Heb jij een hobby?

Hardlopen, maar helaas staat deze hobby al een tijdje op een laag pitje ivm blessure.
Dus nu is mijn nieuwe hobby de sportschool.
En ik hou ook echt van lezen maar daar maak ik echt te weinig tijd voor.

1 like

Reizen en eten, ook makkelijk te combineren

3 likes

Ik heb SFX make-up nog niet voorbij zien komen, dat is echt mijn grootste hobby en het is echt veel makkelijker en goedkoper dan je denkt, enige nadeel is alleen dat je al gauw anderhalf uur verder bent en niet tussendoor kan denken “ach ik laat het zitten, de rest doe ik morgen wel” haha. Verder doe ik veel met mn hond en ben ik net begonnen met fotografie.

7 likes

Sporten, koken, tekenen/handletteren, fotografie en telt gewoon lekker op de bank series kijken ook als hobby? Want daar zit best wat vrije tijd in :grimacing:

1 like

Yoga, fitness, lezen, koken en bakken, fotografie, bloggen
 Ik vermaak me altijd wel eigenlijk. Nooit genoeg uren in de dag om alles te doen wat ik leuk vind.

2 likes

Ik dacht echt ‘huh, tijdens veel confituur?’ mijn hersens zijn traag

3 likes

Ik heb hier hardop om moeten lachen

1 like

Mooi hoor! Hoe lang heb je er over gedaan dat allemaal bij elkaar te krijgen?

Thanks! Inmiddels ben ik bezig met een nieuw aquarium op te starten, maar om het zo als op de foto te krijgen duurt denk ik wel een jaar. Niet alle planten slaan aan, gaan dood of vind ik toch niet mooi. En een aquarium heeft wel een jaar nodig om te ‘rijpen’ zeg maar en alle bacteriĂ«n in balans zijn

2 likes

Zeker, maar op de 1 of andere manier ontstaat er kortsluiting bij die mensen omdat ze het totaal niet verwachten. En zodra ik erover vertel als ze erom vragen, dan ben ik raar en vreemd en stop maar het is genoeg zo. Terwijl ik al kort van stof ben (ik weet dat ik kan doordraven dus hou het bescheiden ).

Veel mensen weten niet precies wat het inhoudt, dus bij vreemden zeg ik altijd ‘Street art’ of ‘straatkunst’, ook al zijn dat 2 verschillende dingen. Dus dan zijn de reacties al positiever. Maar ik denk ook dat mensen zich niet voor kunnen stellen dat iemand reist voor zijn hobby, aangezien 99% van de hobby’s zich thuis of in de buurt afspelen (ik kan behalve reizen eigenlijk niks bedenken buiten andere onconventionele hobby’s om? ). Reizen is een belangrijk onderdeel van graffiti, want in hoe meer landen je mensen kent en hebt geverfd, hoe populairder je bent.

2 likes

Gamen, series kijken, kalligrafie, tekenen, 3D modelleren, pixel art. Kan normaal nooit op iets komen als iemand om hobbies vraagt maar eigenlijk is het best veel :grin:

1 like

Ik ben sinds kort weer gaan wielrennen!

Ga in 2019 voor Plan Nederland in Malawi fietsen en ben dus in training. Maakt het gelijk een mooi antwoord op een sollicitatie.

Wat ik altijd leuk vind als je in een sollicitatiegesprek (ik neem ze met enige regelmaat af) vraagt naar iemands hobby’s of passies is de twinkeling in hun ogen als ze vertellen dat ze trots zijn op een prestatie of ergens heel erg gelukkig van worden. Veel belangrijker dan wat de hobby zelf is.

Als ze je niet aannemen als je van ‘kantklossen’ of ‘voetbalplaatjes verzamelen’ houdt moet je er denk ik ook niet willen werken - zo oordelend.
Of is dat dan weer te kort door de bocht?

4 likes

Vind deze vraag altijd zo stom om te beantwoorden want dan voel ik me zo saai als ik antwoord :sweat_smile: Mijn hobby’s zijn tekenen, lezen, fotograferen en puzzelen.

1 like

Koken en eten. Vind het leuk om zoveel mogelijk verschillende smaken te proberen: van keukens, tot snacks tot alles eigenlijk. Van junkfood tot Michelin.

Wil graag zelf ook beter leren koken en bakken. Mijn droomhobby zou nog tekenen zijn, maar ik heb geen talent. Lezen zou ik vaker mogen doen.

O, en ik houd ontzettend van woordgrappen.

6 likes

Ik ben begonnen met naaien, vind dat echt héél leuk om te doen! Daarnaast rij ik paard, probeer ik yoga te doen en brei ik. Vind het zelf altijd héél tof als ik dingen maak die ik zelf kan dragen :hugs:

2 likes

Ik ben sinds kort begonnen met haken. Wil nog niet zo heel goed. Maar wel een fijn tijdverdrijf. Bijkomend voordeel vreet minder omdat ik er zo mee bezig ben. Lezen, Netflix en koken.
Zou nog graag willen leren schilderen en piano leren spelen.

1 like

Vanaf 12 seconden :joy: moet hier altijd aan denken aan mensen naar je hobby’s vragen.

3 likes

Die hele reclame blijft mooi :joy: ik hoor dat grapje ook echt nog vaak, misschien ben jij wel het laatste stukje.

1 like

Ik ben op zoek naar een nieuwe hobby, zou graag een cursus (vanuit huis) willen doen om weer iets nieuws te leren. Maar weet niet zo goed wat, lijkt me bijvoorbeeld wel tof om een site te maken maar zou niet weten wat voor site haha.
Of een nieuwe taal te leren .
Zijn er mensen die ervaring hebben met online cursussen, en zo ja wat dan en via wat? Ben heel benieuwd.

Verder zijn mijn hobby’s lezen, borrelen en sporten; teamsport en af en toe groepslessen, maar nu even niet ivm blessure. Voor lezen moet ik echt rust in mijn hoofd hebben en heb dat nu even niet. Dus voel me op dit moment een beetje hobby-loos.

Ik vind dit echt als een superleuke hobby klinken!
Hoe heb je het geleerd? Beetje zelf thuis oefenen met wat filmpjes van YouTube?

2 likes