakantie dingen doen gemixt met je dagelijkse leven :grinning:

4 likes

Puzzelen? Bijv legpuzzels of juist sudoku-achtige puzzels

2 likes

Ik verwijs je graag door naar het omatopic :stuck_out_tongue:
Maar moet je ding zijn I guess

4 likes

Haken of bakken?

1 like

Of knutselen van kaarten/scrapbook/fotoalbum zoiets. Een muziek album opzetten en echt naar de tekst luisteren kan ook fijn zijn. Verhalen/gedichten /brieven /kaartjes wat dan ook schrijven.

1 like

Geen idee of het iets is dat je leuk zou vinden maar Lego helpt bij mij heel erg. Vind het echt super rustgevend en ook nog wel leuk omdat er ook veel sets zijn van series/films dus niet een random brandweerwagen ofzo

3 likes

Een nieuwe taal leren via duolingo, instrument leren bespelen, handwerken, kaarten maken, oude foto’s selecteren en er fotoalbums van maken, sieraden maken, moodboards maken, playlist met je favoriete nummers per jaar maken en luisteren, dagboek schrijven, kruiswoordpuzzels, pilates oid doen via youtube, schilderen op canvas, mediteren/ headspace

4 likes

Tekenen/schetsen vond ik echt rustgevend! Aan de hand van een plaatje of tutorials. En dan niet verwachten dat het meteen picasso is (wat ik vaak wel doe). Maar vooral na een tijdje boekte ik wel echt vooruitgang en dat was leuk om te zien. Nu heb ik zelf bewerkingsprogramma’s van adobe en ben ik ze aan het digitaliseren.

Muziek maken. maar dat moet je denk wel echt liggen. Ik heb toevallig vorige week mijn keyboard omgeruild voor een piano, ook te leren aan de hand van tutorials / online cursussen via vakantieveiling of groupon of iets.

Er liggen voor mij ook nog dikke garen klaar voor als ik besluit het breien weer eens op te pakken.
Ik wil een sprei voor op m’n bed breien, of een kussensloop hoes. Maar dit is voor mij zolang geleden dat ik weer even moet uitvinden hoe dat ook alweer moest.

En als het me teveel wordt schrijf ik idd een dagboek, zoals een voorstel van @anon42887991 en als ik die van 2020 terug lees staan er hele grote frustraties in waarbij ik sommige blz heb onder gekalkt maar who cares.

Maar dit zijn vooral dingen die mij helpen / ik fijn vind om te doen. Het zijn iig ideeën.

3 likes

Ik vind breien heel fijn om mijn handen bezig te houden!

1 like

Is er toevallig iemand hier die thuis een elektrische draaischijf heeft staan? (Ik overweeg dat dus heb wat vragen)

2 likes

Mag ik vragen hoe het gegaan is? Kwam hier namelijk precies om jouw vraag te stellen. Ben heel benieuwd of het borduren iets was (ben zelf denk ik wat te snel gefrustreerd voor zoiets) en of je nog andere tips hebt?

1 like