Het adventkalender-topic (Deel 1)

Die tonic was ook echt super fijn! Ik vond het alsnog wel een leuke kalender maar die van vorig jaar vond ik leuker!

2 likes

Ik had ook de Bijenkorf en vond m ook heel leuk! Heb veel al in gebruik :ok_hand:t2: ik had alleen wat pech met de parfums want die vond ik allemaal niet lekker, maar daar kan ik vast anderen nog blij mee maken. En de lipkleuren stonden me ook allebei net niet, dus die gaan ook naar iemand anders. Maar verder dus supertevreden!

Ik had ook de Essie kalender trouwens en die was ook weer top. Een paar kleuren die me niet staan, maar verder veel full-size en geen prulletjes erbij (ik had m 2 jaar geleden ook en toen zaten er ook washi tape en potloden bij, die hebben ze gelukkig dit jaar geskipt)
Edit: ik zie dat deze nu bij Zalando in de aanbieding is voor 35 euro. Als je van Essie nagellak houdt, is dat echt een koopje!

1 like

Ik had deze van l’occitane, ik vond hem leuk, maar vond dat er qua douchegel/shampoo/conditioner weinig variatie aan geuren in zat: het was óf almond óf verbena. En ik had ook wel op een mini parfum gehoopt eigenlijk.

4 likes

Ik had de H&B voor het eerst en vond het erg leuk! Geen vergelijkingsmateriaal van voorgaande jaren. Ik had ook de HappySoaps kalender en die was oké, wel leuk (helemaal voor de prijs van €14.99 incl korting).

3 likes

Ik had ook deze en vond het ook wel veel shampoo + conditioner (3 keer een setje dacht ik?). Verder heel tevreden mee! Er zat een houten kam in wat ik zelf stom vind maar daar was mijn man wel blij mee. In ieder geval al beter dan de standaard rituals scrub handschoen.

Ik vond het een leuke afwisseling van lichaams-, haar-, hand- en gezichtsverzorging en heb al veel gebruikt/opgemaakt. Zag wel dat de inhoud hetzelfde was als vorig jaar helaas.

1 like

Ik had h&b en vond hem leuk!

Veel merken die ik niet kende en veel leuke producten. Enige wat tegenviel is dat er iets meer afwisseling in mocht zitten, want er zaten 3 lipproducten in en heel veel bodylotions/butters. En hoewel ik dat ook gebruik, waren dit soms meer speciale(voor de droge huid/littekens. Daarnaast was hij niet vegan, waardoor ik 3 produxten(2 x slakkenslijm) niet wil gebruiken, had ik niet aan gedacht!

Volgende keer ga ik voor een wat luxere beauty kalender en die van oil en vinegar.

2 likes

Ik had er dit jaar 4:

• Een advent box van Groene Vingers (winkel in Delft), de box was ook online te bestellen dus ik deel het toch even. Was echt de leukste adventkalender die ik ooit heb gehad! Het waren in totaal 10 cadeautjes: elke zondag voor kerst een cadeautje en de laatste week voor kerst iedere dag een cadeautje. Alles was heel mooi ingepakt en de inhoud was ook echt heel leuk: verschillende items van HKLiving (kopje, borrelplank, tray), een hele mooie kandelaar, mooie kaars, vaasje met droogbloemen etc. Ik koop elk jaar meerdere adventkalenders maar het is toch meestal beauty/thee/chocolade en dit was wel echt iets speciaals. Ik hoop dat ze volgend jaar weer een box uitbrengen.
  • Thee kalender van Betjeman & Barton: heel leuk en heb een aantal theesmaken ontdekt die ik nog wel een keer wil kopen.
  • Rituals kalender (de meest luxe boom): deze is me ook goed bevallen. Voorgaande jaren vond ik het soms toch wel tegenvallen (iets heel kleins of een scrubhandschoen vind ik altijd wat minder), maar in deze versie zaten heel veel fullsize producten en daar werd ik wel heel blij van.
  • Essie kalender: is mij dit jaar wel een beetje tegengevallen. Veel dezelfde tinten (rood, rood, rood) en vond het jammer dat er niet een speciale kerstkleur inzat (goud of glitters bijvoorbeeld). Te weinig variatie.
6 likes

Ik had er 4.

Cult beauty : Heel erg blij mee. Er zaten producten in die ik graag eens wou proberen. En ook producten die ik helemaal niet kende. Sommige vakjes hadden meerdere producten wat ook heel erg leuk was.

Oil & vinegar : Deze vond ik ook heel tof. Er zat zelfs een extra flesje in die leeg is en je mag laten vullen gratis in de winkel. Ik heb nog niet alles geprobeerd maar de dingen die ik heb geprobeerd zijn erg lekker.

Kinder chocolade : Meh ik had een goedkope en ik dacht dat er een verrassings ei in zat maar niet dus. Alles was heel inimini.

After eight : Wel oke sommige waren erg lekker andere weer saai.

6 likes

Groene Vingers is zo’n leuke winkel! Wist helemaal niet dat ze een advent kalender hadden. Ga ik in de gaten houden volgend jaar

1 like

En we eindigen met eentje die ik totaal niet lekker vind: Ruby Chocolate met cranberry. De zurige frambozen smaak van de chocolade gecombineerd met het zurige van de cranberry is voor mij overkill. Daarnaast zijn deze stervormen berucht omdat ze zo hard zijn en mijn tandartspraktijk is vandaag gesloten.

