Heel Holland Bakt 2024 #2

Mont Blanc is heel bekend in o.a. Parijs, Tokyo etc. Ziet het echt overal, en het is ook echt lekker met goede kwaliteit kastanje etc.

Vond het wel een leuke opdracht en juist leuk als ze iets kiezen wat mss wat minder bekend is hier.

Wederom wel weer jammer dat het allemaal weer zo tijdsdruk, slordig en fantasieloos is allemaal. Een koekjesspektakel kan juist zo leuk zijn.

Vind het zo echt minder leuk om te kijken.

8 likes

Zo’n Mont Blanc leek mij wel lekker om een keer te proeven.
Wel jammer dat ze tijdens het presenteren zo afgedropen waren, want in de beelden ervoor zagen de meesten er goed uit (toch?)

2 likes

Ja kwam door de luchtvochtigheid

Wie gaat er door naar de finale?

• Mats
  • Elise
  • Kim
  • Anne

0 stemmers

Ik hoop heel erg dat Mats wel door gaat, vind dat hij de enige is die wat meer persoonlijkheid erin stopt qua smaken en wat gedurfdere dingen durft te maken. Elise vind ik nog wel leuk, maar die andere 2 vind ik echt nietszeggend.

9 likes

Ik vind het echt een heel saai seizoen dit keer. Weinig leuke mensen, veel saaie mensen met saaie middelmatige baksels.

Ik denk dat Elise gaat winnen en dat is dan met recht het boegbeeld van dit seizoen. Saai en veilig qua keuzes en ik vind haar ook vervelend. Te perfect en saai en ook altijd al een antwoord klaar naar de jury als iets niet goed is. Maar ja, de rest is ook heel saai.

Edit: hoevaak kan je saai zeggen in 1 post :sweat_smile:

12 likes

Anne heeft ook weinig bakkennis vind ik. Ze lijkt nog nooit een brood te hebben gemaakt, terwijl ze in de halve finale staat. Ze kent bakkerspercentages niet en weet niet eens waarom je brooddeeg langer moet kneden (voor glutenvorming).

6 likes

Ik dacht dat het een bakwedstrijd was, geen wiskundetest.

1 like

Nou bakken is ook technisch en vergt soms echt wel rekenen. Dus vind het juist wel leuk dat ze dat een keer zelf moesten doen

6 likes

Hoe haar botercrème er nu ook uitziet…

2 likes

Pff weer allemaal van die scheve, slecht afgesmeerde taarten. Alleen die van Elise ziet er oké uit…

5 likes

Ja hoe kan dit in de halve finale??? Zo moeilijk is deze opdracht toch niet

2 likes

Echt lelijk die van Mats :sweat_smile: Die gaat naar huis denk ik.

4 likes

Zou ik wel jammer vinden

Ja ik denk het ook. Ik vind Anne en Mats wel gelijk opgaan deze aflevering, maar bij de laatste opdracht was Anne toch beter

Ja maar zo een Anne voegt echt helemaal niks toe. Echt jammer dit. Hij is de enige die ook een beetje een risico durft te nemen dus nu wordt het helemaal saai. Die Kim kan leuk bakken, maar niemand wil daar toch een boek van?

8 likes

Ahh die huilogen van Mats

6 likes

Kim lijkt mij echt iemand die na een tentamen zou zeggen “ja ging niet zo goed, hoop net een voldoende” en dan een 9 haalt.

23 likes

Ja eens Anne is toch echt niet finale waardig

1 like

Lol ja ze begon ook te zeggen: had het echt niet verwacht, maar stopte halverwege haar zin want ze had het heus wel verwacht :joy:

6 likes