Het adventkalender-topic (Deel 1)

Ik heb de theekalender besteld! Hoe is die? Jammer dat de beauty versie tegenvalt!

Mijn Holland & Barrett kalender is deze week binnengekomen en die voor mijn vriend ook. Het scheelt wel dat wij er allebei een hebben, we gaan ze straks echt samen openmaken elke dag en ik weet dat hij het echt niet zou waarderen als ik dat van tevoren al gedaan had :laughing:

Hadden jullie vroeger eigenlijk ook altijd een adventkalender? Ik heb het idee dat het echt iets van de laatste jaren is, maar dat kan ik natuurlijk mis hebben. Ik zou het superleuk vinden om dit later met mijn kinderen te doen ieder jaar, en om er een decembertraditie van te maken.

Ik heb ze pas vorig jaar ontdekt. En wil er een traditie van maken!

1 like

Nou ik kende dus alleen die adventskalenders van de Kruidvat ofzo met elke dag zo’n goedkoop chocolaatje. Vorig jaar kreeg ik van mijn schoonouders een kraskalender, toen ging er al een hele wereld open, en dit jaar ben ik pas voor het eerst achter het bestaan van het fenomeen adventskalenders met producten gekomen.

2 likes

Ik zit nu door dit topic te scrollen en die van Yves rocher had ik echt graag gewild :unamused: iemand een tip voor een vergelijkbare variant? Of wordt die nog aangevuld?

Ik vond de thee kalender wel leuk. Net als vorig jaar verpakt, maar wel leuke smaken!

1 like

Nee, mijn ouders hadden daar het geld niet voor. Maar wij zijn vorig jaar begonnen en mijn vriend zei toen dat we dit ook moeten als we ooit kinderen krijgen dus volgens mij is de traditie ingezet :upside_down_face:

1 like

Ja, bijna altijd wel zo’n adventkalender van de lidl van 99 cent met chocolaatjes.
Maar dat is geen echte chocola (zo mag het ook niet heten) het smaakt net zoals van die boterhamkorrels die geen hagelslag mogen heten.
Dus meestal at ik de eerste 3 dagen dat chocolaatje op en de rest van de dagen stopte ik ze in een potje omdat ik het echt niet lekker vond. En dan at mijn vader na een tijdje van dat potje en zelfs die vond het niet lekker en dan werd het na een paar weken weggegooid :grimacing:

2 likes

Tips voor adventskalenders voor mannen?
En dan niet de bier/alcohol varianten.

Hoeft niet stoer/mannelijk (bij voorkeur niet) maar ook geen geurkaarsen of veel crèmes

Zit nog steeds op die Pickwick kalender te azen maar denk dat het lastig wordt. Dus heb nu maar in de inhoud gelezen. :yum: (Snap overigens niet echt wat er tegen aan kan vallen. Het is een Pickwick kalender en er zit thee in. Haha. Wat hadden jullie dan verwacht?!)

2 likes

Ik kreeg vroeger ieder jaar een adventskalender van m’n oma. Geen grote dozen zoals je ze nu hebt, hoor, maar eerst grote kaarten waarbij er iedere dag een nieuwe afbeelding achter het deurtje zat en later kalenders met chocolade (van Kinder o.i.d.). Ik vond het altijd superleuk en ben die traditie ook gestart met m’n metekindjes (maar wel simpel, gewoon met chocolade). M’n oma was sowieso supergoed in rituelen en tradities maken, dus dat probeer ik een beetje te imiteren, haha.

4 likes

Die van Yves rocher is toch weer aangevuld? Of is hij alweer op? Ik heb hem 3 dagen geleden besteld, toen stond hij er weer op.

1 like

Ik heb voor mijn vriend een 'hot sauce kalender gekocht

Mijn kat is op die van de tuinen gaan staan en dag 11 is nu open :imp:

2 likes

Ik heb

deze voor mijn moeder besteld. Ik houd zelf meer van wat specialere soorten thee maar hij ziet er heel leuk uit. 48 zakjes voor 10 euro ook een prima prijs.

7 likes

Ik heb hem gisteren gekocht bij de Kruidvat, er stonden er nog best een aantal!

Jaaaaa oke! Dat snap ik inderdaad wel. Misschien nu ze zien dat het een flink succes is, dat ze voor volgend jaar een uitgebreidere kalender maken? Zou wel echt heel leuk zijn.

@Coconutty Thanks!! Ga ik het toch nog ff checken zsm :heart_eyes:

Heeft iemand deze toevallig besteld? Lijkt me ook leuk.

3 likes

Heeft iemand die van Asos besteld? Zag dat er een variant voor US was met oa ook mac lipstick etc erin, maar voor Europa zag ik alleen een 12 daagse variant die me niet heel nice leek

Het zijn er twee per dag, zodat je samen met iemand kunt drinken. 48 dus! :slight_smile:

Die had ik vorig jaar! Ik vond hem erg leuk & leuk dat ik hem in de keuken op kon hangen.

1 like