Roundup:
1e lekkerste: Irish coffee
2e lekkerste: speculaas

1e vieste: Frambozen lychee
2e vieste: Ruby chocolade met cranberry

1e mooiste: Irish coffee
2e mooiste: koffie

Echt lelijke had je niet, behalve dat die sterren slecht bedacht waren. Te hoog en te hard, waardoor je tandarts een fijne financiële decembermaand had.

25 likes

Laatste dag body shop en diptyque. Heeel blij met de fullsize kaars. Het is een geur uit de kerstlijn en hij ruikt echt :heart_eyes:.

10 likes

Ik had dit jaar die van h&b, wat later in december gekocht voor 40 euro. Ik vond hm echt heel leuk, maar ik was ook op zoek naar gezichtsverzorging etc, en daar zat veel van in. Volgend jaar wil ik deze wel weer, ik was bang voor kleine prulletjes maar dit waren allemaal volledige verpakkingen.

1 like

Bijenkorf dag 25

Samenvatting

Ik vond dit echt een hele leuke adventkalender!

7 likes

Ik had er dit jaar 3:

Harvey Nichols: heel leuk om te krijgen maar denk dat ik hem zelf niet van mijn eigen poen had gekocht. Leukste waren de luxe merken (perfume en skin care) en 5 facial vouchers voor facials en full-face make up treatments. Ik heb al 4 vouchers gebruikt en was echt heerlijk! Ik werd echt meegenomen naar zo een Spa ruimte en kreeg dan 45 minuten een facial. En dat dus 5x! Die vouchers alleen zijn samen al wel de aankoopprijs waard vind ik.

Space Nk: ik wilde 3 producten van deze kalender sowieso al kopen (Paula’s choice Bha, Olaplex 3 en de Medik Retinol). Voor de prijs met korting die ik voor de kalender betaald heb (175 pond) vind ik het helemaal waard.

Look fantastic: Was de goedkoopste en ook minst interessante voor mij. De gezichtsborstel heeft een hoge aankoopprijs maar twijfel of ik die echt ga gebruiken. Was wel heel leuk dat er rituals stokjes inzitten en een aantal fijne hair care producten.

Het doel is nu wel dat ik skincare voor het hele volgende jaar heb haha. Volgend jaar wil ik graag weer 2-3 luxe kalenders, en dan het hele jaar door weinig losse skincare hoeven kopen.

5 likes

Ik had de Bijenkorf kalender en ben echt super enthousiast! Zeker het geld waard. Natuurlijk altijd dingetjes die je minder blij maken (de luchtjes waren het niet voor mij, de supplementen die niet vega waren etc) maar daar tegenover echt hele leuke dingen waarvan al veel in gebruik is. Als hij volgend jaar rond dezelfde prijs is en een hele andere inhoud, neem ik hem zeker weer.

4 likes

Ja vond ik ook! Ik heb hem online even vergeleken met vorig jaar en er zitten wel veel dezelfde soort dingen en merken tussen. Maar ik gebruik wel ongeveer alles, dus ik vind het niet erg.

3 likes
Dag 24 Zalando

Vond deze vorig jaar al enorm fijn dus weer blij dat deze er in zit!

Ik ben echt heel blij met deze kalender. Zaten maar twee dingen in waarvan ik dacht ‘mweh’. Maar de rest ga ik zeker gebruiken of ik gebruik ik nu al. Bij de volle mep twijfelde ik (125 terwijl deze vorig jaar 100 was…) en kreeg de kalender cadeau toen deze in de aanbieding voor 85,- was en dat vind ik het zeker waard.

2 likes

Ik had de grote Rituals. Zeer tevreden over.

4 likes

Door jou ben ik helemaal enthousiast geworden over deze kalender haha, ik neem ‘m volgend jaar zeker ook.

4 likes

Laatste dagen van HB, Lookfantasic, l’occtaine en bijenkorf.

Samenvatting

Weet van onderste niet of ik al gepost had.

Review kalenders

Bijenkorf: goede kalender en geld waard. De geurtjes niet helemaal mijn ding (ben er ook lastig in) maar mijn moeder en tante zijn blij. De balmain spray is echt fijn en de ordinary exofliant. Veel nog niet uitgeprobeerd trouwens.

Lookfantasic: ook goede kalender, vergelijkbaar met de bijenkorf. Mooie lipproducten, had deze voornamelijk gekocht vanwege zo’n gezichts massage apparaat. Die kreeg je vandaag en even wennen maar voelt wel goed. Geen idee of het veel beter is.

Zou niet snel allebei weer doen. Denk wel eerder de bijenkorf. Dubbel waren beide ritual stokjes en zo’n gezicht massage steen, alleen van bijenkorf vind ik fijner/mooier.

L’occtaine: toch wel een teleurstelling. Alleen maar mini op de laatste na, fullsize…handcrème. dat vind ik jammer. Liever fullsize gezichtscreme of bodylotion. Het zijn wel fijne producten. Maar koop niet deze weer, niet echt waar voor je geld vind ik.

HB: goede kalender en veel meteen in gebruik zoals de vitamine e creme, slakken oogcreme, lippenbalsem. De tandenpasta wel jammer.

Bonnemaman: halverwege gestopt met uitpakken. Smaakjes te subtiel en ben toch niet zo’n enorme jam liefhebber. Mn man heeft meeste tot nu toe opgegeten.

Smarties: vrolijke kalender. Leuk voor een keer.
Kinderbueno: koop liever een 5pack. 3 dagen leuk daarna begint het opnieuw, melk puur en wit.
Pickwick: saai maar had die gekregen
Tony: lekker maar ook wel saai, ook gekregen
Disney boekjes kalender: slechte verhalen. En gewoon papiertjes aan elkaar geniet.

Edit. Houtenkam is van l’occtaine ipv HB.

4 likes