Heb jij een hobby?

Is het ook! En dat inderdaad! Gewoon begonnen om m’n middel en toen op YouTube trucjes opgezocht en die gaan leren. Inmiddels volg ik ook veel hoopers op Instagram bijvoorbeeld, en de filmpjes van wat ik tof vind sla ik op en ga ik dan bestuderen, haha. Maar met YT kom je een heel eind :grin:

Ik voel een nieuwe hobby voor 2019 aankomen😎
Nu heb ik net op de website die je tipte gekeken en denk je dat 500gram en een diameter van 95cm goed zijn om te beginnen? (Wordt de hoepel opgevouwen verzonden?:p)

1 like

Nicee! Ik ga er ook ééntje kopen. Bedankt voor het inspireren!

3 likes

Ah zo leuk! Zou inderdaad voor een 25mm hdpe gaan, dat is inderdaad 500g ongeveer. Denk dat 95 wel goed is maar als je het zeker wilt weten kun je uitgaan van de afstand tussen je navel en de grond als je staat, dan zit je sowieso goed! En hij wordt inderdaad ‘opgevouwen’ verzonden, soort van in elkaar gedraaid, maar het is nog steeds wel een aardig pakket. Ah ik word er helemaal plaatsvervangend enthousiast van haha! Mocht je nog iets willen weten of tips willen ofzo mag je altijd pb’en :grin:

Edit: @Cajun-moon aah leuk, bovenstaande geldt ook voor jou uiteraard haha :blush:

Super leuk om hier een beetje inspiratie op te doen! Aquarellen doe ik veel, spelletjes spelen en in het algemeen een beetje knutselen. Sinds vorige week begonnen met een naaicursus! En wat ik nog graag zou doen is punch needling en borduren!

1 like

Haha ja top! Vind ik heel fijn om te weten, want het zegt me 10x niks. :stuck_out_tongue:
Inderdaad een nieuwe hobby voor 2019!

1 like

Mijn grootse hobby is luieren, vind het heerlijk om op de bank te hangen met Netflix haha. Daarnaast heb ik ook een paard, waar ik dus ook veel tijd aan kwijt ben door de verzorging en het rijden. Zeg alleen nooit zo graag dat mijn paard mijn hobby is, want de meeste mensen vinden paardenmeisjes stom haha.

Borduren is zo leuk en ontspannend! En heel makkelijk om mee te beginnen/te leren :blush:

1 like

Hoepelen, geen hoopdance maar lekker hersenloos om m’n middel. Trampoline springen, ook niks bijzonders eigenlijk maar ook fijn om te bewegen en ik kan het combineren met een andere hobby: lezen, in dit geval luisteren via storytel.

En m’n meest recente hobby: ukelele leren spelen.

1 like

Even een up voor dit topic omdat ik verhuisd ben naar een nieuwe stad en wel tijd heb voor een nieuwe hobby (maar weet nog niet zo goed wat).

Wat ik gedaan heb/doe:

  • cursus keramiek
  • handlettering (maar ben daar alweer een beetje klaar mee)
  • borduren (op een blauwe maandag)
  • surfen (maar dat kan helaas niet altijd)
  • verven (af en toe, voor de lol)
  • sieraden maken (maar ik zoek nog een goede kralenwinkel in Antwerpen!)

Het lijkt me wel leuk om te leren weven. En m’n vriend had het over een workshop brood bakken, als iemand daar een goed adresje over heeft?

En ik moet m’n Frans gaan oppakken maar dat vind ik minder leuk.

Ik ben ook een beetje aan het zoeken naar een nieuwe hobby. Lezen is altijd mijn hobby geweest en doe ik heel graag, maar soms heb ik gewoon zin in iets anders of zit mijn hoofd vol en raak ik teveel afgeleid. Koken en bakken (en eten) vind ik leuk, maar aangezien sporten absoluut niet mijn hobby is kan ik niet te al vaak lekkere dingen bakken.

Mijn probleem is dat ik veel te veel tijd besteed aan het kijken van Youtube filmpjes of online (window) shoppen. Voelt daarna echt als verspilde tijd. Ik wil vaker mijn telefoon en laptop wegleggen en wat creatievers doen. Een sjaal breien lijkt me perfect voor de herfst, maar misschien nog wat moeilijk haha. Zag in ieder geval al leuke dingen voorbij komen hier.

Ik sport sinds een paar maanden en vind het echt leuk. Er is een vast groepje van mensen die ik vaak terugzie en de sfeer is heel relaxed. Ik ga meestal drie keer per week, soms meer, soms minder, maar het helpt me echt met ontspannen en ik merk dat mijn lichaam sterker wordt.
Omdat ik daarvoor amper sportte ben ik nog niet echt afgevallen omdat ik veel spiermassa heb bijgemaakt, maar ik voel me wel beter.
Verder lees ik veel en kijk ik veel series.

3 likes

Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die nieuwe hobby’s hebben ontdekt tijdens deze periode en zo ja, wat? Was ik wel benieuwd naar.

Ik ga zelf meer wandelen dan vroeger (nu bijna dagelijks), ik bak meer en ik sport meer thuis (yoga en work-outs), maar ik zoek toch nog een extra bezigheid voor in het weekend waar je meerdere uren na elkaar kan aan spenderen.

Ik ben begonnen met borduren en ik vind het erg leuk!

4 likes

Hier ook, ben dol op mn onderwatertuin


Oke, mn onderwater tuin moet nodig weer eens gesnoeid worden

2 likes

Zelf kaarten maken klinkt leuk! Gebruik je een site/video als voorbeeld om die 3D vormpjes uit te knippen?

Ik ben op zoek naar een hobby waar ik in contact kom met andere mensen (niet de meest geschikte tijd, i know, zou ook pas zijn voor als deze hele situatie terug iets normaliseert).
Ik heb weinig vrienden, voel me vaak eenzaam en wil daar graag verandering in brengen.

Ik ben begonnen met wielrennen! Dat stond sowieso voor dit voorjaar op de planning, maar denk dat het door Corona wel versneld is omdat de weekenden verder leeg zijn. Ik vind het super leuk, zo’n (mid)dagje fietsen zorgt bij mij echt voor vakantiegevoel.

Daarnaast heb ik een oude hobby opnieuw opgepakt: sieraden maken. Vind het een fijne creatieve uitlaatklep maar soms is het ook gewoon lekker hersenloos kralen rijgen. Ook leuk om te doen tijdens lange saaie calls.

En ik ben een cursus digitaal tekenen begonnen. Ook super leuk! Was m’n voornemen voor 2020 maar door Corona heb ik er echt tijd voor.

4 likes

Dat is niet echt fijn, snap dat je daar verandering in wilt brengen. misschien dat je voor nu iets hebt aan onderstaande? Met een app contact leggen met mensen over de hele wereld volgens hetzelfde principe als penvriendinnen.

Edit: misschien zit je er wel helemaal niet op te wachten maar ben je bekend met de luisterlijn? Die kan je dag en nacht bellen voor een (goed) gesprek.

https://www.deluisterlijn.nl/

1 like

Oh en ik ben weer begonnen met kleuren. Doe aan puzzelen, heb Lego ontdekt, wil misschien beginnen met gamen (GTA) en ben druk aan het bakken en koken. Verder veel wandelen, fietsen en (video)bellen. lezen, schrijven (brieven en verhalen) en collages maken/knutselen… opzich is er echt genoeg te verzinnen. Werk ook nog in de tuin. :slight_smile:

1 like