IEDEREEN NAAR HUIS!
Elise gaat wel echt lekker, de finale kan ook eigenlijk niet anders dan tussen haar en Kim gaan
Het niveau is dit jaar wel echt bedroevend
Kunnen @George en @DrWrenKingston zich aub opgeven voor een volgend seizoen. Want ik kan niet nĂłg een seizoen hatewatchen.
Waarom is alleen haar kant relevant?
Los van of het verhaal van de andere kant relevant is of niet. Seksueel overschrijdend gedrag is zelden te bewijzen. Het is vaak het woord van de een tegen die van de ander. Dat heeft lange tijd de dader vrij spel gegeven, maar na het zoveelste me too-schandaal, beseffen de meeste mensen gelukkig dat de slachtoffer steun en erkenning verdienen en niet dat hun ervaring zo maar wordt afgedaan als âonbewijsbaar, dus niet gebeurdâ.
Duidelijk in deze zaak is dat Mercedes het onderspit heeft gedolven, zowel zakelijk (bedrijf kwijt) als persoonlijk (zus kiest niet haar kant). En er zal vast meer zijn in het verhaal, maar daar gaan wij nooit achter komen.
Helemaal mee eens. En voor de duidelijkheid: aangeven dat het interessant zou zijn om de andere kant te horen betekent niet automatisch dat haar kant âonbewijsbaar, dus niet gebeurdâ is.
Maar het lijkt me goed om niet te conclusies te trekken, op basis van de verklaring van 1 persoon. De meeste conflicten zijn veel ingewikkelder dan dat. (en nogmaals, dat zegt dus niet dat ik haar claims in twijfel trek - alleen dat het niet een volledig verhaal is).
Nou ja, als er sprake is van seksueel grensoverschrijdend gedrag dan maakt het eigenlijk geen zak uit wat het volledige verhaal is. Dat is namelijk in geen enkele situatie, ook niet als het âingewikkeld isâ, aanvaardbaar gedrag
Nu klinkt het alsof âseksueel grensoverschrijdend gedragâ je vervolgens een vrijbrief geeft voor de verdere afhandeling van een zakelijk conflict?
Natuurlijk is het niet aanvaardbaar. Zegt ook niemand.
âSamenwerken onmogelijkâ
Volgens haar zus Melissa Ravestein en compagnon Haasnoot zit de vork echter anders in de steel. Zij zeggen dat het juist Roggen was die met haar gedrag âiedere vorm van samenwerking onmogelijkâ maakte.
In een schriftelijke verklaring laten zij weten dat Roggen haar twee compagnons wilde uitkopen. Van de beschuldigingen over grensoverschrijdend gedrag was toen geen sprake, schrijven ze. ,Over dit voorstel is echter geen overeenstemming bereikt, waarna zij zich richting ons zeer agressief heeft opgesteld.â
,Zo werden wij onder druk gezet met aangekondigde juridische procedures,â is te lezen in de verklaring. Roggen stopte zonder overleg met haar werk voor Bakkit, verwijten ze hun voormalige compagnon. ,Vervolgens is zij een concurrerende onderneming begonnen.â Daarbij zou Roggen ook zonder toestemming het logo en de accounts van Bakkit op sociale media hebben gebruikt.
,Dat is voor ons aanleiding geweest om mevrouw Roggen te ontslaan als bestuurder. Wij betreuren deze gang van zaken ten zeerste, niemand is hierbij gebaat", schrijven Haasnoot en Ravenstein.
Maar had je dan verwacht dat ze in het statement zouden zeggen âJa er was wel (seksueel) grensoverschrijdend gedrag maar helaas pindakaasâ?
Dit is toch precies zeggen dat het niet waar is, wat Mercedes zegt. Natuurlijk zeggen deze mensen dat. En nu is het een welles-nietes. Hoera. Wat hebben we hier aan?
Ik merk dat ik echt boos wordt, als op basis van zoân verklaring het slachtoffer in een slecht daglicht gezet wordt. Je kunt als ex-compagnons ook âthe high roadâ nemen en aangeven dat je het niet eens bent met de verklaring van de ander, maar dat jullie inderdaad uit elkaar zijn en je de ander het beste wenst met haar onderneming. Maar dat ze kiezen voor zoân verklaring zegt mij een hoop. Wat een jij-bak.
Wat trouwens wel opvalt is dat (bekende) vrienden van die patissier (Haasnoot) waaronder een Michelinchef en ook mensen die bij hem werken op hun eigen privé account nu allemaal Bakkit promoten in hun stories. Ben benieuwd in hoeverre ze dan verschil hebben gezien in hun inkomsten afgelopen tijd.
Ben benieuwd of Antoinette vandaag wel haar eigen deeg uit de koelkast haalt.
Mats je geeft Janny een hartverzakking zo
Echt jammer (en irritant) dat tijd zoân issue is dit seizoen. Goede baksels hebben nu eenmaal tijd nodig, en die krijgen ze niet. Ik denk dat je hiermee niet zozeer de beste bakker er uit tovert, maar de bakker die het vaakst mazzel heeft gehad of die het minste risico heeft genomen.
Mijn vriend zegt net âgadver die Robert doet altijd zijn vingers in zijn mond als hij een hap neemtâ en nu kan ik daar alleen naar bij kijken als ze proeven. Hahahahaha alsof je een peuter ziet eten
Medovik is ook niet een van de makkelijkste taarten. Ik weet niet of dat goed gaat
Zit nu elke week naar in elkaar gezakte taarten te kijken. En dan zal de smaak soms best goed zijn, maar daar heb ik als kijker niet zoveel aan.
Ja ik vind dit ZO jammer. Een mislukte taart kan gebeuren, maar hoezo heroverwegen ze de zaken niet als het constant bij iedereen gebeurt. Ik heb nu ook helemaal niks waar ik inspiratie uit haal o.i.d.
Precies. âDe finesse mistâ. âHet is veel te slapâ. âHet is niet gaarâ. âDe vulling loopt er uitâ.
Ja no shit als je het in de helft van de tijd moet doen die je er normaal voor neemt.